عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۸۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: همان طور که شیرینی‌های زندگی را می‌خورید ترشی‌های آن را هم بخورید. شیرینی با ترشی خیلی خوب می‌شود. خدا تربیت می‌کند. در زندگی گاهی کم است و گاهی زیاد.
عقیق:مرحوم میرزا اسماعیل دولابی می فرمود: اگر خدای ناکرده در زندگی یک کاسه ترشی باشد عیب ندارد. آن را ترشی سفره حساب کن. با حسن ظن خود کار کن و بهره ببر. حُسن ظن چیز خیلی بزرگی است. اصلا خداوند در قرآن سوء ظن را نهی کرده است. خال صورت، صورت را زیبا می‌کند. اگر در زندگی خال سیاهی دیدی برای نشان دادن آن سفیدیهاست.

زندگی یکنواخت نظر را کوچک می‌کند. همان طور که شیرینی‌های زندگی را می‌خورید ترشی‌های آن را هم بخورید. شیرینی با ترشی خیلی خوب می‌شود. خدا تربیت می‌کند. در زندگی گاهی کم است و گاهی زیاد. راه معتدل همیشه بهار است. بهار خوب است، خیلی لطیف و قشنگ و آرام است.ان شاء الله مزاج‌های ما هم معتدل باشد. دمی راحت روی زمین بنشینیم.
شما با نعمت بزرگ شدید. با پدر و مادرهای خوب. منتها دلت می‌خواهد بهتر بشود. معنایش این نیست که دیروز بد بوده است می‌گوییم خدایا وضع ما را بهتر کن، یعنی تا حال خوب بوده است. بهتر کردن شغل خداست. فهم و ادراک و عقل و گذشت از دنیا خیلی زیباست. می‌گوید: دیشب غذا خوردم کیف کردم، امشب چرت می‌زنم. دارم تحلیل می‌برم. فردا صبح شکم گرسنه دوباره می‌خورد. لذا اگر یک وقت پکر می‌شوید نگویید بدبختم. دارید تحلیل می‌برید.


پی نوشت:

کتاب طوبی محبت – ص 139
مجالس حاج محمد اسماعیل دولابی

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین