عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۲۵۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵
مروری بر روزنامه های سال94
در روزهای پایانی سال94 مروری اجمالی داریم بر حضور مداحان در صفحه یک روزنامه‌ها در این سال.
عقیق: در روزهای پایانی سال۹۴ مروری اجمالی داریم بر حضور مداحان و بعضی از موضوعات مرتبط با آنها در صفحه یک روزنامه‌ها در این سال. در این گزارش تحلیل و قضاوتی از مطالب عرضه نمی شود و فقط در پایان جدولی از تیترها و گرایش سیاسی روزنامه ها و نیز سوگیری آنها در قبال مداحان درج شده است.(این مرور بر اساس ترتیب تاریخی است)

اعتماد ۹۴/۰۳/۳۰
تیتر: مداحي حداديان عليه هاشمي، روحاني و احمدي‌نژاد

 

حاج سعيد حداديان روز پنجشنبه مراسم مناجات خواني ماه مبارك رمضان در مهديه امام حسن مجتبي را فرصتي دانست براي بيان انتقاداتش خطاب به آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و حسن روحاني. انتقاد از سفرهاي عيد آيت‌الله تا فرزندانش. او حتي محمود احمدي‌نژاد را كه از حاميان سرسختش بود بي‌نصيب نگذاشت و به مردم توصيه كرد مراقب باشند در مورد احمدي‌نژاد كلاه‌شان را باد نبرد.

شرق ۹۴/۰۳/۳۰
تیتر: هاشمي و روحاني زير آتشبار مداحان

(نویسنده در این مطلب به بیان مواضع سعید حدادیان در قبال هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی می پردازد و در ادامه اشاره‌ای هم به مواضع منصور ارضی، محمود احمدی نژاد، صادق زیبا کلام و مشایی دارد)

شرق ۹۴/۰۴/۰۶
تیتر: ذم مداحان

(نویسنده در این مطلب از موضعگیری مداحان نسبت به شخصیتهای برجسته سیاسی کشور بشدت انتقاد می کند. در بخشی از مطلب آمده است: جایگاه برخی مداحان نیست تا علیه سران مملکت که ما آنها را انقلابی دانسته و از خدمات آنها به انقلاب آگاهیم، صحبت کنند)

آرمان ۹۴/۰۶/۰۲
تیتر: مداحان ليست جدا خواهند داد

سعید حدادیان: خبرهاي خوبي از وحدت اصولگرايان به گوش مي‌رسد اما در نهايت اگر آقايان به وحدت نرسند مداحان ليست جداگانه‌اي خواهند داد.

ابتکار ۹۴/۰۶/۰۲
تیتر: مداحان لیست می دهند

سعید حدادیان: خبرهاي خوبي از وحدت اصولگرايان به گوش مي‌رسد اما در نهايت اگر آقايان به وحدت نرسند مداحان ليست جداگانه‌اي خواهند داد.

شرق ۹۴/۰۶/۰۲
تیتر: فهرست مداحان براي ورود به پارلمان

مداحان، اصولگرایان را تهدید کرده‌اند در صورت نرسیدن به وحدت، حساب خود را از آنها جدا کرده و با فهرست جداگانه در انتخابات مجلس حاضر خواهند شد.

آفتاب یزد ۹۴/۰۶/۰۳
تیتر: واکنش نمایندگان به اظهارات مداحان

مداحان از حضور خود در انتخابات مجلس خبر داده اند و حتی آن ها را تهدید کرده‌اند که «اگر آقایان به وحدت نرسند مداحان لیست جداگانه ای خواهند داد. این مداحان از تهدید اصولگرایان هم عبور کرده اند و نمایندگان مجلس اصولگرای نهم را اینگونه خطاب کرده اند که « بار سیاسی ما بیشتر از این حضرات است»

آرمان ۹۴/۰۶/۰۵
تیتر: باید و نبایدهای حضور مداحان در عرصه سیاسی

طیفی از مداحان می‌خواهند از حاشیه به متن بیایند و در قالب کنشگران سیاسی به ایفای نقش بپردازند. چندی پیش سعید حدادیان از ارائه لیست انتخاباتی مداحان گفت و به اصولگرایان اخطار و انذار داد که اگر در پی وحدت برنیایند، آنان لیست مستقلی ارائه خواهند داد.

جمهوری اسلامی ۹۴/۰۶/۰۵
تیتر: مداحان حق تبلیغ انتخاباتی در مساجد را ندارند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: گروهی مثل مداحان حق ندارند در حسینیه‌ها و مساجد که متعلق به عموم است، له یا علیه کسی تبلیغ کنند.

آرمان ۹۴/۰۶/۱۰
تیتر: مداحان مانع از اعتیاد می‌شوند

ظاهرا بعضي از اقشار جامعه مداحان را جزو گروه‌هاي مرجع به حساب مي‌آورند كه اكنون قرار است آنها نقش‌هاي اجتماعي نيز بر عهده بگيرند. روز گذشته يك مقام مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدر عنوان كرده است: بيش از ۱۳ هزار روحاني و مداح براي پيشگيري اوليه از اعتياد آموزش ديده‌اند.


ابتکار ۹۴/۰۶/۲۹
تیتر: مداحان و تفکر دوگانه انتخاباتی

محسن طاهری که خودش در انتخابات مجلس پنجم به‌صورت مستقل کاندیدای انتخابات بوده است در گفت‌وگو با خبر آنلاین در این رابطه گفته است که حاج منصور ارضی و سعید حدادیان اگر تصمیمی در مورد حضور در انتخابات می‌گیرند، باید خودشان جوابگو باشند. آن‌طور که او گفته است، منظور حدادیان از ارائه لیست انتخاباتی برای انتخابات مجلس، لیستی از مداحان نبوده بلکه چیزی شبیه به لیست مسجد ارک در انتخابات مجلس نهم بوده است.

آرمان ۹۴/۰۶/۳۰
تیتر: معمای حضور انتخاباتی مداحان!

متاسفانه دیده می‌شود از تریبونی که باید برای ترویج اسلام و دین استفاده شود برخی در جهت منافع سیاسی و گروهی خود استفاده می‌کنند و اخیرا مشاهده شده است برخی از آقایان مداح تا جایی پیش رفته‌اند که می‌خواهند لیست کاندیدای مجلس ارائه کنند؛ این دسته از مداحان در حال فاصله گرفتن از وظایف اصلی خود هستند.

آرمان ۹۴/۰۷/۲۵
تیتر: بازار داغ مداحان جناحي!

مداحي در شب اول محرم مي‌گويد: «حضرت مسلم(ع) پس از اسارت وقتي وارد مجلس عبيدا... شد به او سلام نكرد، بعد وزير امور خارجه ما «غلط» كرد كه با اوباما دست داد!»

بهار ۹۴/۰۷/۲۵
تیتر: انحراف از شب اول

 
... باز هم گوش برخی دراین میان بدهکار این صحبت‌ها نیست؛ حتی اگر هم آیت‌الله مکارم شیرازی چند هفته مانده به شروع محرم در درس خارج از فقه خود به مداحان توصیه کرده باشد از آمیختن جلسات به مباحث سیاسی جناحی خودداری کنند و در آستانه انتخابات مراقب باشند گروه‌ها و جناح‌های سیاسی از مراسم عزاداری به‌نفع خود استفاده نکنند.

مردم سالاری ۹۴/۰۷/۲۵
تیتر: جریانهای انحرافی در پی ترویج قمه زنی
 

رئیس جامعه مدرسین قم نسبت به جریانهای انحرافی که در مقابل سخن و نهی رهبری سعی در ترویج مسائلی مثل قمه زنی یا مباحث اختلاف انگیز دارند هشدار داد و از هیئت های عزاداری خواست که مواظب تحرکات این جریانهای وابسته به بیگانه باشند.


جوان ۹۴/۰۷/۲۸
تیتر: رخنه تكيه‌كلام‌هاي كمدي در عزاداري حسيني

متأسفانه در سال‌هاي اخير در برخي مراسم و مجالس عزاداري به اسم مداحي و تكريم و تعظيم ساحت ملكوتي ائمه، خصوصاً اباعبدالله الحسين(ع) اشعار نازل و گاه سخيفي در قالب آهنگ‌هاي بعضاً لس‌آنجلسي، پاپ و اين اواخر حتي راك و رپ توسط مداحان خوانده مي‌شود.

مردم سالاری ۹۴/۰۷/۲۹
تیتر: «اپرای عاشورا را زیر سوال نبرید»

 

وزیر ارشاد: اپرای عاشورا در نوع خود اثر کم نظیری است که با استفاده از اشعار محتشم کاشانی و شعرهای زیبای دیگر درباره واقعه عاشورا اجرا شده است. آن وقت عده ای می گویند اینها تاریخ عاشورا را به بازی گرفته اند، تکخوانی زن دارد و در واقعه عاشورا ابتذال ایجاد کرده اند. وی افزود: جای تاسف دارد یکسری از عناصری که فقط و فقط به سیاست بازی فکر می کنند، به چنین کاری خدشه وارد کنند و زحمات کسانی را زیر سوال ببرند.

سیاست روز ۹۴/۰۷/۲۹
تیتر: محرم فشن را چه کسی ترویج می کند؟!

رواج برخی ناهنجاری‌ها دل دردمند مردمی را که برای شهادت مظلومانه امام حسین می‌گریند به درد آورده است. این افراد که معمولا با تراشیدن نام مبارک ائمه بر روی سر و آرایش عجیب و غریب در مراسم عاشوراییان شرکت می‌کنند از چه کسی آموزش دیده و برای چه با این هیبت به میان عزاداران می‌روند؟

جمهوری اسلامی۹۴/۰۸/۱۰
تیتر: امام حسین(ع) چاقوکش و لات نمی‌خواهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از کسانی که نظراتی را به مقام معظم رهبری منتسب می‌کنند، گفت: مقام معظم رهبری خط قرمزها را معین کردند و گفتند تیم مذاکره‌کننده ما آنها را رعایت کردند، اما یه عده انسان بی‌حساب و کتاب و تندرو می‌گویند خط قرمزها مراعات نشده و به فرمایشات امام و رهبری عمل نشده است؛ اینها باید محاکمه شوند! این مزخرفات چیست؟ کشور نظام و رهبر حاضر، شجاع و هوشیار دارد، اما ما به جای اینکه در جامعه وحدت ایجاد کنیم و در این شرایط منطقه همدل باشیم این کارها را می‌کنیم.

جمهوری ۹۴/۰۸/۱۷
تیتر: عزاداری و کارکرد رسانه‌ها


... از این بدتر، ورود عده‌ای از مداحان به دعواهای سیاسی روز بود که به اعتبار و قداست عزاداری‌ها ضربه سنگینی وارد کرد. اینکه بعضی افراد می‌گویند مداحان یا منبری‌ها نباید وارد سیاست شوند، حرف درستی نیست. سیاست، بخشی از عزاداری است و اصولاً عزاداری اهل‌بیت، فلسفه سیاسی دارد. اینکه امام خمینی بارها می‌فرمودند: «روضه سیدالشهدا برای حفظ مکتب سیدالشهدا است» به این معناست که چون قیام امام حسین علیه‌السلام برای مقابله با حاکم ظالم و حاکم ساختن افراد صالح بر جامعه بود، همین هدف باید به عنوان مکتب سیدالشهدا دنبال شود. این، یعنی سیاست. ولی روشن است که سیاست با «سیاست‌بازی» تفاوت دارد. ورود به دعواهای سیاسی از مصادیق بارز «سیاست‌بازی» است و درست در نقطه مقابل سیاست قرار دارد. آفتی که به سراغ عزاداری‌ها آمده، آفت «سیاست‌بازی» است.

شرق ۹۴/۰۹/۰۷
تیتر: دستور جمع‌آوری تابلوهای «صحابه حسینی، صحابه خمینی»


انتشار یک مجموعه تابلوی مفهومی در ایام محرم با عنوان «صحابه حسینی، صحابه خمینی» که سعی در مقایسه شهدای انقلاب اسلامی با شهدای عاشورا داشته است، با اعتراض شهردار تهران همراه شد.

شرق ۹۴/۰۹/۱۸
تیتر: تبیین سیره اهل بیت در محرم و صفر

 

... اهل بیت نیز به‌عنوان ادامه‌دهنده حیات پیامبر در جامعه در طول زندگی خود هیچ‌گاه تنها تفسیر عبادی از دین اسلام ارائه نكردند و در مقابل مشكلات عملی و علمی مسلمانان بی‌توجه نبودند. از جمله دلیل‌ها برای قدردانی از اهل بیت همین نگاه جامع به دین است. البته بررسی ملاك‌ها و اصول حكومت نبوی و علوی وظیفه مهم پژوهشگران و اندیشمندان اسلامی است تا تحریف و سوءاستفاده از دین در جامعه اتفاق نیفتد.

آفتاب ۹۴/۱۰/۲۳
تیتر: تمجید ارضی از کره شمالی!

منصور ارضی: این کره شمالی وسعتی به اندازه تهران ندارد ولی کار خود را می‌کند! چرا؟ چون به خود تکیه کرده به جوانان تکیه می‌کنند، تازه بی دین هستند و کار خود را می‌کنند، چرا؟ چون نماینده آنها نماینده‌ای سازش کار نیست! هر نماینده برای خود یک ساز نمی‌زند، هر روز این کشور یک ساز نمی‌زند!

رسالت ۹۴/۱۲/۰۱
تیتر: سعيد حداديان: بايد به کل ليست ۳۰ نفره ائتلاف بزرگ اصولگرايان راي داد

دشمنان، آيات جنتي، يزدي و مصباح‌يزدي را هدف مي‌گيرند و اين نشان دهنده اين است که اين بزرگواران براي ما داراي اهميت دارند و موجب خشم دشمن هستند.

شرق ۹۴/۱۲/۱۶
تیتر: چرا دین ما مداح‌محور شده؟

انصاریان با طرح این پرسش که چرا دین ما مداح‌محور شده است؟ افزود: مداحی خوب است، اما چه‌مقدار؟ مداح چقدر می‌تواند مردم را با قرآن آشنا کند؟ جایگاه مداحی در کشور نباید این‌گونه باشد که فضا، یک عالم درس‌خوانده را دفن کند و شعر را جای آن بگذارد.

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

 


منبع:دعبل


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
0
این همه سیاسی کاری از دوستان مداح شایسته نیست! مداحان باید مدافع حریم ولایت و رهبری و پاسدار خون شهدا باشند۰
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین