عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۳
صدیقی در همایش محله مسجدمحور:
امام جمعه موقت تهران گفت:‌ ائمه جماعات سعی کنند قالب‌ نوین را در مطالب خود آماده کرده و مستمعین خود را از رکود و یکنواختی بیرون آورند و علم جدیدی تحویل مستمعین خود دهند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در همایش محله مسجدمحور که عصر امروز در حسینیه ارشاد برگزار شد، گفت: توفیقی است برای اولین بار شاهد این اتحاد با حضور علما، ائمه جماعات، مشعل‌های هدایت جامعه و مسئولان عزیز خصوصاً روحانی شاخص منطقه 3 شاهد یک حرکت و طرح جدیدی هستیم که دارایی‌های خود را بازشناسی کنیم.

وی اظهار داشت: همانطور که ما برای حفظ امنیت و حفظ کشور به مرزبان و پاسگاه‌های مرزی نیاز داریم و برای مقابله با هجمه‌های نظامی همانند هشت سال دفاع مقدس به ارتش و سپاه و نیروهای مسلح احتیاج شدید داریم و همانگونه که برای حفظ سلامت‌مان احتیاج به درمانگاه، بیمارستان و وزارت بهداشت داریم همه این موارد بدون فرهنگ، اخلاق و ایمان هیچ اثری ندارند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: وقوع جنایات مختلف در جهان نشان می‌دهد که برای تأمین آرامش و امنیت بشر به اعتقادات، اخلاقیات، شرعیات و آشنایی با وظایف اجرایی نیاز است.

وی ابراز داشت: وجود پیامبر اکرم(ص) اولین گامی که در تشکیل حکومت اسلامی برداشت ساخت مسجد بود؛ این مسجد است که روح را پالایش می‌کند، پیوند با خدا را برقرار، وجود عالم ابد و ابدی را تبیین می‌کند، عشق به خدا و صالحان و پیامبران انسان را شارژ می‌کند که به سوی این الگوها با جذبه زایدالوصفی حرکت کند.

صدیقی عنوان داشت: در مقابله با دشمنان قدار که آنها چنگ و دندان خود را برای ما تیز کرده‌اند، مسجد نقاش اساسی دارد. لذا نیروی مسلحی که اعتقاد ندارد با نیروی مسلحی که تمام وجودش بی‌قرار سنگر است یکسان نیست. همچنین متولی که در مسجد تربیت شده، خداباور و متخلق به اخلاق است با یک انسان فرنگی تربیت شده مغرور تفاوت‌شان از آسمان تا زمین است.

وی ادامه داد: کانون‌های دینی نیز از مسجد شروع شده، حوزه علمیه را مسجد تولید می‌کند، علمای صالح را مسجد تولید می‌کند، این علمای صالح به‌سان طبیبان بی‌مرز در تمام صحنه‌ها حضور دارند. همچنین شهدایی که در محراب شهید شدند یا علمایی که در جبهه‌ها شربت شهادت را نوشیدند و علمای شایسته و افسران رشید این میدان مانند استاد مطهری و شهید بهشتی همگی نشانه‌ةای از برکات دینی و آثار دین‌محوری برای جامعه ما عینی کرده است. لذا امام خمینی (ره) از مسجد به عنوان سنگر نام می‌برد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امروز که همه دنیا با همه ددمنشی، چنگ و دندان به ما نشان می‌دهد و از طریق منحرف کردن افکار دینی،‌ داعش را درست می‌کند و بیچارگانی را تعلیم می‌دهد که جان‌شان را در این مسیر از دست بدهند.

صدیقی گفت: اگر می‌گوییم محله باید مسجدمحور باشد، قرآن‌محور، دین‌محور، محبت‌محور، معنویت‌محور و جهادمحور باشد این کانونی است که سبک مدیریت و سبک معاشرت و سبک زندگی را در فراز و نشیب، آموزش می‌دهد.

وی افزود:‌ وقتی وزیری، نماینده‌ای، رئیس جمهوری که مسجدی باشد در کنار مردم نماز بخواند جامعه‌ای آسیب‌ناپذیر خواهد بود و همه مشکلات را با این روحیه پشت‌سر می‌گذارد و اهداف خود را در همه میدان‌ها تأمین می‌کند.

امام جمعه موقت تهران گفت:‌ ائمه جماعات سعی کنند قالب‌ نوین را در مطالب خود آماده کرده و مستمعین خود را از رکود و یکنواختی بیرون آورند و علم جدیدی تحویل مستمعین خود دهند.

صدیقی اظهار داشت: کسانی حق دارند مسجد بسازند که براساس آیات الهی دارای ایمان به خدا و روز معاد بوده و علاوه بر ایمان ویژگی دیگری که دارند این مسجد است که رزمنده‌پرور و دلاورپرور است. انسان‌های نترسی که امروز در حلب با قلت امکانات همراه با مقاومت معجزه‌ها خلق می‌کنند دنیا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.

وی افزود: اگر مسجد آباد شود، امنیت تأمین است و دیگر احتیاج چندانی به دادگستری نداریم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین