عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
کتاب چگونه قرآن را حفظ کنیم نوشته استاد شهریار پرهیزکار است که اواخر دهه ۱۳۶۰ به رشته تحریر درآمد و سال ۱۳۷۱ رهبر معظم انقلاب پس از مطالعه، تقریظی بر کتاب مرقوم کردند.

عقیق:کتاب «چگونه قرآن را حفظ کنیم» نوشته استاد شهریار پرهیزکار است که اواخر دهه 60 توسط وی به رشته تحریر درآمد و پس از آن رهبر معظم انقلاب با تقرظ خود این کتاب را مزین و متبرک کردند.

یکی از تفضلات الهی بر این ملت خداجوی و رشید،‌ آن است که زمره‌ای از بهترین جوانانشان را مجذوب قرآن کرده است. این اگر قدر دانسته شود کلید بسی‌درهای بسته و راه‌های ناگشوده است. آشنایی و انس و تدبر و حفظ و راهجویی از کتاب خدا، منازل پی در پی تمسک به کتاب الله است و اکنون که یکی از این جوانان موفق، پس از ورود در این راه، بحمدالله نوشته‌‌ایی در کمک به دیگران فراهم آورده اینجانب خدای بزرگ را سپاس گفته از این جوان عزیز نیز صمیمانه تشکر می‌کنم. خداوند به وی و همه جوانان عزیز فضل و هدایت خود را نصیب فرماید.

چندی پیش آیین بزرگداشت استاد شهریار پرهیزکار در خبرگزاری فارس برگزار شد و وی در این مراسم به بیان خاطراتی از نگارش کتاب «چگونه قرآن را حفظ کنیم؟» پرداخت.

 

بیان نکات و خاطراتی درباره نگارش کتاب ما را بر آن داشت که درباره این کتاب بیشتر تحقیق کنیم از این رو به سراغ «مرتضی نجفی قدسی» بانی انتشار این کتاب رفتیم و وی در گفت‌وگو با فارس به بیان چگونگی نگارش و انتشار کتاب پرداخت که در ادامه تقدیم می‌شود.

اواسط دهه 60 خداوند به بنده توفیق داد تا به همراه برخی دوستان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل محافلی را با عنوان شبی با قرآن برگزار کنیم. آن زمان مسئولیت برنامه‌های قرآنی قرارگاه خاتم‌الانبیاء بر عهده اینجانب بود.

هدف از این کار انس بیشتر رزمندگان اسلام با آموزه‌های کلام وحی بود و در این راه از اساتیدی مانند شهریار پرهیزکار، محمد‌حسین سعیدیان، حسن رضاییان و برخی اساتید دیگر بهره بردیم.

محافلی در جبهه که به انتشار کتاب منجر شد

یکی از عزیزانی که جلساتش مورد استقبال بالای زرمندگان قرار گرفت استاد شهریار پرهیزکار بود تا جایی که گاهی تا ساعت‌ها پس از پایان جلسه رزمندگان دورش حلقه می‌زدند و راه‌های حفظ قرآن را از وی جویا می‌شدند.

من با دیدن این ماجرا به استاد پرهیزکار پیشنهاد دادم تا روش‌های حفظ قرآن را در قالب جزواتی نگارش کنند تا هنگام برگزاری جلسات در اختیار رزمندگان قرار دهیم. این کار شدیداً در جبهه مورد استقبال قرار گرفت و رزمندگان زیادی براساس آن به حفظ قرآن پرداختند.

پس از پایان جنگ احساس کردم حیف است که این جزوات بلا استفاده بمانند از این رو این مطالب را طی 7 شماره در روزنامه اطلاعات در بخشی مجزا با عنوان صفحه نور منتشر کردیم که در آنجا هم با استقبال چشمگیر مردم مواجه شد.

انتشار کتاب در سال 71 با کمک بسیج

پس از انتشار مطالب در روزنامه اطلاعات به استاد پرهیزکار پیشنهاد دادم تا با اهتمامی دیگر به این جزوات، مطالب را در قالب یک کتاب منتشر کنیم و نهایتاً این کتاب سال 1371 با کمک نیروی مقاومت بسیج به چاپ رسید.

همان سال توفیق حاصل شد تا به همراه استاد پرهیزکار به صورت خصوصی نزد رهبر معظم انقلاب مشرف شویم و ضمن تقدیم کتاب به معظم‌له از ایشان درخواست کردیم تا در صورت امکان کتاب را با تقریظان متبرک کنند.

تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب استاد پرهیزکار

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به درخواست ما فرمودند: «باید بخوانم، قول نمی‌دهم.» چند هفته بعد تماسی با یکی از فرزندان مقام معظم رهبری داشتم و ایشان خبر نگارش تقریظ رهبر معظم انقلاب را من دادند.

این کتاب سالهای بعد هم توسط انتشارات نبوی چند نوبت به چاپ رسید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین