عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
تربیت حضرت فاطمه معصومه(س) به دست پرتوان و مبارک امام رضا(ع) انجام شده و در واقع کریمه اهل بیت(س)، دست پرورده و تربیت یافته حضرت علی بن موسی الرضا(س) است.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت به حوزویان و ملت ایران، اظهار داشت: اهمیت جایگاه مقدس و مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نشأت گرفته از این موضوع است که حضرت موسی بن جعفر(ع) در کلمات نورانی خود، بارها خبر می دادند چنین بانوی باکرامتی را خدای تبارک و تعالی به این امام همام اعطا خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه فاصله زمانی ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) حدود 25 سال بوده است، گفت: تربیت حضرت فاطمه معصومه(س) به دست پرتوان و مبارک امام رضا(ع) انجام شده و در واقع کریمه اهل بیت(س)، دست پرورده و تربیت یافته حضرت علی بن موسی الرضا(س) است.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه  حضرت معصومه(س) از نظر طهارت، پاکی و قداست در جایگاه رفیعی قرار داشتند که همسر هم کفو برای ایشان پیدا نشده است، تصریح کرد: از دلائلی که در خصوص عدم ازدواج کریمه اهل بیت(س) مطرح می شود، آن است که هم کفو برای این شخصیت بزرگ پیدا نشد؛ همان گونه که اگر حضرت علی(ع) نبودند، هم کفوی برای حضرت زهرا(س) وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال در ادامه به تبیین دلیل شکل گرفتن حوزه با عظمت شیعه در جوار بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) پرداخت و ابراز داشت: روایات اهل بیت(ع) عصمت و طهارت خبر داده اند بانوی باکرامتی از اهل بیت(ع) در قم به خاک سپرده می شود که همان گونه که حرم حق تعالی در مسجدالحرام و در شهر مکه، حرم نبوی در مدینه منوره و حرم علوی در نجف قرار دارد، حرم اهل بیت(ع) نیز در قم خواهد شد.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مظلومیت حضرت معصومه(س)، گفت: اشرار با دستورگرفتن از ایادی طاغوت زمان در میان راه مدینه و در ساوه به قافله و کاروان نورانی و با عظمت حضرت معصومه(س) حمله کرده و اعوان و انصار ایشان را به شهادت می رسانند که بنابر اقوال ، سبب فشار روحی شدید کریمه اهل بیت(س) می شوند.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: سپس اشعریون و شیعیان مخلص اهلبیت(ع) از قم به ساوه رفته و این بانوی باکرامت را به قم دعوت می کنند؛ اما با وجود اینکه ایشان، تمام ایام را در قم و محراب تهجد بودند، این غم و اندوه و چه بسا بر اثر مسمومیتی که حضرت پیدا کردند، به شهادت می رسند و قم به برکت وجود حضرت معصومه(س)، حرم اهل بیت(ع) می شود.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه با عزت، قدرت و صلابت در جوار بارگاه ملکوتی کریمه اهلبیت(س) رشد یافته و متکفل تحصیل، تدریس، تحقیق، تبلیغ و پژوهش طلاب فاضلی است که به نشر معارف ائمه معصومین(ع) می پردازند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین