عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
تشییع پیکر ۱۲۷ شهید دفاع‌مقدس در ۲۳ استان کشور
همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع ۱۲۷ شهید هشت سال دفاع مقدس در ۲۳ استان ایران اسلامی برگزار شد.
عقیق:همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مردم 23 استان میزبان 127 شهید دفاع مقدس بودند که هویت 28 تن از این شهدا شناسایی شده و 99 پیکر به‌صورت گمنام در مراسمی باشکوه در 59 نقطه کشور تشییع و خاکسپاری شدند.

پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در اراک تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس از ساعت 10 صبح امروز با حضور مردم قدرشناس استان مرکزی تشییع شد.

پیکرهای مطهر این شهدای والامقام پس از تشییع در اراک در مصلی بیت‌المقدس در جمع عزاداران امام صادق(ع) حضور یافته و عزاداران در جوار پیکرمطهر شهدای گمنام به عزاداری می‌پردازند.

مراسم وداع با پیکر این شهدای والامقام هم‌زمان با شب شهادت امام ششم شیعیان در چند نقطه شهرستان اراک و شهرهای تابعه برگزار شد.

این دو شهید گمنام 19 و 23 ساله در سال 67 در شلمچه و منطقه شرهانی درعملیات محرم و کربلای 5 به شهادت رسیدند.

آیت‌الله قربان‌علی دری نجف‌آبادی در گفت‌و‌گویی در حاشیه مراسم تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در اراک با اشاره به شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: امروز روز شهادت شیخ الائمه امام صادق(ع) عاشورای دیگری است امروز عاشورای اهل بیت(ع) است و چرا  که عظمت شهادت امام صادق(ع) بعد از واقعه عاشورا بزرگترین حادثه جهان اسلام و جهان تشیع است.

وی افزود: امام صادق(ع) پرچمدار فقاهت و مکتب پاک اسلام و شیعه است و علمدار جهان فقاهت در بین علما و فقهای جهان اسلام به‌ شمار می‌رود و این پرچم همیشه در اهتزاز اهل بیت(ع) است که امام صادق(ع) با مجاهدت خود برافراشته و همه فرق اسلامی باید زیر این پرچم وحدت بخش حرکت کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در کشور و استان مرکزی گفت: امروز شاهد تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در کشور و استان مرکزی در اراک و نراق هستیم که این شهدا عزت و آبروی اسلام و نظام اسلامی ایران هستند.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: شهدا در کلام و سیره امام صادق(ع) و سیدالشهدا(ع) دارای عظمت و جایگاه والایی هستند چرا که خون پاک شهدا پاسدار حریم مکتب امام صادق(ع) است و باید به این شهدا، خانواده معظم شاهد و مردم فداکار و قدرشناس ایران اسلامی آفرین گفت.

مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در قم برگزار شد

پیش از ظهر امروز با حضور پرشور قشرهای مختلف مردم استان قم پیکر 8 تن از شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم حضرت زینب (س) در شهر مقدس قم تشییع شد.

مراسم تشییع این شهدا از مسجد امام حسن عسکری(ع) تا حرم حضرت معصومه (س) و با حضور مردم همیشه در صحنه شهر مقدس قم برگزار شد.

پس از مراسم تشییع، نماز میت توسط آیت‌الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه (س) بر پیکر پاک این شهدا قرائت شد.

6 نفر از این شهدا از شهیدان جنگ تحمیلی هستند و 2 شهید نیز در دفاع از حرم حضرت زینب(س) به مقام شهادت نائل شدند.

9 شهید دفاع مقدس بر دستان مردم گیلان تشییع شد

صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک و مطهر  9 شهید والامقام دفاع مقدس بر روی دستان مردم شهید پرور استان گیلان تشییع و سپس خاکسپاری شد.

مردم ولایتمدار استان گیلان باری دیگر با حضور در مراسم تشییع شهدای اسلام حماسه‌ای با شکوه آفریدند تا بگویند همچنان پس از گذشت بیش از 37 سال همچنان با اعتقادی راسخ، پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

این شهیدان 23، 19، 40، 19، 18، 20 و 25 ساله بودند که در عملیات‌های رمضان منطقه شرق بصره، عملیات والفجر 8 ام الرصاص، عملیات محرم منطقه شرهانی و عمیات خیبر منطقه جزیره مجنون تفحص شده‌اند.

بنا براین گزارش؛ یک شهید گمنام در حسن‌‌ رود، دو شهید گمنام در خشکبیجار، دو شهید گمنام در پره‌سر رضوانشهر و دو شهید گمنام گوراب‌زرمیخ صومعه‌سرا تشییع و خاکسپاری شدند.

مردم شهید پرور آستانه‌اشرفیه و رودسر نیز هر کدام یک شهید تازه تفحص شده و با هویتی مشخص را تشییع و خاکسپاری کردند.

تشییع پیکر 4 شهید گمنام در ارومیه و تکاب

پیکر پاک 4 شهید تازه تفحص شده که از مناطق عملیاتی والفجر 8 و منطقه ام‌الرصاص پیدا شده و از روز پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید باکری به ارومیه وارد شده بودند امروز در شهرهای ارومیه و تکاب تشییع و به خاک سپرده شدند.

مراسم وداع با این شهدا مقارن ظهر جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) ارومیه با حضور پر شور نمازگزاران انجام شد و پس از آن نیز مراسم شبی با شهدا در مسجد جنرال ارومیه در بافت قدیمی این شهرستان برگزار شد.

امروز دو تن از این شهدا در ارومیه و دو تن دیگر نیز در شهرستان تکاب بر دوش مردم شهید پرور این دو شهر تشییع شد.

در شهر ارومیه مراسم تشییع پیکر این شهیدان از ساعت 10 صبح امروز از میدان آیت‌الله طالقانی آغاز شد و پس از طی مسیر خیابان 17 شهریور در حسینیه اعظم عاشقان ثارالله (ع) با نماز گزاردن نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بر پیکر مطهر این شهدا ادامه یافت و در نهایت پیکر این دو شهید گمنام در همین مکان به خاک سپرده شد.

در شهرستان تکاب نیر پیکر دو شهید گمنام دفاع مقدس با حضور پرشور مردم تشییع شد و در پارک ملت این شهر به خاک سپرده شد.

شام غریبان 4 شهید گمنام دفاع مقدس نیز ساعت 10 امشب در مسجد لطفعی‌خان ارومیه در میدان امام حسین (ع) برپا می‌شود.

تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در میانه

مردم شهیدپرور میانه، پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران 8 سال دفاع مقدس را تا آستان مقدس حضرت امامزاده اسماعیل (ع) با نوحه‌خوانی و سینه‌زنی همراهی کردند و در آنجا با برپایی مراسم عزاداری، نشان دادند که همواره پیروان راستین شهدا و ولایت‌اند.

پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در امیرکلای بابل تشییع شد

پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز با حضور مردم قدرشناس و انقلابی امیرکلای بابل تشییع شد.

این دو شهید گمنام 25 و 19 ساله در شهر امیرکلا بابل تشییع شده و شب گذشته مراسم وداعی برای این شهیدان در امیرکلای بابل برگزار شد. این دو شهید بزرگوار به ترتیب در عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون و تک دشمن سال 67 منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

همزمان با سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری، 6 شهید گمنام و یک شهید با نام از سال‌های دفاع مقدس در استان در شهرهای مختلف استان تشییع و خاکسپاری شدند.

این شهدا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)در چهار نقطه استان تشییع و تدفین شدند. دو شهید گمنام 20 و 22 ساله در شهرستان سوادکوه شمالی تشییع شدند. این دو شهید بزرگوار به ترتیب در تک دشمن سال67 منطقه شلمچه و عملیات ایذایی والفجرهشت منطقه ام الرصاص به شهادت رسیدند.

دو شهید گمنام 25 و 19 ساله  دیگر نیز در شهر امیرکلا بابل تشییع و خاکسپاری شدند.  این دو شهید بزرگوار به ترتیب در عملیات خیبر منطقه جزیره مجنون و تک دشمن سال 67 منطقه شلمچه به شهادت رسیدند.

شهر کلارآباد و سلمانشهر میزبان دو شهید گمنام دفاع مقدس در سالروز شهادت رئیس مذهب جعفری بوده است و این دو شهید گمنام 20 و 24 ساله که به ترتیب در عملیات کربلای 5 منطقه شلمچه و تک دشمن منطقه زبیدات به شهادت رسیدند، در کلارآباد و سلمانشهر تنکابن تشیع شدند.

پیکر مطهر شهید علی اکبر خانجانی که در والفجر6 در دهلران به شهادت رسید نیز با حضور مردم قدرشناس و شهید پرور بابل تشییع شد.

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در بیرانشهر تشییع و به‌خاک سپرده شد

صبح امروز پیکر 2 شهید گمنام سال‌های دفاع مقدس هم‌زمان با دیگر نقاط کشور بر روی دستان قدرشناس مردم بیرانشهر تشییع و در تپه شهدای این شهر به خاک سپرده شد.

در این آئین جمعی از مسئولان شهرستانی و اقشار مختلف مردم استان لرستان در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) حضور داشتند.

گفتنی است یکی از شهدا 20 ساله در عملیات خیبر و در منطقه مجنون به فیض شهادت نائل‌آمده و دیگری 17 ساله و در منطقه پنجوین در عملیات والفجر 4 به شهادت رسیده است.

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در سلمان‌شهر تنکابن تشییع شد

پیکرهای پاک و مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت امام ششم شیعیان با حضور مردم قدرشناس و انقلابی غرب استان در سلمانشهر تنکابن برگزار شد.

این مراسم پرشور در شهر سلمانشهر با حضور برخی گردشگران معنویتی دو چندان یافت و اجتماع عظیم عزاداران را در طول مسیر تشییع این پیکرها به سمت پارک جنگلی کلارآباد هدایت کرد.

پیکرهای پاک و مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر دستان مردم قدرشناس سلمانشهر، عباس‌آباد، تنکابن و کلارآباد از مقابل مصلای شهر کلارآباد تشییع و در پارک جنگلی کلارآباد به خاک سپرده شد.

آئین وداع با پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام شب گذشته در مسجد ابوالفضل (ع) سلمانشهر برگزار شد.

پیکر مطهر 3 شهید گمنام و 2 شهید تازه شناسایی شده در تبریز تشییع شد

با شناسایی پیکر شهیدان مرتضی اعلایی اسفنجان و جعفر سلیمانی از شهدای تیپ 40 ارتش شهرستان سراب آذربایجان‌شرقی که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل به شهادت رسیده‌اند و پنجشنبه به همراه 5 تن از شهدای گمنام وارد تبریز شدند، امروز روی دستان مردم مومن، شهید پرور و ولایتمدار تبریز و آذربایجان شرقی تشییع شدند.

براساس این گزارش، پیکر مطهر شهدای تیپ 40 ارتش شهرستان سراب در نخستین مقطع از مجموع 127 شهید تازه تفحص شده شناسایی‌شده است که در خاک عراق تفحص شده و پیکر این شهیدان به کشور انتقال‌یافت.

2 شهید گمنام در میانه، 3 شهید گمنام و 2 شهید شناسایی شده در تبریز امروز و هم‌زمان با سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) تشییع شد که حال و هوای تازه‌ای به شهر داد و غبار و زنگار دل‌ها را زدودند.

این مراسم که از صبح امروز از مقابل استانداری آذربایجان شرقی به سمت میدان ساعت تبریز تشییع شد، بعد از اقامه نماز به امامت آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان، پیکر شهدا در وادی رحمت، باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز و شهر آق کندی شهرستان میانه خاک‌سپاری می‌شود.

بنا براین گزارش، شهید جعفر سلیمانی متولد 5 خرداد 1347 شهرستان مرند است که در 21 تیر 1367 در منطقه عین خوش و شهید مرتضی اعلایی اسفنجان متولد 14 اسفند 1346 تبریز از جمیع تیپ 40 سراب است که در 21 تیر 1367 در منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

پیکر مطهر 3 شهید گمنام در بندر ترکمن تشییع شد

پیکر پاک و مطهر 3 شهید گمنام صبح امروز همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بر روی دستان مردم شهر بندر ترکمن تشییع شد.

پیکر پاک این 3 شهید، پس از تشییع روی دستان مردم شهیدپرور، در محوطه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آرام گرفت.

همچنین صبح امروز پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام بر روی دست مردم غیرتمتد شهر فراغی تشییع و در میدان بسیج این شهر به خاک سپرده شد.

روز گذشته نیز در گرگان مرکز گلستان، پیکر یک شهید بی‌نشان، پس از استقبال، وداع و تشییع متمرکز، در ستاد فرماندهی سپاه نینوای استان خاکسپاری شد.

پیکر مطهر 2 شهید گمنام در شهر فراغی استان گلستان تشییع شد

صبح امروز پیکر پاک و مطهر 2 شهید گمنام روی دست مردم غیرتمند شهر فراغی تشییع و در میدان بسیج این شهر به خاک سپرده شد.

2 شهید که 17 و 27 سال سن داشتند در عملیات‌های کربلای 4 و والفجر 8 در  منطقه ام‌الرصاص به شهادت رسیده بودند، امروز در شهر فراغی کلاله به خاک سپرده خواهند شد.

امروز در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر 127 شهید بی‌نشان تازه تفحص شده، در 23 استان کشور تشییع و تدفین شد.

روز گذشته نیز در گرگان، پیکر یک شهید بی‌نشان، پس از استقبال، وداع و تشییع متمرکز، در ستاد فرماندهی سپاه نینوای استان به خاک سپرده شد.

امام جمعه کلاله در حاشیه مراسم تشییع شهدا در جمع خبرنگاران گفت: اگر این شهدا نبودند، معلوم نبود ما در کجا بودیم و اگر نبود این جانفشانی‌ها، این عزت و سربلندی را در کشور نداشتیم.

حجت‌الاسلام رضا کشیری اظهار داشت: دشمن نیرو و امکانات و سلاح‌ها را در اختیار داشت اما آن‌ها نیروی معنوی نداشتند که ما داشتیم و اسلامی که امروز ما در اختیار داریم به آسانی به دست نیامد، برای آن خون‌های فراوان داده‌ایم و باید آن را حفظ کنیم.

آخوند صفری امام جمعه اهل سنت شهر فراغی هم با تجلیل از شهدا گفت: شهیدان جان خود را تقدیم کردند تا این عزت برای اسلام و ایران اسلامی بماند. ما اگر فرهنگ ایثار و شهادت را نداشته باشیم شکست ما قطعی است و شهدا زنده هستند و همه باید راه شهیدان را ادامه دهیم تا فرهنگ شهادت پایدار بماند.

پیکرهای مطهر 2 شهید گمنام در سوادکوه شمالی تشییع شد

مراسم تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز با حضور مردم قدرشناس شهرهای شیرگاه، زیرآب، پل سفید و ورسک در شیرگاه تشییع شد.

پیکرهای مطهر این شهدای والامقام پس از تشییع در گلزار شهدای شهر شیرگاه به خاک سپرده می‌شوند.

مراسم وداع با پیکر این شهدای والامقام هم‌زمان با شب شهادت امام ششم شیعیان در حسینیه چای باغ شهرستان سوادکوه شمالی برگزار شد.

این دو شهید گمنام 20 و 22 ساله در سال 67 در شلمچه و عملیات والفجر 8 در ام‌الرصاص به شهادت رسیدند.

7 کبوتر خونین بال سال‌های حماسه در دارالمؤمنین همدان تشییع شد

مراسم تشییع و خاکسپاری 7 شهید گلگون کفن  هشت سال دفاع مقدس از ساعت 10 صبح امروز هم‌زمان با سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور فرماندهان، مسئولان استانی و هیئت‌های مذهبی در میدان امامزاده عبدالله(ع) همدان انجام شد.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان بر پیکر مطهر شهدا نماز خواند و پس از انجام تشریفات نظامی و مراسم عزدارای به مناسبت شهادت امام صادق(ع) مراسم تشییع پیکر مطهر این شهیدان بر دستان مردم قدرشناس دارالمجاهدین همدان ادامه یافت.

حضور این شهیدان والامقام بار دیگر یادآور رشادت‌ها و جانفشانی‌های دلیر مردان و شیرزنان خطه الوند را در دل‌ها زنده کرد و فضای استان را به شمیم دل‌نواز و روح‌بخش شهادت معطر کرد.

پس از ادای احترام مردم، فرماندهان و مقامات استانی به شهدای معزز مراسم خاکسپاری شهدا در دو نوبت صبح و بعد از ظهر امروز انجام می‌شود به طوری که پیکر مطهر یک تن از این شهیدان معزز در حوزه علمیه خواهران شهرستان نهاوند، 2 تن در گلزار شهدای شهر بهار، 2 تن در گلزار شهدای شهر همدان، یک تن در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان همدان و 2 تن دیگر نیز امروز ساعت 18 در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر به خاک سپرده می‌شوند.

 این شهداوالامقام توسط جست‌وجوگران کمیته جست‌وجوی مفقودین از جمله سردار شهید علیرضا شمسی‌پور در مناطق عملیاتی غرب و جنوب در خاک عراق تفحص شده‌‌اند که هویت 3 تن از این شهیدان از طریق آزمایش DNA شناسایی شده است.

مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید گمنام 18 ساله در فدراسیون تکواندو برگزار شد

مراسم تشییع و خاکسپاری شهید گمنام 18ساله عملیات کربلای4 منطقه ام‌الرصاص امروز شنبه (9 مردادماه) همزمان با سالروز شهادت حضرت امام‌جعفرصادق(ع) با حضور مسئولان ورزش، قهرمانان، پیشکسوتان ورزشی، خانواده معظم شهدا و عموم مردم در فدراسیون تکواندو برگزار شد.

این مراسم ساعت 10 صبح از مقابل مسجد کربلا واقع در اتوبان شهید صدر، آغاز  شد و با حضور عموم مردم تهران به‌ سمت خیابان شهید قلندری ادامه پیدا کرد و سرانجام مراسم خاکسپاری در محل فدراسیون تکواندو انجام شد.

این شهید گمنام 18 ساله که در عملیات (کربلای 4) به درجه رفیع شهادت نایل شده است ، در منطقه عملیاتی (ام‌الرصاص) توسط گروه‌های تفحص کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شناسایی شد.

تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهرک قائم تهران

مراسم تشییع پیکر دو شهید دوران دفاع مقدس دقایقی پیش با حضور جمع کثیری از مردم شهیدپرور تهران در شهرک قائم تهران برگزار شد.

این دو شهید گمنام 22 و 23 ساله در عملیات والفجر 8 و عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمدند.

پیکر این دو شهید گمنام پس از تشییع از میدان قائم در جوار مسجد جامع نور ولایت به خاک سپرده می‌شوند.

پیکر شهید "یعقوب تلخابی" در زادگاهش تشییع شد

5 مردادماه سال 1345 که پدر و مادر شهید تازه تفحص شده در خانه تولد فرزند تازه تولد خود را جشن گرفتند هیچگاه گمان نمی‌کردند که فرزند آنها یوسفی می‌شود و ای نکه در مردادماه 1395 و پس از سالها چشم‌انتظاری و گمنامی پیکرمطهر این شهید والامقام در زادگاهش برروی دستان مردم مومن، قدرشناس و شهیدپرور فراهان تشییع شد.

این شهید والامقام در دوران دفاع مقدس هم‌زمان با دوران مقدس سربازی منطقه کوشک و در قالب نیروهای لشگر 81 کرمانشاه در دفاع از میهن اسلامی ایران حضور داشت و در آنجا به درجه رفیع شهادت نایل آمده و در سال 1364 سلوک گمنامی برگزید.

این در حالی بود که پیکر پاک شهید تلخابی که پس از 31 سال توسط آزمایش DNA شناسایی شده روز جمعه 8 مردادماه در شهر فرمهین فراهان و در میان شکوه حضور مردم مومن و شهیدپرور این شهر تشییع و از این شهر به زادگاهش روستای تلخاب منتقل و به خاک سپرده شد.

مراسم وداع با "مسافر گمنام عملیات رمضان" در بندرانزلی برگزار شد

مراسم وداع با شهید گمنام دفاع مقدس شامگاه جمعه در مسجد امام حسین (ع) روستای طالب آباد و مسجد گلشن بندرانزلی، با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهدا و مسئولان این شهرستان برگزار شد.

مردم قهرمان و شهیدپرور بندرانزلی یکبار دیگر ضمن حضوری گسترده با یکی از فرزندان گمنام روح‌الله تجدید میثاق کردند تا پس از گذشت بیش از 37 سال از انقلاب اسلامی ایران اعلام کنند که همچنان پای آرمان‌های آن ایستاده و ادامه دهنده راه شهیدان هستند.

مردم بندرانزلی در شب شهادت امام صادق (ع) عزاداری و نوحه‌سرایی را با نوای محمدرسول خدادادیان در جوار شهید گمنام دفاع مقدس تا پاسی از شب ادامه دادند.

تشییع پیکر شهید گمنام در مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان

هشتمین اجلاسیه 590 شهید روحانی و طلبه استان اصفهان و 150 شهید مدرسه علمیه امام صادق (ع) ظهر امروز در اصفهان برگزار شد.

در این اجلاسیه که با حضور اجتماع گسترده طلاب و روحانیون استان اصفهان و خانواده معزز شهدا در مدرسه علمیه امام صادق (ع) برگزار شد آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان، زرگرپور استاندار اصفهان، سردار سلیمانی فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) و جمعی از مسئولان استانی و شهری حضور داشتند.

همزمان با این مراسم پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در مدرسه علمیه امام صادق (ع) روی دوش مردم تشییع شد.

در حاشیه این اجلاس اجتماع بزرگ عزاداران به مناسبت شهادت رئیس مذهب جعفری نیز با حضور روحانیون و طلاب و همچنین خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از مردم اصفهان برگزار شد.

پیکر مطهر دو شهید گمنام در ندوشن تشییع شد

مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس، امروز با حضور مردم شهید پرور و ولایی ندوشن در شهرستان میبد ظهر امروز برگزار شد.

با وجود اعلام ساعت رسمی برنامه که از پیش از ظهر امروز بود، مردم شهرستان ندوشن و دیگر بخش‌های ندوشن و استان یزد از صبح زود با حضور در حسینه علیا ندوشن به قرائت دعا و زیارت پرداختند.

مراسم وداع با این شهیدان والا مقام امروز با حضور گسترده خانواده معظم شهدا و عموم مردم در این حسینه برگزار شد.

این مراسم به همراه روضه‌خوانی به مناسبت سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفرصادق(ع) برگزار شد و هیئتهای عزاداری به سوگواری می‌پرداختند.

پس از برگزاری مراسم روضه‌خوانی و عزاداری به مناسبت سوگواری امام صادق(ع)، در پارک سرچشمه بر پیکر این دو شهید اقامه نماز صورت گرفت و پیکرهای مطهر فرزندان روح‌الله(ره) در تپه نورالشهدای ندوشن خاکسپاری شد.

پیکر مطهر دو شهید گمنام در کرمانشاه تشییع و تدفین شد

پیکر مطهر این دو شهید والامقام با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده شهدا و ایثارگران، مسئولان و مردم شهیدپرور استان امروز از مسجد آیت الله بروجردی تا مسجد جامع تشییع شد.

پیکر مطهر این دو شهید گمنام در محل حوزه علمیه حضرت امام خمینی(ره) و لشگر عملیاتی 29 نبی اکرم(ص) کرمانشاه به خاک سپرده شد.

براساس این گزارش یکی از این شهدای والامقام 23 ساله در عملیات کربلای چهار در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص و شهید دیگر 19 ساله در عملیات والفجر 8 منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

پیکر شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران نهاوند آرام گرفت

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه جعفری، پیکر والامقام یک شهید گمنام با استقبال بی‌نظیر و پرشور مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار شهرستان نهاوند همراه با هیئت‌های عزاداری از مقابل مسجد جوانان این شهر تشیع و در حوزه علمیه خواهران نهاوند به خاک سپرده شد.

این شهید والام مقام تازه تفحص شده از شهدای غواص و خط‌شکن عملیات والفجر 8 است که پیکر مطهر این شهید عصر پنجشنبه هفتم مرداد ماه در میان استقبال بی‌نظیر مردم روستاهای جهان‌آباد، کوهانی، شهرک سلگی و زرینی وارد شهرستان نهاوند شد و مورد استقبال باشکوه مردم، مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا قرار گرفت.

امام جمعه شهرستان نهاوند در مراسم تشییع و دفن این شهید والامقام اظهار داشت: امروزه تهاجم فرهنگی زنگ خطری برای کشور و نسل جوان ماست و این خطری است که مقام معظم رهبری بارها در مورد آن نکاتی را گوشزد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی‌نیا افزود: امروز کشور ما در معرض خطر بزرگ تهاجم فرهنگی و مصادیق آن از جمله ماهواره، اعتیاد و بدحجابی است و مقام معظم رهبری نیز به خاطر مسائل فرهنگی بارها ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم کشور، خانواده و مخصوصاً نسل جوانمان را از این خطر بزرگ حفظ کنیم و نجات دهیم باید نماز را حفظ کنیم.

امام جمعه نهاوند افزود: در وصایای امام جعفر صادق(ع) مؤسس مذهب تشییع، پیامبر اسلام(ص)، امامان معصوم و همه شهدا مکررا بر نماز تأکید و سفارش شده است.

وی تأکید کرد: همه شهدای ما اهل نماز و مسجد بودند و همانطور که در قرآن آمده است و تجربه زندگی ما نیز نشان می‌دهد که اهمیت به نماز سبب عاقبت به خیری شهدا شده است و اگر ما از این مسیر شهدا منحرف شویم قطعاً راه را گم می‌کنیم و هرگز به مقصود نمی‌رسیم.

مغیثی‌نیا عنوان کرد: ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل جنگید و با وجود این که همه دنیا به دشمن ما کمک می‌کردند، نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را شکست دهند.

وی گفت: دلیل پیروزی ما در دوران دفاع مقدس متوسل شدن به خدا و برپایی نماز و عبادت در سنگرهای ما بود و در سنگرهای دشمن جزء آلات گناه چیز دیگری نبود.

امام جمعه نهاوند افزود: یکی از مهمترین نکته‌ها و درس‌هایی که همه ما باید از شهدا بیاموزیم اطاعت از ولایت، ولایت‌مداری و وحدت حول محور ولایت است.

وی بیان کرد: شهرستان نهاوند با تقدیم 850 شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس که از این تعداد 16 شهید روحانی هستند، نشان داده است که همیشه در همه صحنه‌های انقلاب حضور داشته است و این نشان دهنده عمق پیوند مردم این شهرستان با شهدا و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

مغیثی‌نیا اظهار داشت: تا کنون 9 شهید گمنام در شهرستان نهاوند دفن شده است که از این تعداد پنج شهید در تپه ابوذر، دو شهید در شهر فیروزان،  یک شهید در حوزه علمیه برادران و امروز نهمین شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران نهاوند به خاک سپرده شد و وجود این شهیدان والامقام افتخار بزرگی برای شهرستان نهاوند است.

پیکر مطهر شهید گمنام در حوزه علمیه الزهرا(س) اردکان تشییع شد

مردم اردکان امروز از صبح با حضور در کنار پیکر فرزند روح‌الله(ره) خود را برای تشییع پیکر پاک و مطهر یک شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس آماده کردند.

ولایتمداران اردکان پس از قرائت زیارت عاشورا به عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) پرداختند و مراسم خود را به حضور شهید گمنام معطر کردند.

در مراسم نورانی تشییع پیکر این شهید گمنام، هیئتهای عزاداری اردکان طبق رسم سنتی به سینه زنی و عزاداری پرداختند و تشییع‌کنندگان را همراهی کردند.

تشییع‌کنندگان پیکر این شهید والامقام را تا حوزه علمیه الزهرا(س) اردکان تشییع کرده و پس از اقامه نماز بر پیکر پاکش، مراسم خاکسپاری را در این مکان انجام دادند.

پیکر "شهید گمنام" در حوزه علمیه الغدیر نراق آرام گرفت

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) رئیس مذهب شیعه جعفری پیکر مطهر یک شهید گمنام با استقبال بی‌نظیر و پرشور مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار نراق همراه با هیئت‌های عزاداری این شهر تشییع و در حوزه علمیه الغدیر نراق به خاک سپرده شد.

این شهید والام مقام تازه تفحص شده و 18 ساله است که در عملیات ایذایی عملیات والفجر 8 در منطقه ام‌الرصاص به درجه رفیع شهادت نایل آمده همچنین مراسم شبی با شهدا و وداع با این شهید گلگون کفن دفاع مقدس شب گذشته برگزار شد.

مراسم تشییع این شهید گمنام همزمان با تجمع عزاداران امام صادق(ع) در نراق از گلزار شهدای شهر آغاز و تا حوزه علمیه الغدیر این شهر ادامه یافت.

در این مراسم مذهبی و معنوی مردم ولایت‌مدار شهیدپرور نراق با مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به ویژه شهدای گمنام را گرامی داشته و در عزای رئیس مکتب تشیع امام صادق(ع) به سینه و سر زده و اشک ماتم ریختند.

در پایان مراسم تشییع پیکر مطهر شهید گمنام دوران دفاع مقدس در میان عزاداری عزاداران جعفری، در حوزه علمیه الغدیر شهر نراق به خاک سپرده شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین