عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۹۸
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:
روستاهای زیادی داریم که خالی از روحانی می باشند و هجرت که امری واجب است در راستای تبلیغ دین باید محقق شود.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در نشست مجمع نمایندگان  طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که شب گذشته در ساختمان جامعه مدرسین برگزار شد، ابراز داشت: طلاب باید به نسل جوان و نسل جدید توجه داشته باشند و همچون  دوست با این اقشار رفتار کنند و در این صورت است که تاثیر پذیر خواهیم بود.

وی در ادامه افزود: در انجام وظیفه دینی خود باید بیشتر به مباحث واجب دینی تاکید داشته باشیم که متاسفانه در جوامع بشری فراموش شده باید این امور را سرلوحه رسالت تبلیغی خود قرار دهیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با نقد فضای حاکم برسیستم آموزشی ابراز داشت: امروزه سیستم آموزشی نهاد های علمی همچون حوزه نیازمند تغییراتی است و اصلاحات درسی باید در عرصه آموزشی  به صورت ساده،  شیوا و رسا  انجام شود و همواره براساس متن وحی مطالب شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی  با بیان این که  منبرهای ما باید بر اساس قرآن و روایات شکل بگیرد گفت: جامعه ما در یک سری از مسائل نیازی به برگزاری نشست ها و همایش ها ندارد، چرا که یک سری از آسیب ها، توجه مسئولان را می طلبد و در این صورت مشکلات مرتفع خواهد شد و نیازی به همایش گرفتن نخواهد بود.

وی ابراز داشت: روحانیون به عنوان مبلغین باید خود را در عرصه های تبلیغی آماده کنیم و به استقبال از آنها برویم؛ امروزه در سطح جامعه روستاهای بسیار زیادی داریم که خالی از روحانی می باشند. و هجرت که امری واجب است در راستای تبلیغ دین باید محقق شود.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: طلاب باید در نهج البلاغه ،تفسیر و... کار کنند و قصه گوی خوبی باشند تا بتوانند در عرصه تبلیغ تاثیر گذارشوند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین