عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۵۵۷
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۴
«پرچین راز» مستندی حول شخصیت جرج جرداق ادیب مسیحی و کتاب برجسته‌اش درباره امام علی (ع)، چهارشنبه یکم فروردین به روی آنتن شبکه افق می‌رود.
عقیق: مستند «پرچین راز» حول شخصیت جرج جرداق ادیب مسیحی و کتاب برجسته‌اش درباره امام علی (ع) همزمان با سالروز میلاد امیرالمومنین علی (ع) به روی آنتن شبکه افق می‌رود.

جرج سمعان جرداق نویسنده و شاعر و نمایشنامه نویس مسیحی،‌ زاده لبنان در سال 1926 بود که تا سال 2014 میلادی در قید حیات بود و طی سالیان بسیار، آثار متعددی از او منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها، درباره امام اول شیعیان، علی بن ابیطالب (ع) هستند.

او بیش از 30 جلد کتاب به رشته تحریر درآورد که مشهور‌ترین آن‌ها که به فارسی هم ترجمه شده، «الامام علی صوت العدالة الانسانیه» است.

همچون علی (ع) و حقوق بشر، علی (ع) و انقلاب فرانسه، علی (ع) و سقراط، علی (ع) و دوران زندگانی‌اش و علی (ع) و قومیت عربی، عناوین پنج جلد کتابی هستند که ترجمه اثر عربی جرداق است.

«پرچین راز» می‌کوشد نقبی به اندیشه‌های جرداق و ماجرای نگارش کتاب و تاثیرپذیری‌اش از شخصیت امام علی بزند؛ بخش دیگری از فیلم به توضیح ماجرای ترجمه کتاب به زبان فارسی با کمک آیت‌الله بروجردی اختصاص دارد.

این مستند به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و کارگردانی احمد جان میرزایی برای پخش از شبکه افق در روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه ساعت 17 در نظر گرفته شده و تکرار آن هم در ساعت‌های 8 و 11:30 دقیقه روز بعد به روی آنتن می‌رود.


منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین