عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴
مراسم عطر عاشقی با مداحی حاج مهدی سلحشور
به امام عصر(عج) می گوییم که ما از ندیدن شما داریم رنج می کشیم و اگر عاشق باشیم باید مانند حضرت یعقوب(ع) باشیم. اینجا هستند کسانی که بوی امام زمانشان(عج) را مانند حضرت یعقوب(ع) می شنوند.

گزارش تصویری


عقیق: برنامه عطر عاشقی با سخنرانی حجت الاسلام صدیقی، مداحی حاج مهدی سلحشور ، اجرای سید رضا نواب و شعر خوانی حسین اوتادی همراه با پخش زنده از شبکه 5 سیما در امام زاده عبدالله (ع) شهر ری برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صدیقی را بخوانید:

قرآن کریم از قول حضرت یعقوب نقل می کند که به فرزندانش گفت: به دنبال یوسف بروید . در خانه ننشنید، عاشق در خانه نمی نشیند و به هر دری می زند که به معشوق برسد. در قاموس عشق یاس و نا امیدی کفر است، عاشق تا مرز جان انتظار وصال دارد، عاشق نمی گوید نمی شود و تا آخر هم برای شدن می دود.

امام زمان(عج) می فرماید: برای فرج من زیاد دعا کنید، و این از وظایف مومنین در مقابل فرج است و اگر ما دستمان به امام زمان(عج) نمی رسد که وظایف خود را بدانیم ،ایشان فرمودند: از ولی فقیه ما بپرسید. دروغ است کسی بگوید من امام زمان(عج) را دوست دارم ولی به نائب امام زمان(عج) علاقه ای ندارم، این خلاف عشق و عاشقی است. عاشق از نوکر معشوق هم بوی معشوق را می شنود.

جابرابن جعفی از اصحاب سِرّ حضرات ائمه(ع) است، 90 هزار سر مگو از امام صادق(ع) دریافت کرد، اما حق بازگوکردن آنها را نداشت، علاوه بر این احادیث، حدیث هایی دیگری هم بوده که حق بازگو کردنشان را داشته است، در یکی از این احادیث نقل می کند : امام باقر(ع) فرمودند: اگر خواستید ببینید خیری در کاری هست یا نه، اگر شیعیان اهل بیت(ع) را دوست دارید و اهل معصیت را دشمن می دارید خوشحال باشید که خداوند مهربان خیر را برایتان فراهم کرده است.


در سوره مبارکه یوسف(ع) خداوند می فرماید: چشم حضرت یعقوب(ع) 40 سال در فراق یوسفش گریه کرد و چشمانش نابینا شد.  حالا به امام عصر(عج) می گوییم که ما از ندیدن شما داریم رنج می کشیم و اگر عاشق باشیم باید مانند حضرت یعقوب(ع) باشیم. اینجا هستند کسانی که بوی امام زمانشان(عج) را مانند حضرت یعقوب(ع) می شنوند. وقتی پیراهن حضرت یوسف را به سر پدرش انداختند چشمان پدرش به واسطه این پیراهن بینا شد، حالا من به شما می گویم امام حسین(ع) از حضرت یوسف(ع) بالاتر است ائمه اطهار(ع) بالاتر هستند. اگر به ضریح اینها متوسل شوید خیلی از معجزات برای ما رخ می دهد، مخصوصا به وجود نازنین امام زمان(عج). 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین