عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین:
مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به برنامه‌های قرآنی سال گذشته در مراسم پیاده‌روی اربعین، گفت: قرآن باید کانون فعالیت‌های قرآنی اربعین باشد.
عقیق:نشست شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین با حضور حجت‌الاسلام حمید احمدی مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین و حسن محمدی دبیر شورای راهبردی فعالیت‌های قرآنی اربعین امروز 12 اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ستاد اربعین سه سال است که فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کرده است، اظهار داشت: این ستاد در بعثه مقام معظم رهبری مستقر بود، اما به دلیل نوع کار، گستردگی و ضوررت همکاری دستگاه‌های دولتی به وزارت کشور منتقل شد.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته های متعدد در این ستاد فعالیت‌ها برای مراسم اربعین توسعه یافت، افزود: براساس مصوبه ستاد و ابلاغیه دفتر مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی‌ها با بعثه است. پیش از تشکیل ستاد، بعثه مقام معظم رهبری درباره مراسم اربعین ورود پیدا کرده بود که با همکاری سایر دستگاه‌ها برنامه‌ریزی برای برپایی مختلف گسترش یافت.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی ستاد اربعین با عضویت 26 دستگاه دولتی و مردم‌نهاد فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز کمیته‌ای با حضور مسئولان عراقی و رایزن فرهنگی کشورمان در این کشور شکل گرفت تا اقدامات فرهنگی با تأکید بر تقویت مرجعیت دینی و تکریم مردم عراق فعالیت‌ها را ساماندهی کند که خوشبختانه فعالیت‌های کمیته‌ها و ستاد قابل قبول بوده به طوری که مسئولان نیز بارها از این اقدامات تقدیر کردند.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه ما سال گذشته در مراسم اربعین فعالیت‌های مختلفی داشته‌ایم، گفت: اعزام یک‌هزار و 500 روحانی و مبلغ و ده‌ها مربی کودک از مهمترین اقدامات ما در بزرگترین اجتماع بشریت بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ده‌ها نماز جماعت با حضور مبلغان و برپایی 60 مراسم مداحی و عزاداری در کشور عراق، خاطرنشان کرد: سال گذشته صدها هزار بسته فرهنگی در بین زائران اربعین حضرت اباعبدالله(ع) توزیع شد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین، فراهم شدن استفاده از ظرفیت نخبگان و فرهیختگان، آموزش از طریق رسانه ملی به ویژه رادیو اربعین و رادیو معارف را از دیگر برنامه این ستاد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: 50 میلیون پیامک برای اطلاع‌رسانی صحیح از برنامه‌های پیاده‌روی اربعین از طریق اپراتورهای ایرانسل و رایتل ارسال شد. همچنین نرم‌افزارهایی برای ارائه خدمات بیشتر به زائران دراختیار افراد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخشی از نهادها مباحث قرآنی در اربعین را دنبال می‌کردند، گفت: پس از آسیب‌شناسی این برنامه ها به این نتیجه رسیدیم که برخی فعالیت‌ها نتایج مطلوبی در پیاده روی اربعین ندارند، علاوه بر این، مباحث قرآنی در اربعین نمی‌تواند جدای از سایر برنامه‌ها باشد. بنابراین باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که نه تنها آموزش مربیان، سخنرانان، مداحان بلکه شعائر و تابلوهای نصب شده در مسیر نیز رنگ و بوی قرآنی داشته باشند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به اینکه قرآن کانون و محور فعالیت‌های قرآنی اربعین باید باشد، افزود: حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیازمند توسعه و عمق‌بخشیدن است، بر همین اساس، با همکاری سایر دستگاه‌های قرآنی، می‌توانیم این برنامه‌ها را توسعه بخشیم.

وی از اعلام فراخوان سایت اربعین از هفته آینده خبر داد و گفت: علاوه بر سایت اربعین، دبیرخانه‌ای که در خیابان انقلاب تهران نیز مستقر است، به صورت متمرکز فعالیت خواهد داشت، از هفته آینده به برنامه‌ریزی‌های قرآنی در مراسم اربعین می‌پردازد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با کمیته فرهنگی عراق، گفت: کرسی‌های تلاوت و مفاهیم قرآن باید متناسب با شرایط عراق برگزار شود، سال گذشته مراسم جزءخوانی قرآن موفق نبود، بر همین اساس باید امسال طوری برنامه‌ریزی کنیم که برنامه‌های قرآنی با استقبال بیشتری برگزار شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین