عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
استاد حوزه:
استادحوزه گفت: یکی از برترین اعمال شب قدر، تفکر و تاملی است که باعث افزایش بصیرت دینی انسان شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حسنعلی خزائلی با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: مرحوم شیخ صدوق درباره شب قدر توصیه می کند که در این شب به مساله تفکر و اندیشه برای افزایش آگاهی و بصیرت خود توجه جدی داشته باشید و به مطالعه بپردازید.

وی افزود: این که در روایات ما نیز به این نکته اشاره شده که یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادت است اشاره به همین حقیقت دارد؛ البته تفکری که باعث رشد بصیرت انسان شده و او را در مسیر بندگی ارتقا دهد.

این استاد حوزه همچنین با بیان این که قرائت قرآن ، تدبر در آیات آن و نیز توسل به ائمه اطهار(ع) از دیگر اعمال موکد در شب قدر می باشد، گفت: مردم مومن ما در این شب عزیز از دعا برای سلامتی و فرج آقا امام زمان (عج) غافل نشوند چه آن که رفع همه گرفتاری مسلمین و شیعیان جهان در گرو ظهور آن حضرت است.

وی با اشاره به این که قرآن کریم بنا بر تصریح سوره مبارکه قدر در شب قدر بر قلب مبارک پیامبر(ص) نازل شده است، اضافه کرد: شب قدر ، شب بسیار پرفضیلت و بی همانندی است که در آن هم باید به جنبه های فردی عبادت توجه کرد و هم جنبه های اجتماعی آن.

حجت الاسلام و المسلمین خزائلی یادآور شد: بنا بر روایاتی که به دست ما رسیده، دعا و مناجات در بین جمع ، زودتر به اجابت می رسد و لذا حضور گسترده مردم در حسینیه ها و مساجد و مکان های مذهبی در شب قدر بسیار ارزشمند و مورد تاکید بزرگان است.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین