عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۱
پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به همایش محله مسجدمحور:
آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی به همایش محله مسجدمحور تأکید کرد: از صمیم قلب دعا می‌کنم که به هدف نهایی نائل شوید و مسجد را هر روز به صورت بالنده‌تر و فعال‌تر از گذشته درآورید.
عقیق: پیام آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در همایش محله مسجدمحور، قرائت شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ابتدای پیام خود آورده است: قبل از هر چیز این همایش را که به عنوان محل مسجدمحور تشکیل شده و هدف آن از نام آن کاملا هویدا است، به همه شما عزیزان حاضر و دست‌اندرکاران و مؤسسان محترم تبریک می‌گویم و امیدوارم به اهداف مهم آن نائل شوید.

وی اظهار داشت: اگر به عقب بازگردیم می‌بینیم مسجد در آغاز اسلام، کانون همه فعالیت‌های عبادی، سیاسی، اجتماعی و اخلاقی مسلمانان بود. همچنین مسجد مرکز مهم عبادت و تعلیم و تربیت و کانون مشورت و تصمیم‌گیری برای غزوات اسلامی، محل جمع‌آوری زکات و دادگاه مهم اسلام برای احقاق حقوق بود.

این مرجع تقلید ادامه داد: و عجب اینکه مسجد پیامبر اکرم (ص) در آن روز از یک چهاردیواری ساده به ارتفاع آن به اندازه قامت یک انسان بود، تشکیل می‌شد و احتمالا فرش‌هایی از بوریا در آن بود و بعدا به جمعی از مسلمانان از گرمای تابستان و سرمای زمستان ابراز ناراحتی کردند به دستور پیامبر اکرم(ص) سقفی بر آن زده شد، ستون‌هایی از تنه درخت خرما و سقفی از شاخ و برگ‌های نخل و همین مسجد بود که توانست کاخ ظلم و بیدادگری را ویران کند و به خونریزی‌های عصر جاهلیت پایان بخشد و بت‌پرستی را ریشه‌کن کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار داشت: متاسفانه بعدا به طور تدریجی مسلمانان از مسجد فاصله گرفتند و آن شور و جنب و جوش در مسجد نبود و این اواخر یعنی قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از مساجد، کانونی برای اقامه نماز جمعی از مردان و زنان پیر و سالخورده شده بود.

وی تصریح کرد: بحمدالله با آغاز انقلاب اسلامی، مسجد تدریجا به صورت اول بازگشت و جنب و جوش و شوری از مسجد مخصوصا از جوانان به راه افتاد و در واقع انقلاب شکوهمند اسلامی از مساجد شروع کرد و هم اکنون گرچه مساجد جنب و جوش دوران انقلاب را ندارد ولی در عین حال باز هم مرکز بسیاری از فعالیت‌های اسلامی است. به خصوص اینکه غالب مساجد با کتابخانه‌های خوب و نیروی بسیج مجهز شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: به یقین اگر بخواهیم در برابر دشمنان بایستیم و جوانان را از انحراف و غرق شدن در مفاسد اخلاقی نجات دهیم، باید مسجد به صورت محور برای همه فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی برآید و این نیاز به برنامه‌ریزی کامل و جامعی و امیدوارم تشکیل دهندگان این همایش و کسانی که از نظر فکری با آنها هماهنگ هستند، دست به دست هم داده و برنامه‌ای در خور این کار تهیه کرده و سپس به اجرا درآید.

آیت‌الله مکان شیرازی در پایان ابراز داشت: من به همه شما عزیزان مخصوصا جوانان حاضر در مجلس و تشکیل دهندگان این برنامه از صمیم قلب دعا می‌کنم که به هدف نهایی نائل شوید و مسجد را هر روز به صورت بالنده‌تر و فعال‌تر از گذشته درآورید. خداوند یار و یاورتان باد.
همایش محله مسجدمحور به همت قرارگاه فرهنگی شهید عبدالله میثمی با مشارکت سپاه محمد رسول‌الله تهران، مرکز رسیدگی به امور مساجد و شهردای منطقه ۳ برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین