عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۵۹۴
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۴
مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان خبرداد:
مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام با بیان اینکه این هیئت ۹۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد، گفت: هیئت رزمندگان اسلام خود را مقید می‌داند که علاوه بر مناسبت‌های مذهبی در مناسب‌های ملی نیز برنامه داشته باشد.
عقیق:علی‌اکبر مداحی عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی نوری همدانی با بیان اینکه هیئت رزمندگان اسلام 900 شعبه در کشور دارد، گفت: این هیئت از سال 76 با کسب تکلیف از رهبری کار خود را شروع کرد و در طول سال در هیئت‌های کوچک، حدود 30 مراسم و در هیئت‌های بزرگ حدود 200 مراسم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیست و دومین همایش مدیران هیئت رزمندگان سراسر کشور در قم در حال برگزاری است، بیان کرد: هیئت رزمندگان اسلام خود را مقید می‌داند که علاوه بر مناسبت‌های مذهبی در مناسب‌های ملی نیز برنامه داشته باشد.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان گفت: راه‌اندازی سایت فعال، انتشار نشریه و بولتن ماهانه برای مدیران و مداحان و تشکیل گروه‌های فعال مجازی و تلاش برای دینی‌تر کردن این فضا، از جمله فعالیت‌های دیگر این هیئت است.

وی ابراز داشت: در اربعین حسینی تمام هیئت‌ها حضور فعالی دارند و امسال نیز 14 موکب پذیرایی توسط این هیئت در کربلا و نجف و همچنین در مسیر نجف تا کربلا برپا شده بود و به کار فرهنگی می‌پرداخت.

مداحی ادامه داد: آستان قدس رضوی برای اعزام مشهد اولی‌ها از بین خانواده‌های محروم سراسر کشور درخواست همکاری از این هیئت کرده بود و امسال اولین کاروان 8 خرداد از تهران عازم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بسیاری از هیئت‌ها خیریه دارند و به کارهای مستضعفان و محرومین می‌پردازند، گفت: مجمع الذاکرین هیئت در اکثر استان‌ها برای مداحان خواهر و برادر تشکیل شده است و یکی از مشکلات عمده که نبود کنترل مناسب و آموزش مناسب برای مداحان خواهر بود را رفع کرده است.

مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان ادامه داد: در تهران حدود 2500 خانم جلسه‌ای توسط این هیئت تحت آموزش قرارگرفته‌اند و دوره‌هایی برای آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: تولید کتاب شعر برای مداحان که بتوانند با رویکردی انقلابی مجالس را اداره کنند یکی دیگر از برنامه‌های این هیئت است.

مداحی عنوان کرد: سوگواره‌ای برای شناسایی شاعران جوان و نوجوان توسط این هیئت برگزار می‌شود و در طول 11 سال برگزاری این سوگواره، حدود 200 نفر شناسایی شده‌اند و دوره‌های آموزشی مناسبی برای آنها برگزار می‌شود.

وی به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ در پارک‌ها و امامزاده‌ها توسط این هیئت اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود 5 هزار نفر از کسانی که به هیئت‌ها مراجعه نمی‌کنند و معمولاً در پارک‌ها و امامزاده‌های حضور دارند به این هیئت مراجعه  و سؤال‌های خود را مطرح کرده اند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین