عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۶۰۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
پوستر دومین دوره رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» امروز با حضور حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد رونمایی شد.

عقیق:نام‌نویسی در دومین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ویژه قرآن‌آموزان طرح ملی تلاوت آغاز شده است. امروز نیز از پوستر دومین این مسابقات با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد و سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن در مشهدمقدس رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم سرمدی یکی از قاریان نوجوان راه‌یافته به مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات شوق تلاوت به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخت.

پس از آن سعید سرابی رئیس اداره ارشاد خراسان رضوی ضمن تقدیر از برنامه‌های رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت به اهمیت توجه به امور قرآنی اشاره کرد و در ادامه حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت گزارشی از روند اجرای این طرح پرداخت.

وی با بیان اینکه در دوره اول رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت بالغ بر 400 نفر شرکت کردند، افزود: طبق درخواست مسئولان دوره دوم هم امسال در همان مکان‌های قبلی برگزار می‌شود. البته تمرکز اصلی در این دوره رقابت‌ها در کنار تلاوت آیات الهی توجه به حفظ و مفاهیم قرآن است.

سپس حجت‌الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت ارشاد از پوستر دومین دوره رقابت‌های قرآنی«شوق تلاوت» رونمایی کرد و پس از آن با اشاره به اهمیت توجه به فهم قرآن در تلاوت‌ها، اظهار داشت: طرح‌ ملی تلاوت و این دست طرح‌ها باید در کشور توسعه یابد و  از ظرفیت نوجوانان برتر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مفاهیم قرآن ما را به سوی عمل به کلام وحی سوق می‌دهد، افزود: اگر با معنویت آیات الهی را خوانده و با چشم دل و جان به دستورات آن عمل کنیم مشکلات جوامع برطرف می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین