عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۴۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
کتاب «سلام بر ابراهیم»، برای آشنایی جوانان عزیز با قهرمانان واقعی این سرزمین اسلامی و ارائۀ یک الگوی ملموس و امروزی به آنها، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
عقیق:کتاب «سلام بر ابراهیم» روایت زندگیِ یکی از چهره‌های برجسته و شاخص دفاع مقدس، شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی» است که نام او تداعی‌گرِ مجاهدت، شجاعت، ازخودگذشتگی و پایمردی است. شهید ابراهیم هادی، مبارزی انقلابی، فرماندهی پرتلاش، ورزشکاری پهلوان، معلمی فداکار، مداحی دلسوخته، رفیقی دلسوز و بندۀ خالص خدا بود که می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای نسل امروز جامعۀ ما، به‌عنوان یک جوان شاخص مسلمان در طراز انقلاب اسلامی معرفی شود.

گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی در کتاب «سلام بر ابراهیم» سعی کرده است تا از گذر خاطرات خانواده، یاران و دوستان آن شهید بزرگوار، شیوۀ زندگی و شخصیت والای وی را به مخاطب معرفی کند؛ و در این راستا، با بیان داستان‌گونه و دلنشین خاطرات بر جذابیت کتاب افزوده است. در بخشی‌هایی از کتاب می خوانیم:

«مشغولیت‌های ابراهیم بسیار زیاد بود؛ تدریس در مدرسه، فعالیت در کمیته، ورزش باستانی وکشتی، مسجد و مداحی در هیئت و حضور در بسیاری از برنامه‌های انقلابی و... که برای انجام آنها به چند نفر احتیاج است. تقریباً در محل، ابراهیم را همه می‌شناختند. هرکسی با اولین برخورد عاشق مرام و رفتارش می‌شد. ابراهیم هر کسی را که حدس می‌زد مشکل مالی داشته باشد کمک می‌کرد. آن هم مخفیانه و قبل از اینکه طرف مقابل حرفی بزند. یک روز بعد از گرفتن حقوق با هم رفتیم فروشگاه و تقریباً همۀ حقوقش را خرید کرد، از برنج و گوشت تا صابون و... همه چیز خرید، بعد با هم رفتیم داخل یک کوچه و ابراهیم درب خانه‌ای را زد. پیرزنی که حجاب درستی نداشت دم در آمد و ابراهیم همۀ وسائل را تحویل داد. از صلیبی که گردن پیرزن بود خیلی تعجب کردم، در راه برگشت گفتم:"این خانم ارمنی بود؟!" گفت: "آره چطور مگه؟" آمدم کنار خیابان موتور را نگه‌داشتم وگفتم: "بابا، این همه فقیر مسلمون هستن تو رفتی سراغ مسیحیا!" همین‌طور که پشت سرم نشسته بود جواب داد که: "مسلمونا رو کسی هست کمکشون کنه، تازه کمیتۀ امداد هم راه افتاده، انشاالله کمکشون می‌کنه. اما این بنده‌های خدا کسی رو ندارن. با این کار هم مشکلات اونا کم می‌شه هم دلِ اونا به امام و انقلاب گرم می‌شه".

رسیدگی ابراهیم به مشکلات مردم فقط در رساندن پول و کمک خلاصه نمی‌شد بلکه هرطور که می توانست به مردم کمک می‌کرد و در رفع مشکلات آنها تلاش می‌کرد.»

کتاب «سلام بر ابراهیم» یکی از معدود کتاب‌های زندگینامه و خاطرات تاریخ انقلاب و دفاع مقدس است که به دلیل غنای ویژۀ محتوایی که دارد، در سال‌های اخیر با استقبال خوبی روبه‌رو شده، به‌طوری‌که تاکنون با 415000 نسخه در 94 نوبت چاپ هنوز هم مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است. «سلام بر ابراهیم» با بیان سرگذشت زندگی شهید ابراهیم هادی و سبک زندگی آن شهید بزرگوار، نمونۀ یک الگوی واقعی و ملموس را به نسل امروز معرفی می‌کند.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین