عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج عبدالرضا هلالی برگزار شد
وقتی ذهن انسان از کار بیفتد دشمن دست به کار می شود و ابزار انسان را به دست می گیرد. همین دشمن می آید خواب شب را مختل می کند و اینها همه با برنامه است. این را بدانید کسی که عقل دارد انسان دینداری است، و می بینید با عقل ترین انسان ها اهل بیت (ع) هستند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا(ع) با سخنرانی حجت الاسلام سیدامیر صدری و مداحی حاج مهدی سلحشور و حاج عبدالرضا هلالی در حسینیه موسی بن جعفر(ع) برگزار شد.

در ادامه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام صدری را بخوانید:

ماه رجب ماه دعا است. دعا در لغت عربی می شود خواندن، صدا زدن. وقتی که می گویند دعا کنید یعنی صدا بزنید. لذا دعا در ماه رجب خیلی سفارش شده است. در این ماه همه دعاهابسیار هم است و یکی از آنها این دعا است که از خدا می خواهیم که خدا خیر دنیا و آخرت را به ما بدهد. حالا ممکن یک سوال برای ما پیش بیاید که خیر دنیا و آخرت در چه چیز جمع شده است؟ یک انسانی مثل امیرالمومنین(ع) که عقل کل هستند این را برای ما تفسیر کردند. ایشان می فرمایند: خیر در سه چیز جمع شده است: یک: نگاه کردن، دو: سکوت کردن، و سه: صحبت کردن. امیرالمومنین(ع) می فرماید هرنگاهی که در آن عبرت نباشد این نگاه بیهوده است. ما عرض کردیم در قرآن بسیاری از داستان هایی که دارد برای ما نقل می کند برای این است که ما عبرت بگیریم. بهترین داستان هم داستان حضرت یوسف هست که خدا در آخرش می گوید ما این را برای عبرت به شما گفتیم.

امیرالمومنین(ع) دومین مطلبی که گفتند در او خیر است، سکوت است. اما این کدام سکوت است. می گویند دو نفر نشسته بودند و یک ساعت سکوت کرده بودند و دیگری گفت موافقی موضوع سکوت را عوض کنیم. آیا این سکوت را می گوید؟ امیرالمومنین (ع) می گویند: سکوتی که در او فکری نباشد این غفلت است. در کتاب چهل حدیث حضرت امام(ره) می گویند: اول قدم مجاهده با نفس شرطش تفکر است.

پیغمبر اکرم(ص) می فرمایند : هیچ نعمت عظیمی مثل تفکر را خدا به انسان عطا نکرده است. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که خروجی فکر ما چه می شود. به کجا کشیده می شود. این فکری که قرآن می گوید اینگونه است که تفکر کنید در شب و روز و به خدا برسید. نه اینکه با فکر سر همسایه و دیگران را کلاه بگذاریم. این فکر باید ما را به خدا و رشد برساند. در حالات ائمه داریم که این ها خیلی استفاده می کردند از نعمت فکر و توصیه هم می کردند که دیگران نیز استفاده کنند. اما ما این را دست نخورده نگه می داریم و برای رضایت نفسمان به کار می اندازیم. اینکه ما چقدر از نیروی فکرمان استفاده می کنیم این بر می گردد به توانایی ما.

وقتی ذهن انسان از کار بیفتد دشمن دست به کار می شود و ابزار انسان را به دست می گیرد. همین دشمن می آید خواب شب را مختل می کند و اینها همه با برنامه است. این را بدانید کسی که عقل دارد انسان دینداری است، و می بینید با عقل ترین انسان ها اهل بیت (ع) هستند.

خیلی از دعاها توسط خوبان دارد انجام می گیرد مخصوصا خود امام زمان(عج) برای ما دعا می کنند. ما خیلی کوتاهی داریم ولی امیدواریم این جلسات و هیئت ها از ما دستگیری کنند انشاءالله.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین