عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۶۰۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳
حجت‌الاسلام کفیل مطرح کردند:
یک کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه محبت، امید، صبر و دغدغه ظهور چهار شرط تحقق خانواده مهدوی است، گفت: ظهور تجلی محبت خدا است، یعنی محبت و حب خدا به جامعه بشری در ظهور حضرت مهدی(عج) جلوه‌گری می‌کند.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق کفیل رئیس سابق مرکز تخصصی نماز و کارشناس مهدویت با اشاره به اینکه بهترین زمان برای تربیت فرزند در اختیار خانواده است، اظهار داشت: هفت سال اول زندگی فرزند یعنی قبل از ورود به دبستان و دبیرستان بیشترین زمان تربیت در اختیار خانواده است، در تربیت سه عامل اراده، وارثت و محیط نقش دارد که هر سه عامل به خانواده باز می‌گردد.

وی افزود: خانواده‌ها به خاطر کم‌کاری و بی‌توجهی‌شان در تربیت به همه معترض هستند، در حالی که اوج خلاقیت کودک در فاصله سنی 2 تا 5 سال است و خلاقیت قبل از ورود به مدرسه به شدت کاهش پیدا می‌کند، پس می‌توان گفت راه خلاقیت، خانواده است.

حجت‌الاسلام کفیل بیان داشت: والدین باید بدانند تدین کردن فرزند به دست خودشان است، بنابراین اگر محیط خانواده دینی باشد و جلوه‌های معرفتی و محبتی امام تبیین شود، مسأله ظهور را به خوبی جا بیندازند، آنگاه می‌توان گفت که نسل منتظر تربیت شده است.

وی ادامه داد: متأسفانه خانواده وضعیت خوراک را وظیفه خودش می‌داند، مادران برای خوب پختن برنامه‌ریزی می‌کنند، اما برای شناخت روحیه فرزند خود برنامه‌ریزی نمی‌کنند، این در حالی است که پدران از صبح تا شب برای کسب درآمد و رفاه در زندگی مشغول کار هستند، اما برای آرامش در زندگی برنامه‌ریزی نمی‌کنند، در واقع پدران رفاه را ایجاد می‌کنند، ولی آرامش را ایجاد نمی‌کنند.

این کارشناس مهدویت با بیان اینکه بستر آرامش، معنویت است، اظهار داشت: خانواده مبلغ مهدویت است، هیچ چیز برای مادر و پدر مهم‌تر از این نیست که فرزند ولایت مدار تربیت شود، یعنی سخن امام را به صورت کامل گوش دهند و اگر در آینده بنا است ظهور حضرت مهدی(عج) رخ دهد، بسترساز ظهور شود، تمام سرمایه‌گذاری‌ها در این مسأله باید بر عهده خانواده‌ها باشد.

وی افزود: صداوسیما، مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها مهم‌ترین رسالتشان تربیت خانواده مهدوی و بیان راهکارهای ایجاد خانواده مهدوی است، یعنی اگر می‌گوییم باید برای ظهور بسترسازی کنیم یا اینکه می‌گوییم غیبت امام زمان(عج) به دلیل آماده نشدن ما است، پس چه کسی باید ظهور را رقم بزند؟! جایی که برنامه‌ریزی می‌شود، نظام خانواده است.

حجت‌الاسلام کفیل گام اول برای تحقق خانواده مهدوی را محبت دانست و گفت: والدین از محبت امام بگویند، زیرا این ضعف ما است که هر آنچه درباره امام زمان(عج) گفته می‌شود از قهر امام است، در حالی که امام رحمةللعالمین است، شیرخوارگان ما لالایی‌شان اشعار امام زمانی باشد، زیرا اساس اسلام و دین، محبت است.

وی ادامه داد: ظهور تجلی محبت خدا است، یعنی محبت و حب خدا به جامعه بشری در ظهور حضرت مهدی(عج) جلوه‌گری می‌کند، راهکار دوم «امید» است، تمام اولیا دوست دارند که فرزندشان تغییر پیدا کنند، امید یعنی انرژی مثبت،‌ هیچ کس نگوید: من کجا و امام زمان(عج) کجا! این جمله، یک جمله شیطانی است، همه خود را یار امام زمان(عج) تصور کنیم که امام به ما گفته است که اسم شما جزو یاران من نوشته شده است.

این کارشناس مهدویت خاطرنشان کرد: در خانواده مهدوی همه به هم امید، روحیه و انرژی مثبت می‌دهند، همه از آینده تاریخ روشن می‌گویند، غم‌ها و اختلافات آن‌ها را از پای در نمی‌آورد، سومین راهکار تربیت خانواده منتظر این است که انتظار توأم با صبر باشد و چهارم اینکه انتظار یعنی دغدغه داشتن، یعنی گام برداشتن برای ظهور و دغدغه برای حرکت کردن در مسیر دین الهی.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین