عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
محمدزاده خبر داد
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به آغاز طرح قرآنی 1450، از تغییرات لازم برای ارتقای شبکه قرآن خبر داد و گفت: این تغییرات به منظور جذب مخاطب صورت می‌گیرد چرا که شبکه قرآن برای جامعه خاص و با رنگ‌آمیزی موردی نیست.
عقیق:محمد‌حسین محمد‌زاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری طرح قرآنی 1450 با بیان اینکه این طرح امسال با همکاری دستگاه‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، اظهار داشت: طرح فرهنگی، قرآنی و تابستانی 1450 با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها، نوجوانان و جوانان چند سالی است که با محوریت رسانه ملی و تمرکز شبکه‌های تخصصی قرآنی رادیو و تلویزیون و  مشارکت همه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی و دستگاهای قرآنی برگزار می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه در طرح قرآنی 1450 سعی کردیم براساس تجربیاتی که دوستان ما داشتند پیش برویم و این تجربیات را حفظ کنیم، تصریح کرد: یکی از امتیازات طرح امسال فعال کردن برخی از فعالیت‌ها و هنرهای قرآنی است که به این طرح گره می‌خورد.

وی از برگزاری جشنواره‌ای با موضوع جمع خوانی سوره مبارکه حدید همزمان با طرح 1450 خبر داد و افزود:  این جشنواره با شرکت گرو‌ه‌های همخوانی و تواشیح و با هدایایی نفیس پیش‌بینی شده است. به این ترتیب همه گروه‌های جمع‌خوانی می‌توانند در این طرح مشارکت داشته باشند و در یک فضای مجزا ارزیابی شوند.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه سال گذشته این طرح فقط منحصر به فصل تابستان بوده است، خاطر نشان کرد: امسال برنامه‌های جدیدی مثل جشنواره عکس و خوشنویسی هم برگزار می‌شود که ممکن است این فعالیت‌ها تا پاییز امسال به طول بینجامد.

محمدزاده با بیان اینکه در فصل تابستان فعالیت‌های مجازی هم در حوزه قرآن به ویژه سوره مبارکه حدید فعال می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند در حوزه‌های سایت و وبلاگ آماده باشند، گفت: طرح 1450 به سبب مطالبه عمومی از رسانه ملی امسال نیز اجرا شد. تجربه 9 ساله در این طرح به کمک شبکه قرآن و معارف سیما آمده است که امیدواریم بتوانیم با همکاری نهادهای مختلف طرحی فاخر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نام طرح تابستانی رسانه ملی برگرفته از سال نزول قرآن است، افزود: در هزار و چهارصد و چهل و یکمین سال نزول قرآن نخستین دوره از این طرح با عنوان 1441 اجرا شد و تا امسال نیز ادامه داشته است که امسال طرح 1450 در هزار و چهارصد و پنجاهمین سال نزول قرآن اجرا می‌شود.

محمدزاده با بیان اینکه طرح قرآنی 1450 قرآن کتاب زندگی از دوم مرداد‌ماه آغاز شده است، گفت: تنها شبکه قرآن و معارف سیما عهده‌دار این طرح نیست بلکه رسانه‌های دیداری و شنیداری، مجازی و مکتوب نیز عهده‌دار این طرح هستند و این طرح در حقیقت کارکرد آموزشی، مسابقه‌ای و اطلاع‌رسانی دارد و از جنبه‌های مختلف فراگیر است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه جمع‌خوانی قرآن یکی از هنرهایی است که در یک دوره‌‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در غالب هنر تواشیح فعال شده بود، خاطر نشان کرد: این هنر ارزشمند چند سالی بود که دوران ثبات یا افول را طی می‌کرد که با تلاش گروه‌های تواشیح طی چند سال گذشته حیات مجدد به خود گرفت که امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های مختلف بتوانیم هنر تواشیح و هم‌خوانی را توسعه دهیم.

محمدزاده با بیان اینکه در دوره جدید راهبری رسانه ملی توجه جدی به فعالیت‌های قرآنی و معارفی در اولویت قرار گرفته است، گفت: درصدد تبیین جدول جامع سند چشم‌انداز تحول و ارتقای شبکه قرآن و معارف سیما هستیم که تا چند روز آینده جزئیات آن عنوان می‌شود.

ویبا اشاره به اینکه در این جدول ارتقای ساختار شبکه، تعامل شبکه با مخاطبان و نهادهای مرتبط، نحوه حفظ مخاطبین و جذب مخاطب حداکثری پیش‌بینی شده است، افزود: تغییرات لازم انجام می‌شود تا مخاطبان شاهد این تغییرات در فضای جدید باشند.

مدیر شبکه قرآن یکی از قالب‌های ارائه پیام در دوره جدید این شبکه را نمایش فیلم و سریال دانست و گفت: در راه تلاش ارائه این طرح به معاونت سیما هستیم و شبکه تخصصی شبکه‌ای است که موضوع آن خاص و مخاطبان آن دارد و شبکه قرآن جامعه خاص و با رنگ‌آمیزی موردی نیست.

محمدزاده با بیان اینکه بررسی رقیبان داخلی و خارجی، شبکه‌های مجازی از موضوعات این شبکه است، افزود: این امر در دستور کار ما قرار گرفته تا دریافت پیام، موانع و اختلالات آن را در عبور از این راه بررسی کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین