عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۶۴
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
سید مهدی خاموشی عنوان کرد:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نشست سالانه کارشناسان تشکل‌های دینی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها تاکید کرد: هیئت مذهبی که کنش اجتماعی را به سمت تحول مثبت پیش نمی‌برد یک هیئت خنثی است.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که ماهیت انقلاب اسلامی ماهیتی مردمی است، گفت: اگر روزی دولت‌ها و نحله‌های سیاسی بخواهند این جریان مردمی را برگردانند و از بین ببرند چیزی از انقلاب اسلامی باقی نخوامد ماند.

وی در ادامه سخنانش در نشست سالانه کارشناسان تشکل‌های دینی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها به تبیین ابعاد مختلف رابطه امام و امت پرداخت و ادامه داد: تمام همت نظام سلطه در این است که این قدرت مردمی را از بین ببرد و رابطه امام و امت را مخدوش کند.

کارشناسان تشکل‌های دینی باید از پشت میزهایشان جدا شوند

حجت‌الاسلام خاموشی یادآور شد: سازمان نسبت به تشکل‌های دینی جایگاه هدایتی و نظارتی دارد که فهم این جایگاه بسیار مهم است. شما کارشناسان تشکل‌های دینی باید مردمی باشید و از پشت میزهایتان جدا و مستقیما به هیئات مذهبی مخصوصا هیئت‌های هفتگی سرکشی کنید. اگر خودتان در صحنه باشید آن وقت نقش هدایتی و نظارتی خود را به خوبی ایفا کرده‌اید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خطاب به کارشناسان تشکل‌های دینی گفت: شما در جایگاهی هستید که روحانیت به برکت همین جایگاه توانست انقلاب اسلامی را به رهبری امام خمینی (ره) به ثمر برساند. اصل اولیه ما این است که مردمی بودن تشکل‌های دینی را حفظ کنیم. باید با مردم در تعامل باشیم نه در تقابل.

وی تصریح کرد: فرق تشکل‌های دینی با تشکل‌های اجتماعی در این است که محور فعالیت‌ها در این تشکل‌ها تبرع و خلوص نیت و کار برای امام حسین (ع) است.

خاموشی تاکید کرد: هدف اولیه نظام سلطه تشکل‌های دینی هستند چون آنها دارند روی جبهه‌های مردمی کار می‌کنند. چون اگر هیئات مذهبی نبودند انقلاب اسلامی نبود. اگر هیئات مذهبی نبودند استمرار انقلاب اسلامی و پیروزی‌های دفاع مقدس نبود.

اخیرا در شبکه‌های اجتماعی به باورهای تشکل‌های دینی حمله می‌کنند

وی با تاکید بر لزوم احصا و بزرگداشت شهدای هیئات مذهبی افزود: اخیرا در شبکه‌های اجتماعی به باورهای تشکل‌های دینی حمله می‌کنند. باید زوایای مختلف جنگ نرم را در مقابله با باورها و رفتاری‌های مردم بشناسیم و افکار عمومی را در این زمینه تنویر کنیم.

خطر روحانیت زدایی از هیئت‌های مذهبی

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین بر لزوم ارزیابی محتوای تبلیغی در هیئات مذهبی اشاره کرد و ضمن تاکید بر کیفی سازی هیئات مذهبی گفت: یکی از خطراتی که خیلی مهم است بحث روحانیت زدایی از هیئات مذهبی است.

وی اظهار کرد: باید پیام‌های رهبر فرهنگی انقلاب اسلامی را به طور دائم به شبکه تشکل‌های دینی منتقل کنیم. سازمان باید در این زمینه پیش قدم باشد. باید بفهمیم مخاطب فرمایشات مقام معظم رهبری کیست. آقا می‌فرمایند مسیر تعالی و تمدن سازی با سبک زندگی اسلامی محقق می‌شود. خودتان را مخاطب فرمایشات حضرت آقا قرار بدهید.

اگر چهار مکان مهم را کنترل کنیم مشکل آسیب‌های اجتماعی حل می‌شود

حجت‌الاسلام خاموش بخش دوم سخنانش را به بحث در مورد آسیب‌های اجتماعی اختصاص داد و یادآور شد: من معتقدم اگر چهار مکان مهم را کنترل کنیم مشکل آسیب‌های اجتماعی خود به خود حل می‌شود. این چهار مکان عبارت است از خانه، محله، مدرسه و محیط کار.

وی در بخش پایانی سخنانش به تبیین نقش تشکل‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی پرداخت و تاکید کرد: هیئت مذهبی که کنش اجتماعی را به سمت تحول مثبت پیش نمی‌برد یک هیئت خنثی است.

گفتنی است، نشست دو روزه کارشناسان تشکل‌های دینی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها با موضوع بررسی نقش تشکل‌های دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی از روز گذشته شنبه دوم مرداد ماه در سالن اجتماعات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ در حال برگزاری است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین