عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۵۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
چهار در حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) با استقبال باشکوه مردم وارد بندرعباس شد

عقیق: به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، درهای چوبی حرم‌های امامان عسکریین (ع) که پس از آماده سازی در قم برای نازک کاری، طلا کوبی و قلم زنی به هرمزگان منتقل شده، پس از آماده سازی در کارگاه‌های شهرهای هشت‌بندی، بندرعباس و کیش برای نصب به شهر سامرا عراق ارسال می‌شوند.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان در این زمینه گفت: برای تکمیل هر در حرم‌های امامان عسکریین، پنج میلیارد و در مجموع 20 میلیارد ریال سرمایه باید هزینه می‌شود.
 
سید کاظم موسوی افزود: این ستاد قصد دارد در یک سال، کار ساخت هشت در، شامل چهار در حرم امامان عسکرین (ع) در سامرا و چهار در حرم امام زاده محمد عموی گرامی حضرت ولیعصر (عج) در شهر بلد عراق را با کمک مردم و مسئولان در استان به اتمام برساند و برای نصب به کشور عراق انتقال دهد.
 
وی ادامه داد: ستاد عتبات عالیات هرمزگان در اسفند پارسال ساخت این هشت در را بر عهده گرفته و کار قلم زنی آنها توسط استادکاران ماهر اصفهانی و استان فارس در این استان انجام می دهند.
 
وی اضافه کرد: روی هر در بین سه تا چهار نفر قلم زن و در مجموع حدود 24 صنعتگر به اضافه چند نفر درودگر مشارکت دارند.
 
علی رئوفی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان گفت: مردم هشتبندی میناب پیش از آن که درها به منطقه وارد شود، سه میلیارد ریال برای تکمیل و آماده سازی درهای حرمین امامین شریفین جمع آوری کرده اند.








ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین