عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
یک شاعر و مترجم منظوم قرآن با اشاره به شرح وقایع کربلا در ۲۸۰۰ بیت گفت: کتاب «منظومه عاشورا» از سوی انتشارات مجد منتشر شده است.
عقیق:امید مجد، شاعر و مترجم منظوم قرآن درباره کتاب تازه منتشر شده خود گفت: کتاب «منظومه عاشورا» به تازگی از سوی انتشارات مجد به چاپ رسیده است و ۲۸۰۰ بیت را شامل می‌شود.
وی افزود: این اثر شرح تاریخی همه وقایع کربلا یعنی از حماسه کربلا تا مرگ معاویه را در برمی‌گیرد، همچنین اسارت اهل بیت(ع) و باز گرداندن آنها از شام به مدینه پایان‌بخش این کتاب است و می‌توان آن را مقتل منظوم به شمار آورد.
مجد با اشاره به منابع استفاده شده در این اثر عنوان کرد: در سرودن این شعرها از دو کتاب مقتل با عنوان «وقعة الطف» ابی مخنف و «لهوف» سید بن طاووس بهره برده‌ام، همچنین از کتاب «دانشنامه امام حسین(ع)» نوشته آیت‌الله ری‌شهری استفاده کرده‌ام؛ البته معیارم دو مقتل یاد شده بود و در کنار آنها کتاب دانشنامه را نیز مطالعه کرده و از نرم‌افزار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نیز کمک گرفته‌ام.
این شاعر ادامه داد: این کتاب در قطع وزیری به چاپ رسیده و مقدمه مبسوطی نیز درباره امام حسین(ع) و تحلیل مسائل عاشورا بر آن نوشته‌ام و وزن شعرها نیز در قالب مثنوی است.
گفتنی است، امید مجد تاکنون قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج‌البلاغه و بسیاری از ادعیه و زیارات را به نظم درآورده و بیش از ۷۰ هزار بیت در این حوزه شعر سروده است.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین