عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۸۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸
آیت الله علم الهدی:
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مبارزه با استکبار یعنی این که با منطق و به دور از احساس و فحاشی باشد، نه این که با آنان سازش کنیم، امام هفتم با همین ویژگی انقلابی، در برابر ظلم بنی عباس ایستاد.
عقیق:آیت الله سید احمد علم الهدی، در مراسم سوگواری سالروز شهادت امام کاظم(ع) و وداع با دو تن از شهدای مدافع حرم در مسجد «العلی» مشهد با بیان این که آموزه های اهل بیت(ع) در همه زندگی ما حاکم است و از آن بهره برداری می کنیم، گفت: آنچه نشان می دهد که امامان معصوم(ع) امام ما هستند، راهبرد عملیاتی و حرکت های اجتماعی است که از این بزگواران دریافت می کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به حفظ چهره انقلابی مردم در مقابله با تعاملات جهانی بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، ابراز داشت: به گمان برخی، منطق سازش با همه افکار، اندیشه ها و جریان های دنیا یکی از این روش های برخورد است که البته این امر با اصول انقلابی بودن سازگار نیست، بلکه برای حفظ این ویژگی و اصل باید مقابل دشمن ایستاد.

وی، به اصرار رهبر معظم انقلاب در استفاده از واژها «حزب اللهی» در فرمایشات معظم له، یادآور شد: امروز باید جامعه، حوزه، طلبه، مومن، دانشجو و... انقلابی باشند و این تاکید به معنی رعایت اصول و ایستادن در این مسیر است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه استکبارستیزی یکی از اصول انقلابی بودن است و به همین علت با توجه به اهداف آنان نمی توان با استکبار سازش داشت، تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی این که با هر چیزی که ضد دین و به سود استکبار است، برخورد کند که این امر با معنای منطقی بودن تفاوت دارد.

آیت الله علم الهدی توضیح داد: مبارزه با استکبار یعنی این که با منطق و به دور از احساس و فحاشی باشد، نه این که با آنان سازش کنیم و از اصول خود کوتاه بیاییم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به این که امام هفتم با همین ویژگی انقلابی، در برابر ظلم بنی عباس ایستاد، اظهار داشت: آنان احساس کردند که غصب حق اهل بیت(ع) موجب شده که حکومت شان مشروعیت نداشته باشد و به همین علت برای براندازی جبهه اعتراضی برنامه ریزی کردند و امیدوار بودند که موسی بن جعفر(ع) با عباسیان مصالحه کند.

وی اضافه کرد: بنی عباس با این هدف، برگشت فدک غصب شده را پیشنهاد داد که امام هفتم مرز و حدود فدک را نه باغستان، بلکه همه جهان اسلام معرفی کردند که در واقع ایشان موقعیت انقلابی خود را حفظ کرده و با دشمن تعامل نکردند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به ایکه برخی افراد معتقد بودند که اگر آن حضرت حدود فدک را به باغستان ها محدود می کردند، شیعیان از نظر اقتصادی در شرایط خوبی قرار می گرفتند، یادآور شد: امروز همان موقعیت و شرایط در کشور ما وجود دارد و عده ای می گویند که چرا با آمریکا سازش نکنیم و از مشکلات اقتصادی رها نشویم، این در حالی است که بعد از تجربه اقدام در برجام، هنوز هم دشمنی آنان ادامه دارد.

وی درباره این موضوع که برخی فقط به عزاداری می پردازند، با بیان اینکه پندار عده ای این است که عشق، وابستگی و ارادت به موسی بن جعفر(ع) تنها گریه بر مظلومیت آن حضرت می باشد، ابراز داشت: شیعه گری امروز از 50 سال پیش سخت تر است، زیرا انقلاب اسلامی موقعیتی ایجاد کرده که باید از این راهبرد پیروی کنیم درنتیجه با گریه و عزاداری این راهبرد محقق نمی شود و شیعه نخواهیم بود.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین