عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۴۵۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
هیئتی که کلنگش را شهید بهشتی زد
این هیئت به دلیل وفاق و همدلی و مدیریت حاج اکبر طهرانی به سرعت به یکی از هیئات مطرح و پرجمعیت تهران مبدل شد. در سالهای بعد با آمدن استاد حسین انصاریان و راه اندازی جلسه ی سنواتی دهه ی سوم ماه صفر این حسینیه رونق بیشتری پیدا کرد.

عقیق: ۳۸ سال پیش عده ای از پیشکسوتان انقلاب در محله ی میدان خراسان با تائیدات آیت الله علم الهدی حسینیه ثارالله تهران را کلنگ زدند  و  این حسینیه در سالروز میلاد حضرت علی(ع) توسط آیت الله شهید دکتربهشتی افتتاح شد.


روزی که کلنگ حسینیه ثارالله تهران به دست آیت الله شهید بهشتی زده شد

این هیئت به دلیل وفاق و همدلی و مدیریت حاج اکبر طهرانی به سرعت به یکی از هیئات مطرح و پرجمعیت تهران مبدل شد. در سالهای بعد با آمدن استاد حسین انصاریان و راه اندازی جلسه ی سنواتی دهه ی سوم ماه صفر این حسینیه رونق بیشتری پیدا کرد. به تدریج مرحوم حاج علی نکوئی پیرغلام اهلبیت و خادم حرم حضرت رقیه(س) به این جمع پیوست و با خرید ملک حسینیه توسط ایشان، هیأت امناء و مردم؛ ایجاد کلاسهای فرهنگی - ورزشی نیز به فعالیت های این حسینیه اضافه شد و جلسات آن از حیطه ی محلی خارج  و به صورت فرامنطقه ای به نشر و گسترش فرهنگ غنی تشیع می پرداخت.

 

مداحانی همچون حاج حسین شمسائی، مرحوم حاج احمد آخرتی، حاج محمدصادقی، حاج حمید رمضانپور، حاج علیرضا فاطمی(عسرتی)، حاج اسدالله عرب سرخی، حاج مسعود کهریزی، مرحوم حاج اصغر حیدری از جمله مداحانی بودند که مردم با نفس آنها روزهای بسیاری را پای دستگاه سیدالشهداء(ع) در این حسینیه عرض ارادت و نوکری کردند.

 

عکس دسته جمعی اعضای هیئت ثارالله با استاد حسین انصاریان در سال های دور

اما پس از رحلت حاج علی نکوئی و حاج حسن تقوی به مرور با پدیدار شدن مشکلات روزمره برای اعضاء چراغ این مکان مقدس به مرور رو به افول نهاد . حال بعد از گذشت این سالها فرزندان همان پدران برآن شدند تا چراغ این جلسه را دوباره روشن کنند.

با پیشنهاد حاج اکبر تهرانی به شاعر و مداح اهلبیت(ع) حاج مهدی فاطمی و نوه های حاج علی نکوئی؛ میثم و مقداد ساسانی و با دعوت از سردار حاج سیدمهدی احمدی، حاج مهدی صالحی خوانساری، حاج محمد برخورداری، حامد سعیدی(نوه آیت الله سعیدی)، جواد احمدی، مهدی ساده و... جلسه ای تشکیل شد و هیأتی به نام "غریب مادر_محفل روضة الزهراء(س) شکل گرفت تا به صورت هفتگی در روزهای یکشنبه باز هم بساط عاشقی در حسینیه ی ثارالله تهران فراهم شود.

افتتاح مجدد

شروع به کار رسمی این جلسه در شام میلاد حضرت علی(ع)  (در سالگرد افتتاح این حسینیه در سال۱۳۵۷) با سخنرانی حجت  الإسلام والمسلمین حاج شیخ مرتضی ادیب یزدی و با نفس گرم استاد حاج محسن طاهری و حاج مهدی فاطمی خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۱
0
1
بسیار هم عالی.باآرزوی توفیقات روزافزون.باشد که با عنایت ارباب حسین ع پیش برید.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین