عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۷۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
حجت‌الاسلام سید عبدالحمید شهاب در گفت و گو با عقیق:
اساساٌ دشمن سرمایه‌های خود را در میان افراد غافل و پست و فرومایه هزینه خواهد کرد. این کلام امیرالمومنین علی(ع) است که لئیمان(پست و فرومایه) از سر سفره مستکبران متنعم هستند

عقیق: فارغ از هر نوع اعتقادی کمتر عقل سلیم و انسان آزاده ای را می توان در دنیا پیدا کرد که توهین به مقدسات و اعتقادات را عملی انسانی و شریف بداند. توهین به مقدسات اسلامی هر از چند گاهی با خط دهی مشخص از سوی جبهه استکبار دنبال می شود. در آخرین نمونه از این اقدامات چند روز قبل تصویری از «شادی صدر» در فضای مجازی منتشر شد که در آن، روی نوعی صندلی راحتی مزین به اسامی مقدس و بیرق عزای حضرت سیدالشهدا لم داده است .

در همین رابطه به سراغ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالحمید شهاب از واعظان برجسته کشور رفتیم و با وی هم‌کلام شدیم؛ یکی از توصیه‌های حجت الاسلام شهاب این بود که جوانان ما ضریب‌ اندیشه دینی‌ خودشان را ارتقاء دهند تا این رفتارهای نابخردانه دشمن در نطفه خفه شود.

در ادامه مشروح این گفت و گو  را بخوانید.

* با توجه به توهین‌های اخیر عده‌ای خود فروخته به ساحت اهل‌بیت(علیهم‌السلام) به نظرشما دشمنان با هتاکی گاه و بی‌گاه به مقدسات مسلمانان و دوستداران اهل‌بیت چه هدفی را دنبال می‌کنند؟

جز رسوایی چیزی برای خودشان نخواهد داشت

قال الله تبارک و تعالی « يُرِيدُونَ لِيُطْفِـُٔوا۟ نُورَ ٱللَّهِ بِأَفْوَٰهِهِمْ وَٱللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِۦ وَلَوْ كَرِهَ ٱلْكَٰفِرُونَ »- پیام همین آیه بسیار رسا و گویاست که خدای متعال می‌فرمایند یک عده‌ای می‌خواهند نور دین خدا را خاموش کنند در حالی که خود خداوند نگهبان این دین است. همچنین کافران بدانند که اشتباه می‌کنند و در یک مسیر خطا و لغزشِ آشکاری دارند قدم برمی‌دارند و جز رسوایی چیزی برای خودشان نخواهد داشت.


دشمن ضعیف جنگ را به میدان نبرد با اعتقادات می‌کشاند

امروز دیگر جایی برای این‌گونه مبارزات علیه اسلام و مذهب حقه نیست آن هم به دو دلیل؛ اولاً: سطح نبوغ فکری افراد اجتماع بالا رفته است و براساس فطرت خداجویشان به سوی مکتب حق علاقه‌مندی و کشش دارند. ثانیاً آراء و احکام مقدس دین اسلام و فرهنگ قراء و محکم اهل‌بیت به گونه‌ای توانسته است جایی برای سخن دیگری باقی نگذارد. در نتیجه دشمن از آن‌جائیکه همیشه در ضعف به سر برده شروع به این‌گونه مبارزات می‌کند و این امر چیز تازه‌ای در حق مکتب و مذهب نبوده است.

پیشوای الهی را کافر خواندند!

چرا‌که با بررسی‌های تاریخی کاملاً به این نتیجه می‌توان رسید که در عصر امیرالمومنین حضرت علی(ع) دشمن وقتی آفتاب آشکار امامت و ولایت را دید شروع به این‌گونه شیطنت‌ها کرد تا‌ جایی‌که آن پیشوای الهی را فردی دروغ‌گو، کافر و تارک‌الصلوة معرفی کردند.

معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی قدرت دشمن را از بین می‌برد

اما از آن‌جایی‌که در فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله) که در جمع مبلغین کشور فرمودند: چنانچه در دانشگاه تربیتی اهل‌بیت که همان هیئات مذهبی و مجالس آل‌الله می‌باشد دو عنصر به تقویت برسد هرگز دشمن قدرت مبارزه با عقیده را نخواهد داشت؛ آن دو عنصر بالا بردن ضریب معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی می‌باشد.

*وظیفه ما هیئتی‌ها و مبلغین معارف اهل‌بیت (ع) در قبال این توهین‌ها چیست؟

در ابتدا قوی‌کردن و مسلح نمودن نیروهای مذهبی به مباحث معرفتی اهل‌بیت،‌ یک شناخت صحیح از مقام امامت و ولایت، مسئولیت‌پذیری و احساس این مقام در عصر غیبت و تبعیت از فرامین ولی امر، اتحاد و همبستگی در عقیده و عمل بین اقشار متدیّن و مذهبی از پایین‌ترین رتبه تا سرحدّ مرجعیت و در پایان آشکارسازی اندیشه باطل دشمن و پاسخگویی به نحو عملی در مقابله با این حرکات است.

* به نظر شما چه ارتباطی می‌تواند بین این توهین‌کنندگان و دستگاه‌های تبلیغاتی استکبار باشد؟

لئیمان از سر سفره مستکبران متنعم هستند

از آن‌جایی که همیشه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل در مقام مقابله با حقیقت اسلام بوده و هستند بی‌شک باید اذعان کرد سرمایه‌های آن سفاکان و کج‌اندیشان در همین مسیر هزینه شده است و اساساٌ دشمن سرمایه‌های خود را در میان افراد غافل و پست و فرومایه هزینه خواهد کرد. این کلام امیرالمومنین علی(ع) است که لئیمان(پست و فرومایه) از سر سفره مستکبران متنعم هستند.

تنها توصیه‌ای که دارم این است که نسل جوان رو به آگاهی برود. امروز عصر و زمان آگاه شدن و مسلح‌شدن به اندیشه است. به هر میزان ضریب اندیشه دینی‌مان را بالا ببرند دشمن را در نطفه خفه خواهد کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین