عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
مراسم هیئت هفتگی در حسینیه فاطمه الزهرا (س)
امام علی(ع) می فرماید: اگر من ببینم کسی که دارد کار زشتی انجام می دهد لباسم را رویشان می اندازم تا کسی دیگر او را نبیند. این یعنی علامت ستارالعیوب بودن خداوند. الان هرجا می روی پراست از بلوتوث و فیلم های خصوصی، این واقعا گناه است

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هیئت هفتگی با سخنرانی حاج یدالله بهتاش ، مداحی حاج سعید حدادیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا (س) برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج یدالله بهتاش را بخوانید:

من در شغل خودم انسان بی تجربه ای نیستم الان به چهره شما نگاه می کردم می بینم چطور هستید، اما هیچ اشکالی ندارد موعظه را از گناهکار هم می شود گوش داد، حتی از کوچک تر هم می شود موعظه را گوش داد. لازم نیست انسان های بالاتر انسان را موعظه کنند. حضرت سلیمان(ع) که سلطان زمین و موجودات هم بود ، ولی همین حضرت سلیمان را یک مورچه نصیحت کرد و او گوش داد، نگفت من سلطان هستم نخیر از مورچه هم نصیحت شنید و مورچه به او گفت: این باد که خدا در اختیارت قرار داده است معنی اش این است که زندگی ات در حال باد است خیلی دل نبند.

یک موعظه از امام رضا(ع) در کتاب تحف العقول، حضرت می فرماید: مومن حقیقی نیست کسی که دارای سه صفت نباشد، بعد فرمودند: این علامت ها یکی شان از خدا است، یکی از پیامبر است، و یکی از ائمه(ع) است. فرمود: علامت اول خداوند ستار العیوب است و شما که ادعای ایمان می کنید باید ستارالعیوب باشید. کسی که می گردد افشاگری بکند مومن حقیقی نیست. امام علی(ع) می فرماید: اگر من ببینم کسی که دارد کار زشتی انجام می دهد لباسم را رویشان می اندازم تا کسی دیگر او را نبیند. این یعنی علامت ستارالعیوب بودن خداوند. آیا ما واقعا اینگونه هستیم، الان ببینید چطوری شده است، هرجا می روی پراست از بلوتوث و فیلم های خصوصی، این واقعا گناه است. خواهش می کنم شما دیگر این کارها را نکنید و بیاییم قطع کننده این کارها باشیم. ما اگر برای دیگران آبروداری کنیم خداوند برای ما آبروداری می کند. خداوند چقدر از ما عیب سراغ دارد، باز جمله ای از مولا که می فرماید: اگر پرده ها کنار برود جنازه های همدیگر را هم دفن نمی کنید. پس اولی ستارالعیوب بودن است که تا اینگونه نباشیم مومن نیستیم ، پیامبر(ص) می فرمایند: کسی که کارزشتی را از کسی بفهمد و بیاید تعریف کند مثل این است که خودش هم آن گناه را انجام داده است. حالا کسی یک کار زشتی را ببیند اما پخشش نمی کند و پرده پوشی می کند بسیار ثواب دارد، در روایت است اگر برای دیگران آبروداری کنید خداوند بهشت را بر تو واجب می کند. می خواهم نکته ای را با شما در میان بگذارم، گاهی انسان یک چیزهایی را به چشم خود می بیند اما این دیدنش هم خود مشکل دارد و گناه دارد.


مرحوم فلسفی منبر می رفت و من می رفتم و یادداشت می کردم، ایشان می گفت: یک آقایی بود یک دهه روضه داشت و جمعیت خوبی هم پای روضه اش می آمدند ، یک روز آمد خانه دید بچه هایش دارند پاسور بازی می کنند ، عصبانی شد و پاسورها را گرفت و بچه ها را دعوا کرد  ، شب روضه شروع شد و کتش را پوشید و حواسش نبود که پاسور در جیب های کتش است موقع روضه و گریه خواست دستمال از جیبش در آورد پاسورها بیرون  ریخت ،  همه شروع کردند به حرف زدن و بعضی ها گفتند برویم دهنمان را هم آب بکشیم که این چایی اش هم مشکل دارد، چقدر انسان ها اینگونه ایمانشان را از دست داده اند ، ما که نمی دانیم اینها از کجا آمده است، پس اول علامت ستارالعیوب بودن است که مومن باید اینگونه باشد.


دومین صفت از پیغمبر(ص) است: می فرماید، مدارا کنید با مردم. چطور پیامبر(ص) به سرش آشغال می ریختند ولی ایشان مدارا می کردند. می فرماید: مومن باید مدارا کند، پیامبر(ص) فرموده است: همانگونه که عبادت مرا انجام می دهی با مردم هم آنگونه مدارا کن. یک چیز را هم بگویم انسان باید با بی تربیت ها واقعا مدارا کند.

خداوند در قرآن کریم می فرماید: از همدیگر بگذرید، اگر می خواهید خداوند از شما بگذرد

اما سومین صفتی که از ائمه معصومین(ع) باید داشته باشیم، صبر در گرفتاری ها و شدائد است. این را بدانید این دنیا همه چیزش درهم است، مثل میوه فروشی که می گوید درهم است و سوا نکن ، دنیا هم اینگونه است، هم شادی دارد هم غم دارد. دنیا هم سلامتی دارد هم بیماری، دنیا اینگونه است. درهم است. منتهی خوبی اش این است که در هر سختی آسانی است. امام رضا(ع) فرمودند: هرکس این سه علامت را داشته باشد مومن است.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین