عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۴۰۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲
زندگی و زمانه سردار مقتدر خلیج فارس
سردار محمد ناظری در یکی از مصاحبه های خود در پاسخ به ارزیابی و مقایسه قدرت نیروهای ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشور ها گفت: بدون در نظر گرفتن امکانات ما از لحاظ نیرو و توان رتبه ی اول را داریم. مثلا شما فرمانده ویژه ای مثل قاسم سلیمانی را در نظر بگیرید. خود آمریکایی ها هم به توانمندیهایش اقرار دارند.
عقیق:مردی که از شهید کاوه و احمد متوسلیان تا شهید امیر سیاوشی از شهدای مدافع حرم افتخار شاگردی او را داشتند در روز پاسدار به شهدای شهیدش پیوست. حتی سردار سلیمانی هم گفته است که شاگرد او در سال 58 بوده است. حاج محمد ناظری  فرمانده سخت گیری، جدی و با اقتدار سپاه متولد سال 1334 از نيروهاى ويژه دريايى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى بود که بیست و یک اردیبهشت در اثر ایست قلبی در بیمارستان در گذشت.


او که از فرماندهان قدیمی و کارکشته نیروهای ویژه سپاه پاسداران بود که در هشت سال دفاع مقدس در جبهه های نبرد حضور مستمر داشته و منشا خدمات و فداکاری های بیشماری بوده است، او در بسیاری از عملیات نامنظم در سال های جنگ تحمیلی نقش های کلیدی را ایفا کرده بود. 

دریادار دوم پاسدار ناظری از فعالان در حوزه آموزش و تربیت نیروهای تکاور نیروی دریایی سپاه بود که در آن حوزه نیز حضور موفق و نقش قابل توجهی داشت.

سردار ناظری به همراه حسن عباسی از اعضای اصلی عملیات چریکی فتح 8 سپاه در شمال عراق بودند که به عنوان عمیق‌ترین عملیات کماندویی جمهوری اسلامی در خاک دشمن در طول دوران دفاع مقدس شناخته می‌شود و هدف آن پالایشگاه شهر کرکوک عراق بود و فیلم سینمایی مشهور «عملیات کرکوک» بر اساس آن ساخته شده است.

یک مربی که دهه اش هیچ وقت تمام نشد/ به یاد چریک کرکوک و چشم بیدار خلیج فارس/ سردار محمد ناظری که بود و چه کرد

او همچنین از چهره های تاثیر گذار و فرمانده یگان‌ ویژه دریایی سپاه در ۱۱۷ روز ابتدایی حضور موفقیت آمیز ایران در خلیج عدن برای حفاظت از کشتی های تجاری ایران و سایر کشورها در مقابل حمله دزدان دریایی و همچنین عملیات مقتدرانه دستگیری متجاوزین انگلیسی به آب‌های خلیج فارس بود.

یک مربی که دهه اش هیچ وقت تمام نشد/ به یاد چریک کرکوک و چشم بیدار خلیج فارس/ سردار محمد ناظری که بود و چه کرد

حاج محمد ناظری به همراه تکاوارانش 120 روز را در داخل دریای متلاطم، طوفانی و خشن به درگیری و زد و خورد های سنگین با دزدان دریایی سپری کردند و در نهایت توانستند با اتخاذ تاکتیک های نوین رزمی دریایی، آرامش و امنیت را به آن منطقه و کشتی هایی که مسیرشان از آنجا می گذرد برگرداند.

یک مربی که دهه اش هیچ وقت تمام نشد/ به یاد چریک کرکوک و چشم بیدار خلیج فارس/ سردار محمد ناظری که بود و چه کرد


نظر فرمانده در مورد حاج قاسم سلیمانی
 
سردار ناظری در یکی از مصاحبه های خود در پاسخ به ارزیابی و مقایسه قدرت نیروهای ویژه جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر کشور ها گفته بود: «بدون در نظر گرفتن امکانات ما از لحاظ نیرو و توان رتبه ی اول را داریم. مثلا شما فرمانده ویژه ای مثل قاسم سلیمانی را در نظر بگیرید. خود آمریکایی ها هم به توانمندی هایش اقرار دارند. تکنولوژی هایی هم که سایر کشورها از خودشان نشان می دهند خیلی فرق دارد با خصوصیات ذاتی که خود نیروها دارند. خصوصیات ذاتی که نیروهای ایرانی در انجام این کارهای ویژه دارند فراتر از سایرین است. دیگران فوق العاده آسیب پذیرند. اما نیروهای ما مثل خلبان های ما هستند که ژن بخصوصی دارند. این همان ژن ایرانی بودن است.»

نظر فرمانده در مورد حاج قاسم سلیمانی////////// سردار محمد ناظری که بود و چه کرد +تصاویر////فرمانده تاز در گذشته سپاه که بود و چه کرد
 
ناگفته‌های فرمانده یگان ویژه ندسا از حضور سپاه در خلیج عدن

سردار محمد ناظری معتقد بود هیچگاه ماموریت سپاه در خلیج عدن قطع نخواهد شد و حتی ماموریت‌های ما به آن طرف خط استوای نیز  بیشتر هم شده است. نا امنی در منطقه عدن و دریایی سومالی موجب شده نیروهای دریایی ایران برای حفاظت از کشتی‌های ایرانی به مانند بیش از بیست کشور دیگر به آن منطقه عزیمت کنند و حضوری مقتدرانه داشته باشند. به دلیل همسایگی خلیج عدن و دریای سومالی آن منطقه جزو نا امن ترین نقاط از لحاظ دزدان  دریایی برای کشتی هایی است که مسیرشان از آنجا می گذرد.

یک مربی که دهه اش هیچ وقت تمام نشد/ چریکی که قاسم سلیمانی شاگردش بود/ مروری بر 37 سال مجاهدت سردار محمد ناظری

نقش مکمل پرویز پرستوی در موج مرده
 
سردار ناظری با وجود حضور در سطح بالا و فرماندهی در بخش نظامی هیچ گاه لطافت و روحیه هنری خود را از دست نداد. او به تازگی نقش فرمانده در دور دوم و سوم مستند-مسابقه جذاب و دیدنی که به همین نام (فرمانده) از شبکه افق پخش می شد ایفای نقش کرده بود.

سابقه حضور وی که فرمانده نیروی ویژه دریایی سپاه مستقر در جزیره فارور خلیج فارس نیز بود در عرصه فرهنگی بیش از حضور در یک مسابقه است، او روحیه هنرمندی داشت که این روحیه موجب حضور وی در کنار ابراهیم حاتمی کیا به عنوان مشاور اصلی فیلم موج مرده  شد و او در صحنه هاای از فیلم هم ایفای نقش کرد. در یک سکانس از این فیلم که یاد آور عملیات ها و خاطرات هشت سال دفاع مقدس است  او با پرویز پرستویی هم بازی می شود و دیالوگ هایی بین آن ها رد و بدل می شود. که میتوانید آن را در ادامه ببینید:

 او علاوه بر همه خدمات خود به عنوان یکی از چهره هایی که در انتقال دانش و تجربیات نظامی نسل دفاع مقدس به نسل سوم و چهارم نقشی موثر ایفا کرده است ماندگار خواهد بود. در تمام این سالها او چشم بیدار خلیج فارس و فرمانده بلامنازع منطقه نازعات بود. این اتقال تجربه همراه با ارتباط قلبی مثال زدنی او و نیروهای تحت امر و آموزش دیده اش بود که به عنوان مهمترین خصلت یک مربی به یادگار مانده است. یک مربی جنگی که دهه اش هیچ وقت تمام نشد!

منبع:فردا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هيات محسنيه
|
ROMANIA
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
1
روحش شاد ، دلمون از داغش سوخت .......
هيات محسنيه
|
ROMANIA
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
روحش شاد ، دلمون از داغش سوخت .......
هيات محسنيه
|
ROMANIA
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
روحش شاد ، دلمون از داغش سوخت .......
آقا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
0
0
که میتوانید آن را در ادامه ببینید: !!!
کدام ادامه؟
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین