عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۸۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
مراسم دعای توسل با مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در مسجد جمکران برگزار شد
امام رضا عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ، کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند بهشت براي او خواهد بود» و امام جواد عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ»

گزارش تصویری


عقیق: در آستانه میلاد حضرت معصومه(سلام الله علیها) مراسم دعای توسل با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی و مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

در ادامه گزیده از سخنان حجت الاسلام سید حسین مومنی را بخوانید:

خداوند در سوره مبارکه مائده می‌فرماید برای تقرب به خدا متوسل به وسیله شوید و در ذیل این آیه نورانی با توجه به اینکه اهل بیت(علیهم السلام) تنها وسیله ارتباط مردم با خدا هستند بحث زیارت مطرح می‌شود.

زیارت، هم تعظیم شعائر است که عقل تایید می‌کند و هم ارتباط برقرار کردن زائر با مزور است و اگر شما ائمه اطهار(علیهم السلام) را زیارت کنید هم تعظیم شعائر و هم عمل به این آیه قرآن کرده‌‌اید.

روایات زیادی در این باب از معصومین برای ما نقل شده و هیچ زیارتی کنار زیارت امام حسین(علیه السلام) بیان نشده است. بعد از زیارت امام حسین(علیه السلام) بالاترین ثواب زیارت متعلق به علی بن موسی الرضا(علیه السلام) است و اگر کسی ایشان را با معرفت زیارت کند مانند این است که خدا را در عرش زیارت کرده و خدا تمام گناهانش را می‌بخشد.

چند دسته سفارش در زیارات ائمه و اولیای الهی داریم، یک دسته آنهایی است که امام معصوم، سفارش و ترغیب به زیارت امام معصوم دیگری دارند که طبیعی و قابل هضم می‌باشد، به طور مثال تمامی ائمه علیهم السلام، سفارش به زیارت امام حسین علیه السلام نموده‌اند.


وقتی چند امام معصوم تشویق به زیارت امامزاده‌ای می‌کنند، نشان از شان و مقام والای آن حضرت دارد، تنها امامزاده‌ای که امام معصوم ترغیب به زیارت آن کرده‌اند، حضرت معصومه سلام الله علیها می‌باشند به‌ طوریکه امام صادق علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام جواد علیه السلام، امام کاظم علیه السلام سفارش به زیارت این بانوی بزرگوار نموده‌اند.

امام رضا عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَها فَلَهُ الْجَنَّةُ، کسي که فاطمه معصومه را زيارت کند بهشت براي او خواهد بود» و امام جواد عليه السلام فرمود: «مَنْ زارَ قَبْرَ عَمَّتي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ، کسي که قبر عمه‌ام را در قم زيارت کند، بهشت براي او است».


اگر امام معصوم تاکید به زیارت امامزاده‌ای بفرمایند، کاشف از مقام والای آن امامزاده است. زیارت ۳ تن از امامزاده‌ها، توسط ائمه اطهار بسیار تاکید شده است؛

اول زیارت حضرت عباس علیه السلام، دوم زیارت حضرت علی اکبر علیه السلام، و سوم زیارت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها به طوریکه امام رضا علیه السلام زیارت نامه و آداب زیارت برای ایشان بیان کرده‌اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین