عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۸
کتاب«جِهاد الإمام السجاد(ع)» با نگاهی عمیق و واقع گرایانه به ابعاد مختلف زندگی امام چهارم(ع) پرداخته است. این کتاب در پنج بخش تنظیم و شامل مباحثی مانند امامت و بایستگی های آن، دیدگاه زیدیه، دیدگاه اهل سنت، امام سجاد(ع) در کربلا و ... می‎باشد.

معرفی کتاب

عقیق: حجت الاسلام «عباس جعفری فراهانی» اظهار داشت: متاسفانه دیدگاه بسیاری از مردم مسلمان نسبت به شخصیت حضرت امام زین العابدین(ع) و چگونگی زندگی و روش های ایشان نادرست است. به گونه ای که در بین عوام آن بزرگوار به "امام زین العابدین بیمار" شهرت دارد و یا اینکه امام سجاد(ع) بعد از حادثه خونین عاشورا، گوشه گیری، انزوا و کناره گیری از مردم و امور جامعه پیشه کرد(!).

دبیر شورای کتاب مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) افزود: بخشی از این تصور غلط مربوط به ضعف اطلاعات از تاریخ زندگانی و رخدادهای دوران ایشان می‎باشد. از طرف دیگر سیاست های منفی حکومت ستم گر و خون ریز بنی امیه در مقابله و دشمنی و جلوگیری ارتباط مردم با سیره و روش زندگانی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امام سجاد(ع) می‎باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: شخصیت های محقق و صاحب نظر تاریخ اسلام و تشیع، با شیوه های گوناگون تلاش نموده اند تا زوایای پنهان و پیچیده دوران امام سجاد(ع) را برای مردم تبیین و تشریع نمایند که کتاب "جِهاد الإمام السجاد علیه السلام" تألیف حجت الاسلام والمسلمین استاد «سید محمدرضا حسینی‎جلالی» از آن جمله می‎باشد.

مسئول دبیرخانه همایش بین المللی امام سجاد(ع) گفت که در این کتاب مؤلف با نگاهی عمیق و واقع گرایانه به ابعاد مختلف زندگی امام چهارم(ع) پرداخته و می‎گوید: بر خلاف تصور اشتباه بخشی از مردم، آن بزرگوار نه تنها از صحنه سیاست کناره گیری نکرد، بلکه زندگی‎اش سرشار از فعالیت های سیاسی، معنوی و تربیتی بود و بر اساس دیدگاه صحیح تعریف شده از امامت ـ طبق قرآن و معارف اهل بیت علیهم السلام، که سیاست و اداره امور جامعه از لوازم آن می باشد و هرگز از هم جدایی ندارند ـ قطعا این گونه قضاوت نادرست می باشد.

جعفری تصریح کرد: این کتاب در پنج بخش تنظیم و شامل مباحثی مانند امامت و بایستگی های آن، دیدگاه زیدیه، دیدگاه اهل سنت، امام سجاد(ع) در کربلا، دوران اسارت، درمدینه و مسئولیت های سنگین، عقیده جَبر، ارجاء، بازسازی کعبه، اخلاق و تربیت، مبارزه با فساد، تبعیض و نژاد پرستی، مبارزه با فقر و برده داری، زهد و عبادت، گریستن بر سید الشهدا(ع)، دعا در ابعاد مختلف آن، موضع گیری نسبت به ستمگرانی مانند یزید بن معاویه، عبدالملک بن مروان، هشام بن عبدالملک، عمر بن عبدالعزیز، یارانِ ستم گران و فقهای درباری مانند زُهری، فتنه ابن زبیر، جنبش حُرّه و ... می‎باشد.

یادآوری می شود، این کتاب تاکنون در شمارگان متعدد از سوی موسسه دارالحدیث (سال1418ق، چاپ اول) مجمع جهانی اهل‎بیت(ع) ـ‌به سفارش همایش بین المللی امام سجاد(ع)، سال1431ق، چاپ سوم ـ همایش بین المللی امام سجاد(ع) به زبان عربی و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به زبان فارسی (سال 1382ش) ترجمه و منتشر شده است.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین