عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
در جمع مداحان کرمانی مطرح شد
مداح مانند راوی راهیان نور است که تا راه را نرفته، به حقیقت موضوع پی نبرده و به باور نرسیده باشد نمی تواند جامعه را متاثر کند. مداح باید در مقاطع مهم خودش اهل عمل باشد

عقیق: سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، در جمع مداحان کرمان خطاب به آنها اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا، اربعین و ایام فاطمیه چهار نقطه اوج فوران احساسات شیعی هستند و مهار این فوران دست شما است. از آنجا که مستمعین شما بهترین ارزیابان هستند می‌توان یک محصول بسیار ارزشمند از آن درو کرد در حالی‌ که اگر شیعه غافل و تماشاگر باشد در این حالت بهره گیری خیلی کم می شود.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه خطاب به مداحان تاکید کرد: شما فرماندهان لشکرهای احساسات هستید و مجلس همان فرماندهی است که به شما سپرده شده و اینکه چه استفاده‌ای از آن می کنید بسیار مهم است. البته نیاز نیست از جمعیت گریه بخواهید چراکه تحریک احساسات گاهی اثر منفی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه نباید مداح خسته از جلسه‌ای به جلسه دیگر برود زیرا مداحی مقام و چارچوب دارد گفت: بایستی مداح بهترین اشعار را با مضامین بلند بخواند و حقیقت امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و ائمه را در جان‌ها، جای دهد.
 
سلیمانی تصریح کرد: مداح مانند راوی راهیان نور است که تا راه را نرفته، به حقیقت موضوع پی نبرده و به باور نرسیده باشد نمی تواند جامعه را متاثر کند. مداح باید در مقاطع مهم خودش اهل عمل باشد چراکه فرمانده‌ای موفق است که خوب به عمل خود فکر کرده، اعتقاد داشته و اهل عمل باشد.
 
وی یادآورشد: اگر شنونده فرد محقق و با توجهی باشد نخستین چیزی که به ذهنش می رسد این است که آیا این مداح به آنچه می گوید باور و اعتقاد دارد؟ باید دانست که مردم نگاه و قضاوت می کنند.
 
سلیمانی ادامه داد: شما مداحان فرماندهان جبهه فرهنگی، احساسات، اداره احساسات و فرمانده ارزش ها در مقاطع مهمی هستید بنابراین اولین خصوصیت فرمانده این است که به آنچه خودش می‌گوید عمل کند.
 
وی افزود: در اداره مجالس باید خیلی توجه شود چراکه مجالس امام حسین(ع) و سایر ائمه بر مبنای ارادت شکل می‌گیرد و تعداد جمعیت در اخلاص تأثیری ندارد.
 
فرمانده نیروی قدس سپاه با تاکید بر اینکه مداحی یک مقام است و شغل نیست خاطرنشان کرد: ما به مداحان مان در استان کرمان افتخار می‌کنیم چراکه جزو بهترین مداحان هستند و حتی علمای استان نیز خطبای ارزشمندی هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین