عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
فرزند شهید همت با اشاره به ارزشمند بودن این کتاب گفت: من 500 نسخه از چاپ اول این کتاب را خریدم و به دوستانم هدیه دادم.
عقیق:عصر دیروز، کتاب‌های «به روایت همت» و «سالار تیپ عمار» که به همت گلعلی بابایی و حسین بهزاد منتشر شده است، در مرکز تبادل کتاب رونمایی شد.
 
در مراسم رونمایی از این دو کتاب که خانواده شهیدان حاج محمد ابراهیم همت و مهدی خندان حضور داشتند، ابتدا محمدمهدی همت، فرزند شهید همت گفت: شاید ما متوجه زحمات نویسندگان این کتاب نباشیم اما پیاده کردن و تظیم بیسیم‌ها، سخنرانی‌ها و پیام‌های فرماندهان کار پیچیده و سختی است که در آینده ارزش آن بیشتر شناخته می‌شود.
 
وی افزود: کتاب به روایت همت نکات جالبی دارد که یکی از آنها پیدا شدن جلوه‌ای از نحوه فرماندهی این شهید است؛ وقتی سخنان شهید همت در جمع رزمندگان را با سخنان او در جمع فرماندهان اطلاعات و عملیات مقایسه کنیم، به این شیوه های فرماندهی پی می‌بریم.
 
فرزند شهید همت با اشاره به ارزشمند بودن این کتاب گفت: من 500 نسخه از چاپ اول این کتاب را خریدم و به دوستانم هدیه دادم.
 
در ادامه این مراسم، برادر شیبانی از همرزمان شهید همت هم خاطره روزهای شهادت حاج همت در جزیره مجنون و انتقال پیکرش به تهران و سپس اصفهان و شهرضا را برای حضار تعریف کرد.
 
سردار گلعلی بابایی، یکی از نویسندگان این دو کتاب نیز سخنران بعدی بود. او به نقش اصلی حسین بهزاد در تدوین این کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: فکر اولیه کتاب «به روایت همت» از سال 75 و در جریان کنگره شهدای تهران شکل گرفت و به مرور تکمیل شد تا اینکه کتاب حاضر آماده و منتشر شد.
 
وی ادامه داد: همه صحبت‌های حاج همت در این کتاب به روز است و به نظر من تاریخ مصرف ندارد. 
 
سردار بابایی درباره کتاب سالار تیپ عمار هم گفت: بنا بر توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین کتاب‌های کم‌حجم درباره شهدا که مخاطبین گسترده‌تری داشته باشد، مجموعه بیست وهفتی‌ها را آماده کردیم ‌که این کتاب، دهمین کتاب از این مجموعه است. ما در این کتاب ها فقط به دنبال مستندنگاری هستیم و از مطالب حاشیه‌ای به شدت خودداری کرده‌ایم.
 
گلعلی بابایی همچنین ویژگی‌هایی از کتاب سالار تیپ عمار را برشمرد و به بصیرت شهید خندان اشاره کرد و گفت: خواهر شهید تعریف می‌کرد که در سال 62 در حالی که برای حضرت امام(ره)، قائم مقام نیز تعیین کرده بودند، با برادرم مهدی خندان در حال دیدن عکسی بودیم که در آن حضرت آیت الله خامنه ای و شهید احمد بیابانی حضور داشتند. مهدی گفت: این عکس برای من ارزش دارد. احمد بیابانی که نظرکرده خدا شد و به شهادت رسید و آقای خامنه‌ای هم که در آینده رهبری انقلاب را بر عهده می‌گیرد و برای من ارزش زیادی دارد. من در آن زمان نیستم اما می‌دانم که ایشان جانشین خلف امام خواهد بود.
 
سخنران آخر این مراسم و قبل از رونمایی نیز، حسین قرایی بود که به تجلیل از نویسندگان این کتاب خصوصا سردار بابایی پرداخت و گفت: گلعلی بابایی زندگی شهیدانه دارد و با قلم زلال و نثر شهیدانه‌اش، زندگی شهدا را ثبت می‌کند و باید قدرش دانسته شود.
 
در پایان این مراسم کتاب‌های به روایت همت و سالار تیپ عمار با حضور حجت الاسلام شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، سردار کاظمینی، فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص)، خانواده شهیدان همت و خندان و جمعی از سرداران سپاه رونمایی شد.
 
منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین