عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
آیت الله صافی گلپایگانی:
در مورد معرفی و تبیین شخصیت ام المومنین (س)حضرت خدیجه کبری کوتاهی کرده ایم و از این بابت از حضرت خدیجه معذرت می خواهیم
عقیق:حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار با اعضای هیئت علمی همایش ملی «صدف کوثر» که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد اظهار داشتند: حضرت خدیجه به عنوان یکی از سه شخصیت ممتاز صدر اسلام هستند که به همراه حضرت علی(ع) و حضرت رسول اکرم(ص) بودند و ما وظیفه داریم با برپایی نشست ها، همایش ها و کنگره ها، شخصیت فداکار ، ایثارگر و خدمت رسان این بانوی مکرم اسلام را به همگان معرفی نماییم.

ایشان ادامه دادند: هر چه بگوییم و هر چه انجام دهیم  نتوانسته ایم شایستگی، جایگاه و مقام و منزلت این بانوی فداکار بزرگ جهان اسلام  را بیان کنیم، چرا که حضرت خدیجه(س) از همه مال و دارایی خود به منظور خدمت به اسلام و ترویج گسترش آن گذشت و ما برای تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام هیچ اقدام در خور شانی انجام نداده ایم و من تشکر می کنم از آقایان و شخصیت هایی که متوجه خلاء مهم شدند و تصمیم به برپایی چنین همایش عظیمی را گرفتنه اند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: در مورد شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه(س) هر چه بگوییم  و هر چه بنویسیم برای جامعه بشری آموزنده و نقش هدایتگری دارد، امروز خطباء و وعاظ حوزه های علمیه، باید بر روی منابر و کرسی های درس و علم آموزی خود نسبت به تبیین شخصیت این بانوی مکرم اسلام عنایت ویژه ای داشته باشند؛ چرا که در صدر اسلام حرکت عظیم اسلامی و اشاعه دین توحیدی بر عهده این سه نفر بود و نباید از این مهم غافل باشیم.

معظم له ادامه دادند: هر چه بیشتر کار کنیم بدون تردید عظمت رسالت  الهی پیامبر(ص) اشاعه داده ایم و عظمت و فداکاری تلاش های مجاهدانه حضرت خدیجه را به منصه ظهور کشانده ایم.

تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین  اسلام است

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان این که  تکریم حضرت خدیجه(س) تعظیم و تکریم دین مبین اسلام است تصریح کردند: اعضای هیئت علمی این همایش ارزشمند، باید با شناسایی آثار و کتبی که به شخصیت حضرت خدیجه پرداخته اند، نسبت به جمع آوری و معرفی آنها اهتمام جدی داشته باشند. هر چه به سیره علمی و عملی حضرت خدیجه (س)بپردازیم ، بدون شک به ابعاد مختلف دین اسلام پی خواهیم برد و این موجب می گردد، رشته های مختلفی در راستای برپایی این همایش ملی به وجود آید که از جمله می توان به شخصیت و جایگاه زن در اسلام و یا وظایف زنان در اسلام اشاره کرد.

معظم له در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشتند: مجموعه ها و مراکز علمی به ویژه حوزه های علمیه باید آنگونه که در شان حضرات معصومین و ائمه اطهار(ع) می باشد، نه به صورت یک مورد در سال، بلکه در طول سال برنامه های مفصلی پیرامون معرفی حضرات معصومین(ع) داشته باشند و آنگونه که سزاوار است به دنیا معرفی کنند؛ چرا که دنیا خوب می شنود و خوب می فهمد؛ بنابراین باید جدی و پرتلاش وارد این عرصه شویم.

ایشان ادامه دادند: بدون تردید مقالات علمی ارزشمندی به دبیرخانه این همایش خواهد رسید ، بنابراین با دقت فراوان نسبت به ارائه کتابی تخصصی و علمی پیرامون شخصیت نورانی ام المومنین حضرت خدیجه کبری(س) اهتمام جدی داشته باشید.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین