عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خبر داد:
حجت الاسلام والمسلمین تقوی از اقامه نماز جمعه در نزدیک به ۹۰۰ شهر و همکاری ۴۰ هزار نفر با ستادهای نمازجمعه سراسر کشور خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در ارومیه به مناسبت سالروز برگزاری اولین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب، گفت: 5 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با حکم امام خمینی(ره)، آیت الله طالقانی اولین نماز جمعه تهران را در دانشگاه اقامه کردند، از آن تاریخ به بعد شهرها و مراکز مختلفی برای اقامه نماز جمعه تقاضا داشتند که امروز در نزدیک به 900 شهر نماز های جمعه اقامه می شود.

وی با اشاره به همکاری 40 هزار نفر از فرهنگیان، ایثارگران، خانواده های شهدا و ... با ستادهای اقامه نماز کشور، افزود: این افراد خدمت به نماز و نمازگزار را عبادت می دانند و فضا را برای برگزاری هرچه باشکوه تر نماز جمعه مهیا می کنند.

رئیس شورای سیاتگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که نماز جمعه نعمتی است که مردم مومن و با تقوا را در صفوف منظم قرار می دهد، ابراز داشت: نماز جمعه دارای نماد و نمودی است که مهم ترین آن قرار داشتن مردم در صحنه است و دشمن از این فضای اتحاد و همبستگی واهمه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ادامه داد: حضور پرشور مردم در صفوف نماز جمعه جایی برای نفوذ دشمن باقی نمی گذارد و این حضور و اتحاد مشکلات زیادی را حل می کند.

وی تصریح کرد: نمازجمعه نقش بسزایی در تقویت وفاق اجتماعی دارد، بنابراین تقویت تقریب مذاهب در راستای تفاهم اجتماعی و ایجاد فضای محبت و اتحاد از رسالت های مهم ائمه جمعه است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: امروز بیش از 60 شهر درخواست امام جمعه دارند که با تدابیر و انجام امور لازم سعی در مهیا ساختن زیرساخت های مورد نیاز برای راه اندازی دفتر امام جمعه در این شهرها هستیم.

وی با بیان اهمیت اجرایی نمودن منویات رهبری در مورد قرارگاه فرهنگی، اظهارداشت: به فرموده معظم له نماز جمعه قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و اخلاقی است و امام جمعه مسئول و فرمانده آن قرارگاه است، لذا از طریق نهادهای فرهنگی در صدد اجرایی ساختن منویات و رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب در این راستا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی، گفت: کار خبررسانی و اطلاع رسانی ارزشمند و مقدس است، چراکه مردم را در جریان پدیده های اجتماعی و تحولات اتفاق افتاده قرار می دهند، خبرنگاری کار پیامبری است چراکه رسالت پیام رسانی با قصد ابلاغ حقایق و واقعیت ها به مردم و آگاهی بخشی به جامعه و مطالبه گری از مسئولین و همکاری و کمک به پیشرفت جامعه کار دوسویه است.

 وی لازمه نقد را وجود خلوص و انگیزه اصلاح عنوان کرد و افزود: اولین مطلبی که در نقد منصفانه بایستی رعایت شود استفاده از ادبیات نقد و انگیزه اصلاح کمبودها و اشکالات به همراه بیان پیشرفت ها است، لذا در نقد، کار و امور را نقد کنیم نه شخص را و سعی کنیم در نقد منصفانه از پیشنهادهای سازنده ارائه دهیم.


منبع:حوزه

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین