عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۵۷۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷
حاج حمیدرضا بهاری با انتشار متنی گلایه‌آمیز در فضای مجازی از مسولیت هیات جامعه مداحان صبح یکشنبه تهران کناره‌گیری کرد.
عقیق:حاج حمیدرضا بهاری با انتشار متنی در فضای مجازی در آستانه یک سالگی مسولیتش در هیات جامعه مداحان صبح یکشنبه، از این سمت کناره‌گیری کرد.
این ذاکر 45 ساله و فرزند حاج شاه حسین بهاری در متن کوتاهی که ظهر امروز در فضای مجازی منتشر کرد، نوشت: همزمان با سالروز تولدم ششم تیرماه، زیباترین هدیه را بر خود ارزانی داشتم و استعفایم را نسبت به مدیریت هیات جامعه مداح تهران (صبح یکشنبه) تقدیم بزرگان نمودم. زین پس هیچگونه مسولیتی در این هیات و هیچ یک از جوامع مداح نخواهم داشت و از حضور همه عزیزان مرخص و همگی را به خداوند بزرگ می‌سپارم.
این در حالی است که ماه مبارک رمضان امسال، هیات جامعه مداحان صبح یکشنبه تهران با قدمتی حدود 95 سال با مشارکت مجمع‌الذاکرین ذبیح‌العطشان به مدیریت حاج غلامرضا سازگار، شب‌ها در حسینیه قاسم بن الحسن علیه‌السلام برگزار می‌شد و مشخص نیست با کناره‌گیری بهاری، شب‌های باقی مانده ماه رمضان، تکلیف این هیات چه خواهد شد.
حاج حمیدرضا بهاری در متن کامل‌تری که برای کانال پیرغلامان ارسال کرده، گلایه‌هایی مطرح ساخته که بدون هرگونه داوری و جانبداری منتشر می‌شود.

♦️ خدمت اعضاء محترم جامعه مداح تهران
از این‌که دلنوشته این نوکر کوچک را مطالعه می‌نمایید، کمال تشکر را دارم.
بعد از فوت مرحوم حاج علیرضا بهاری به دستور استاد گرانقدر، مرحوم آقای حاج میرزا علی آهی به عضویت هیات امنای خانه مداحان اهل بیت (ع) در آمدم. چندی بعد، مجددا به امر استاد، مدیریت جلسه چهارشنبه به این حقیر واگذار شد. سالی گذشت. پیشنهاد ادغام دو جلسه چهارشنبه و یکشنبه جامعه مداح تهران از طرف بنده به بزرگان داده شد و پس از امضای تعدادی از ذاکرین و اساتید در نهایت به تایید استاد آهی رسید.
بعد از درگذشت حضرت استاد آهی شدیدا احساس تنهایی کرده و دیگر دلگرمی برای ادامه راه نداشتم. به همین جهت استعفای خود را خدمت اساتید آقایان حاج غلامرضا سازگار، حاج محسن طاهری و حاج حسن آهی تقدیم کردم. متاسفانه قبول نشد و مجددا بنده را به خدمتگزاری منصوب نمودند. بعد از تغییر و تحولات در مدیریت خانه مداحان، عده‌ای سعی بر اختلاف‌افکنی بین اعضای هیات و مسولان خانه مداحان نمودند. متاسفانه هر هفته با غیبت و تهمت روبرو می‌شدم. لذا به خاطر جلوگیری از بعضی مسایل ناچار به تصمیم‌گیری درباره انتقال جلسه به مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) با مشورت و هماهنگی اعضای هیات مدیره شدم. همزمان با این تصمیم متوجه شدم مجدد جلسه روزهای چهارشنبه توسط مدیرعامل محترم خانه مداحان جناب آقای حاج مصطفی خرسندی و تعدادی از عزیزان از جمله آقایان حاج مهدی آصفی، حاج یدالله بهتاش و حاج غلامرضا سازگار در حال شکل‌گیری است. بزرگانی که خود برای ادغام این دو جلسه، حقیر را تشویق و امضا عزیزان موجود می‌باشد، بنده را به تامل وا داشت که متاسفانه نور چشمانم برای امضاء و حرفشان ارزشی قائل نشدند و به قول استادم، حاج احمد صالح:
عالم بی‌عمل شدم، پند به خلق می‌دهم.
خداوند را شاکرم در این زمان کوتاه، درس‌های بسیاری از آقایان گرفتم که عنوانش در این مقطع به صلاح نیست. یقین این کوچک بر این است پس از تشکیل مجدد جلسه چهارشنبه و مدیریت بنده در روزهای یکشنبه رقابت ناسالم شکل گرفته و دیگر اخلاصی در کار نیست که این عمل در شان جامعه مداح نمی‌باشد. ناخواسته و علی‌رغم میل باطنی مجبور به جبهه‌گیری مقابل اساتیدی می‌شوم که نامشان برای اداره جلسه چهارشنبه برده شده و ایشان هم قبول زحمت نموده‌اند!
اساسا این کار را بلد نبوده و نیستم و تا عمر دارم به سفارش مرحوم پدرم، احترام پیرغلامان را نگاه می‌دارم. پس به حرمت این بزرگواران از سمت خود استعفا داده و کم‌توفیقی خود را نسبت به این امر اعلام می‌دارم.
در انتها به عنوان یک نوکرزاده پیشنهادی را به اعضا محترم ارائه می‌نمایم. اگر مقبول بیفتد، خوشحال نمی‌شوم و اگر رد شود، ناراحت نخواهم شد. نهایتا تصمیم با عزیزان است. مدیریت هیات جامعه مداحان (صبح یکشنبه) را به این بزرگواران سپرده و در همان مکان به اداره جلسه‌ای که حدود 100 سال قدمت دارد بپردازند. بیش از این انشقاق در جامعه مداح به صلاح هیچ کس نیست و دید مردم عزیز روز به روز به این جامعه ضعیف‌تر خواهد شد.

بنا بر این گزارش حاج حمیدرضا بهاری، فرزند مرحوم حاج شاه حسین بهاری، برادر مرحوم حاج علیرضا بهاری و از شاگردان زنده‌یاد حاج احمد صالح است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
0
0
جناب آقای بهاری
این پست و مقام کاملا اعتباری و خودساخته است
در کسوت مداحی تشکیل چنین مجموعه هایی غلط است
شما هروجی صدساله خودتان را ببینید که چه بوده است؟
چه با حضور شما و چه بی حضور شما، این تشکلها اصلا کاری ندارند جز یک دورهمی اجباری.
زیاد جدی نگیرید. نه سمت خود را و نه استعفای خود را.
بساط امام حسین ع پر شده از بازی امثال من و شما، لذا بعید میدانم با وجود ما، امام عصر ارواحنا فداه تمایلی به ظهور داشته باشند
یا علی
حامد
|
ROMANIA
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۷
0
0
چرا هر نوشته انتقادی حز ف میشود
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین