عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱
ایام فاطمیه و روزهای حزن و اندوه آل الله، بار دیگر فرارسید و برپایی خیمه ها و مجالس عزا در سراسر کشور اسلامی در پیش است. شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (صلوات الله علیها)، این بانوی بزرگ دو عالم را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، نائب بر حقش مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران ،تعزیت عرض می نماییم.
عقیق:در ادامه متن بیانیه هیئت رزمندگان اسلام به مناسبت ایام فاطمیه را می خوانید:

"قال رسول الله (صلی الله علیه و آله): فاطمه بضعه منی فمن اغضبها اغضبنی.
حضرت امام خمینی (ره): فاطمه زهرا(صلوات الله علیها) معجزه تاریخ و افتخار عالم وجود است .
حضرت امام خامنه ای: فاطمه زهرا(صلوات الله علیها) یک جهادگر به تمام معنا و خستگی ناپذیر است.
ایام فاطمیه و روزهای حزن و اندوه آل الله، بار دیگر فرارسید و برپایی خیمه ها و مجالس عزا در سراسر کشور اسلامی در پیش است. شهادت صدیقه کبری فاطمه زهرا (صلوات الله علیها)، این بانوی بزرگ دو عالم را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، نائب بر حقش مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران ،تعزیت عرض می نماییم. ایام  فاطمیه  اول و دوم، فرصت مغتنمی برای شناختن و شناساندن هر چه بیشتر این معجزه  تاریخ و انسان کامل و اهداف متعالی آن بزرگوار است.در این ایام، رسالت سنگینی بر دوش علمای دین، خطباء، وعاظ و مداحان اهل بیت (علیهم السلام)گذاشته شده است. باید هوشمندانه از تمامی ظرفیت های ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، در راستای ترویج مکتب اهل بیت (علیهم السلام) و فراهم ساختن زمینه ها و بسترهای تحقق آن اهداف بلندی که صدیقه طاهره (سلام الله علیها) در راهش به شهادت رسید بهره برد. برای رسیدن به این مقصد در شرایط حساس کنونی از تاریخ پرفراز و فرود انقلاب اسلامی، شایسته است نکات زیر مورد توجه قرار گیرد:
۱- حضرت زهرا(سلام الله علیها) به عنوان یک انسان کامل، الگو و اسوه تمام عیار برای تمامی انسان ها در تمامی ادوار تاریخ است. این هنر صاحبان تریبون و اهل قلم است که در این ایام، با بررسی ابعاد شخصیتی، سیره نظری و عملی آن حضرت، بتوانند آحاد مردم و خصوصا نسل جوان را در الگو پذیری از این اسوه الهی برای شکل دهی به سبک زندگی اسلامی و قرآنی یاری رسانند.
۲- عزاداری ها و روضه خوانی ها، باید مایه عزت و آبروی اهل بیت (علیهم السلام) و پیروان مکتب آنان باشد. باید هوشیار بود و از افراط و تفریط در بیان مسائل و ذکر مصائب پرهیز نمود و گرفتار رفتارهای مغایر با شئونات اسلامی و مذهبی نشد. در این ایام می بایست ضمن حفظ وحدت با هنرمندی و به دور از اهانت به مقدسات اهل سنت با استفاده از شیوه های عالمانه به دفاع از حقانیت و شهادت حضرت زهرا (سلام ا… علیها) پرداخت. چندین سال است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری(سلام الله علیها)، مجلس عزا و روضه خوانی برپا می کنند، مراسم عزاداری در بیت رهبری، می تواند الگوی مناسبی از جهات مختلف، برای تمامی مجالس در ایام فاطمیه باشد.
۳- حضرت زهرا(سلام الله علیها) در راه دفاع از اسلام و ولایت به شهادت رسید. او به تعبیر مقام معظم رهبری، یک جهادگر به تمام معنا و یک مبارز خستگی ناپذیر بود. باید نقش الگویی آن حضرت در عرصه جهاد با دشمنان در عصر حاضر، برای مردم به درستی تبیین گردد. اکنون انقلاب اسلامی، جبهه قدرتمندی را در برابر جبهه استکبار در منطقه شکل داده؛ پیروزی نهایی در این صحنه رویارویی تمام عیار حق و باطل، نیازمند به ثبات قدم، تداوم جهاد و داشتن روحیه مقاومت است. زندگی آن حضرت، اگر به درستی تبیین گردد، الگویی نیکو برای دستیابی مردمان عصرما به تمامی این فضیلت ها خواهد بود.
۴- برگزاری دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفندماه، تقارن با ایام فاطمیه دارد. انتخابات از مصادیق نصرت الهی و بهترین اقدام برای حفظ و تحکیم پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. در شرایطی که دشمنان تلاش می کنند از طریق انتخابات در ایران نفوذ پیدا کنند، بصیرت افزایی در سطح جامعه از طریق مراسم های این ایام،یک اولویت و ضرورت قطعی است. تمامی سخنرانان، مداحان و دست اندرکاران مجالس عزاداری ایام فاطمیه، این مهم را مورد توجه جدی قرار دهند.
هیات رزمندگان اسلام



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین