عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۵:۳۹
درس تفسیر آیت الله وحید خراسانی؛
در این زمان فرشتگان شب و روز در هنگام تعویض پست هستند که هر دو مشاهده گر عمل نیک از انسان هستند و هر دو در این زمینه شهادت دهنده و ثبت کننده هستند و در این لحظات نورانیت عجیبی از این عمل منعکس می شود.
عقیق:حضرت آیتالله‏ وحید خراسانی در درس تفسیر خود در مسجد اعظم گفتند: خداوند در سوره یاسین به مباحث اعتقادی خاصی از جمله حساب بندگان در معاد می پردازد.

ایشان افزودند: خداوند متعال در سوره یاسین بیان می کند که «فَالْيَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَيْئًا وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ» یعنی از ما هیچ ظلمی به بندگان نمی رسد و بندگان نتیجه اعمال خود را می بینند.

این مرجع تقلید با استفاده از روش تفسیر قرآن به قرآن افزودند: اگر بخواهیم معنی این آیه را بهتر متوجه شویم باید به اوایل سوره یاسین برگردیم که خداوند چنین خطابی را به بندگان می دهد.

ایشان گفتند:کتاب اعمال انسان دارای فصل مبسوطی است که همه انسان ها نتیجه اعمال خود را می بینند و این اعمال ثبت شده در مقابل انسان قرار می گیرد.

معظم له بیان کردند: هیچ صغیره و کبیرهای نیست که انسان انجام داده باشد و در این کتاب ثبت و ضبط نشده باشد؛ در واقع انسان در این کتاب به اعمال خود می نگرد.

ایشان گفتند: در این روز اعمال بد ما به علاوه اعضا و جوارح علیه ما شهادت می دهند که زبان از مهمترین این اعضا است زیرا زبان یکی از مهمترین عوامل سنگین کننده بار اعمال است.

ایشان تصریح کردند: چونانکه بزرگان سلف، ما را به کم گفتن و گزیده گفتن و به ضرورت سخن گفتن توصیه کردهاند باید این روش را در پیش گیریم و تنها بالضروره سخن بگوییم و از سخنان لغو و بی جا و بی خاصیت دوری کنیم.

این مرجع تقلید بیان کردند: یکی از اعمالی که نورانیت و روشنی بخش اعمال انسان است نماز است که این نماز نیز در برخی اوقات افضل نمازهای دیگر می شود که این نماز همان نماز در فجر صادق است.

ایشان در بیان دلیل افضلیت نماز صبح در فجر صادق گفتند: در این زمان فرشتگان شب و روز در هنگام تعویض پست هستند که هر دو مشاهده گر این عمل نیک از انسان هستند و هر دو در این زمینه شهادت دهنده و ثبت کننده هستند و در این لحظات نورانیت عجیبی از این عمل منعکس می شود.

معظم له بیان کردند: این کتاب اعمال نهایی برای ما خوانده میشود و به مضمون آن نیز عمل می ‏شود و غیر از صغیر و مجنون و خوابیده، همگان باید پاسخگوی اعمال خود باشند.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین