عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۷۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸
رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد:
حجت الاسلام والمسلمین ناصری، عبودیت و بندگی را بزرگترین سرمایه امام خمینی(ره) خواند و گفت: متصل بودن امام راحل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) رمز موفقیت ایشان بود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری، در دومین همایش تخصصی سالانه تبیین اندیشه های عرفانی و اخلاقی امام خمینی(ره)، در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار داشت: قرآن کریم الگوهایی را برای امت اسلامی معرفی کرده که بزرگترین سرمایه این الگوها عبودیت و بندگی است.

وی با بیان اینکه مردان بزرگ، بدون سرمایه بندگی به جایی نمی رسند، خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم (ع)، زکریا(ع) و اولیای خدا اگر به چنین جایگاه والایی رسیده اند ،به دلیل قرار گرفتن در مسیر بندگی و عبودیت بود و رمز ماندگاری آنها این صفت پسندیده است.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد با اشاره به اعتماد حضرت ابراهیم(ع) و هاجر به خداوند و گرفتن مزد و اجرشان در سایه این اعتماد و بندگی خدا، گفت: تمام سرمایه مردان بزرگ، عبودیت خداوند است.

وی تاکید کرد: امام راحل همواره در توصیه های خود به اقشار و آحاد ملت، وحدت کلمه برای اقامه توحید که متاثر از حس بندگی امام راحل در برابر خدا و تهذیب و تزکیه نفس بود، تاکید می کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری ابراز کرد:  توفیقی که نصیب امام راحل شد، کمتر نصیب افراد می شود، حال باید به دنبال پاسخ این سئوال باشیم که ما در کجای این مسیر بندگی قرار گرفته ایم و آیا توانسته ایم در مجموعه های حوزوی اهتمام لازم را به معنویت و تهذیب داشته باشیم.

وی با بیان این که وجه تمایز امام راحل نسبت به دیگران، برقراری توازن میان بجث های نظری و عملی بود، ابراز داشت: متصل بودن امام راحل به خداوند و توسل به اهل بیت(ع) رمز موفقیت ایشان بود.

رئیس بنیاد علمی فرهنگی هاد با تاکید بر این که حرکت امام(ره) در راه احیا ظرفیت های توحیدی بود، ادامه داد: امروز باید به فکر مدیریت فرهنگی برای نسل های آینده بود و این مهم با توزان میان بخش های عملی و نظری حاصل می شود.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین