عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۳۸۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
یاد بود شهدای مدافع حریم حضرت زینب (س) در حسینیه هنر
امام از اینها خواسته اند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد، مسئولین بدانید اگر جایگاه ولایت فقیه متزلزل بشود جایگاه شما هم متزلزل می شود.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یاد بود شهدای مدافع حریم حضرت زینب (س) با سخنرانی حجت الاسلام سید حسین مومنی ، مداحی کربلایی سید رضا نریمانی و شعر خوانی احمد بابایی در حسینیه هنر برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام مومنی را بخوانید:

نظام مقدس جمهوری اسلامی ، کلمه الله در پرچمش وجود دارد، این کلمه نشانه این است که هر حرکتی که قرار است در این نظام محقق بشود باید در مدار حق و خداباوری و خدامحوری باشد، اگر اینچنین نباشند افراد نه تنها موثر نیستند که مضر هستند و به این نظام لطمه می زنند.

کسانی که تربیت شده مکتب الهی هستند اهل خودنمایی نیستند، وصیت نامه شهید بزرگوار حاج حسین همدانی را نگاه کنید، به فرزندانشان می گویند: تاحال چگونه خود را بدهکار می دانستید حال که پدر به شهادت رسیده تصور نکنید طلب کار شده اید، باید پیوسته خود را بدهکار بدانید. این باور اصلی نظام است که محورش خدا است.

چرا این شهدا رفتند؟ این مدافعان حرم، اینها باورشان خدا بود اما می توانستند بنشینند از نعمت های خداوند بهره مند بشوند، اما چرا رفتند، بعضی از افراد می گویند خب اینجا که مملکت ما نیست، این را هم عرض کنم کسی که خود را بالا می داند در علم این شخص عالم نیست، چون امام صادق(ع) می فرماید: ملاک عالم خشیت است، اینها که خشیت ندارند، درخت هرچه بارش بیشتر باشد افتاده تر است، اما اینها که فقط قد بلند کردند بدون اینکه علم داشته باشند، اینها ادبیات سخن گفتنشان هرگز مانند خشیت کنندگان نیست. اینهایی که به مدافع حرم اهانت می کنند هرکسی باشند، اینها نه دین دارند نه انصاف .


دین ما در خطر است، ما یک جوری باید به بعضی ها اثبات کنیم که فکر نکنند رهبر ما بی کس است، تمام اینها با رفتنشان دارند این را ثابت می کنند که مطیع امر ولایت هستیم. الان مامور به سکوت هستیم، آقا می فرماید: در قسمت هایی فرهنگی و علمی جریان هایی دارند مدیریت می شوند، ، دقیقا نقطه مقابل کلام آقا می آیند عمل می کنند، آقا می فرمایند: این فیش های حقوقی که نجومی است را پیگیری کنید، امروز می شنویم شخصی می گوید: این جریان فیش ها را که می گویند الان می خواهند دزدی های قبلی را از بین ببرند. ما واقعا می فهمیم این حرف ها یعنی چه. اگر اذن و  رخصت ولایت باشد لحظه به لحظه کار خودش را و افرادی که با او در ارتباط هستند برابر اطرافیان را دقیق می توانیم بیان کنیم اما منتظر امر هستیم.

این شهدا  می روند برای اینکه اثبات کنند ولایت سرباز دارد، می شوند مجاهد فی سبیل الله، کسانی که به اینها توهین می کنند نمی فهمند که دنیا برای این ها پست و حقیر است و نفسشان می گیرد در این دنیای پرگناه. امام حسین(ع) می فرماید: در چنین وضعی من می خواهم به سمت خدا بروم و این مردن عین سعادت است.

قرآن کریم می فرماید: می خواهید شما را به سمت تجارتی رهنمود کنم که ثمره این تجارت نجات شما از عذاب علیم است. اینها احساسی نشدند بلند شوند و بروند،اینها می توانند راحت از نعمت های حلال استفاده کنند اما می روند آن طرف مرزها برای دفاع، اینها مجاهدین فی سبیل الله هستند و با خدا وارد تجارت شده اند. در آیه بعد می فرماید: این ها انصار خدا هستند.  یک شخصی می گفت: اول مدافع حرم ، حضرت عباس(ع) است، اما من گفتم، اول مدافع حرم ، مادر ما زهرا(س) است. ایشان می توانست بنشیند اما رفتند و از ولایتشان دفاع کردند. مانند کسانی که الان برای دفاع از حریم اسلام می روند.


من نمی خواهم روضه بخوانم می خواهم بگویم مدافع حرم اینها بودند، می خواهم بگویم کسانی که الان رفتند از مادرشان تقلید کردند و مدافع حرم دخترشان هستند. اینها انصارالله هستند و نه تنها قدیم که الان هم هستند جوانانی که انصار خدا هستند. در قرآن خداوند در سوره مبارک هجرات می فرماید: مومنین کسانی هستند که راست می گویند و دروغ در کارشان نیست، صداقت در گفتار و عمل و فکر. اینها صادق هستند و حقیقت می گویند. مومنین اینها هستند، کسانی که ایمان به خدا و رسول خدا(ص) آوردند و شک و تردید در کارشان نیست و تا آخر ایستاده اند. نه منتی می گذارند که اصلا کار خود را کاری نمی دانند که منت بگذارند.

اما نکته آخر به مسئولین می گوییم، هرکسی هستند از رئیس جمهور تا رئیس مجلس و روسای دانشگاه . هرکسی که در این مملکت مسئولیت دارد بداند، خط امام کاملا واضح است، عده ای ادعا می کنند که ما در خط امام هستیم، اما در خط امام نیستند هم در ادبیاتشان واضح است هم در عملکردشان، امام از اینها خواسته اند که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این مملکت آسیبی نرسد، مسئولین بدانید اگر جایگاه ولایت فقیه متزلزل بشود جایگاه شما هم متزلزل می شود. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین