عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
رئيس سازمان حج:
رئيس سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه خانواده شهداي منا به ديدار رهبر انقلاب مي‌روند، از نام‌نويسي 60 هزار زائر اربعين در سايت سماح خبر داد.
عقیق:سعيد اوحدي در حاشيه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار در آمل، اظهار كرد: در آينده نزديك دو مراسم مهم و ارزشمند پيش‌رو داريم.

وي با اشاره به گراميداشت نخستين سالگرد شهادت زائران ايراني در حادثه منا با محوريت بنياد شهيد و امور ايثارگران، افزود: اين مراسم از اول تا نهم ذي‌الحجه برگزار مي‌شود كه برنامه‌هاي مطلوبي در نظر گرفته شد.

رئيس سازمان حج و زيارت كشور با اعلام اينكه براي اين منظور هفت كميته تشكيل شده كه پنج كميته محتوايي و اجرايي و دو كميته با رويكرد بين‌المللي فعاليت دارند، تصريح كرد: كميته حقوقي با مسؤوليت وزارت امور خارجه و كميته بين‌الملل با همكاري وزرات فرهنگ و ارشاد مسؤوليت‌ها را برعهده دارند، البته همانند اين كميته در استان‌ها با محوريت ادارات‌كل بنياد شهيد و امور ايثارگران ايجاد مي‌شود.

مهندس اوحدي با بيان اينكه در ديداري كه به صورت ادواري با خانواده شهداي اهل شيعه و سنت فاجعه منا داشتيم همه خانواده‌ها يك درخواست مشترك داشتند و خواستار ديدار با مقام معظم رهبري بودند افزود: اين مهم با پيگيري‌هاي لازم با حضور خانواده شهداي منا محقق مي‌شود.

وي با اشاره به برگزاري نخستين كنگره بين‌المللي شهداي منا با حضور رئيس جمهور كه شهريور امسال در تهران برگزار مي‌شود، خاطرنشان كرد: فراخوان دعاي عرفه در مصلاهاي مراكز استان‌ها با رويكرد گراميداشت شهداي منا داده شد، همچنين از فرمانداران و شهرداران مي‌خواهيم كه در شهرهايي كه از شهداي منا بهره مي‌برند خيابان، بلوار، پارك و كوچه‌هاي محل سكونت شهدا به‌نام آنها نام‌گذاري شود و بخشي از موزه شهدا هم به شهداي منا اختصاص يابد.

معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درباره اعزام زائران اربعين به عنوان دومين مراسم مهم، تصريح كرد: در زمينه اعزام زائران در اربعين با توجه به برگزاري ستاد اربعين با رياست وزير كشور در قالب 13 كميته فعاليت‌هايي انجام شد.

وي يادآور شد: سامانه ملي "سماح" با آدرس www.samah.ir از هفته گذشته ثبت‌نام از زائران مشتاق حضور در حماسه ماندگار حسيني را شروع كرده و تاكنون 60 هزار نفر از زائران در اين سامانه ثبت‌نام كردند.

مهندس اوحدي با اشاره به اينكه محدوديتي در نام‌نويسي براي اعزام به عتبات عاليات عراق در اربعين نداريم، بيان كرد: پيش‌بيني‌ها مبني بر اعزام 2 ميليون زائر در اربعين از ايران است همچنين تنها راه ثبت‌نام اربعين اين سايت اينترنتي بوده كه براي تسهيل سفر در نظر گرفته شد.

وي ادامه داد: از زائران اربعين حسيني خواهش دارم تا ثبت‌نام را به روزهاي آخر مهلت مقرر موكول نكنند البته سامانه اينترنتي هوشمند بوده و تا 15 صفر براي نام‌نويسي باز است.

رئيس سازمان حج و زيارت گفت: از ويژگي‌هاي اين اقدام مشخص شدن تاريخ خروج زائران از مرز كشور است البته هم‌اكنون سه مرز مهران، چزابه و شلمچه براي اعزام زائران در نظر گرفته شد و اميد داريم با هماهنگي لازم براي صدور ويزا از روز نخست شهريور خدمات لازم در اين زمينه هم ارائه شود.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین