عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۶۰۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
«بدرود ای ماه خدا»
در روزهای پایانی ماه رمضان و با نزدیک شدن به عید سعید فطر پایگاه اطلاع‎‌رسانی KHAMENEI.IR بخشهایی از بیانات قدیمی حضرت آیت‎‌الله خامنه‎‌ای درباره دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان را برای اولین ‌بار منتشر کرده است.
عقیق:سرخی غروب رمضان نزدیک می‎‌شود و سفره ضیافت ‌الهی یک روز دیگر بیشتر گسترده نخواهد بود. کم‎کم موعد خواندن دعای چهل ‌و ‌پنجم صحیفۀ سجادیه فرا می‎‌رسد و بهترین و شریفترین روزها و ساعات سال با حلول هلال ماه نو به پایان خواهد رسید.

در روزهای پایانی ماه رمضان و با نزدیک شدن به عید سعید فطر، پایگاه اطلاع‎‌رسانی KHAMENEI.IR بخشهایی از یک بیانات قدیمی حضرت آیت‎‌الله خامنه‎‌ای درباره دعای وداع امام سجاد(ع) با ماه رمضان را برای اولین ‌بار منتشر کرده است.

«السلام علیک یا شهرالله الاکبر» بدرود اى بزرگترین ماه خدا، و اى جشن اولیای خدا.
«السلام علیک یا اکرم مصحوب من الاوقات.» بدرود اى شریفترین و عزیزترین مصاحب، از وقتها و زمانها و اى بهترین ماه از لحاظ روزها و ساعتها.

«السّلام علیک من شهرٍ قربت فیه آلامال» بدرود اى ماهى که آرزوها در آن به ما نزدیک شد، یعنى ما با تلاش خودمان، تلاش مضاعفمان به آمال و آرزوهاى حقیقى و انسانى خودمان نزدیک شدیم و به همین ترتیب امام سجاد با این جملات و کلمات این ماه مبارک را بدرود مى‎‌گوید و از لیلةالقدر، از دعا، از قرآن و از مغفرت در این ماه به‌گرمى و مشتاقانه حرف مى‎‌زند و بعد از خداى متعال درخواست مى‎‌کند؛ که خدایا آنچه را که در این ماه به ما رسیده این را براى ما نگه دار و آنچه را که از این ماه ما به ‌دست نیاوردیم این محرومیت ما را به‌عنوان یک نقص، به‌عنوان یک ضعف، مورد ترحم خودت قرار بده و براى ما جبران کن، بعد هم امام سجاد آرزو مى‎‌‎کند که یک بار دیگر این ماه برگردد.

سخنرانی در روز 29 رمضان در نهاد ریاست‌جمهوری 1366/3/7

دریافت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین