عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
حامد زمانی در گفت‌وگوی اختصاصی با عقیق
اگر به دامنه این ارتباطات و تعاملات خدشه‌ای وارد شود از این روزهای به یادماندنی و محتوای ارزشی کار فاصله می‌گیرم. اوقاتی که پیش می‌آید دیر به دیر به هیأت بروم کار با تأخیر به به پیشرفت می‌رسد و به لحاظ روحی هم با مشکلاتی مواجه می‌شوم.

گزارش تصویری


عقیق: مجتبی برزگر/ سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در حالی روزهای پایانی خود را می گذراند که هر روز چهره های فرهنگی و هنری برای بازدید از غرفه های متنوع این نمایشگاه پای در بوستان گفت گو می گذارند.

حامد زمانی خواننده جوان و انقلابی از چهره هایی بود که در سومین روز برپایی این  نمایشگاه در غرفه عقیق حاضر شد و به سوالات ما پاسخ داد.

در ادامه مشروح گفت و گوی ما با حامد زمانی را بخوانید:

* با سایت عقیق چه اندازه آشنایی دارید و رویکرد موجود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

توفیق داشته‌ام دو سالی است این سایت را می‌شناسم و برخی اوقات هم به بهانه‌ای محتوای این سایت را دنبال کرده‌ام. تأسیس چنین سایتی با هدف جدی‌گرفتن فضاهای مذهبی کشور نیاز بود؛ از طرفی هم نقطه قوت عقیق را در حرکت فراجناحی می‌دانم. یعنی به عبارت بهتر اسیر جناح‌بازی‌ نمی‌شود و همه نوع قشر و گروهی را دربر می‌گیرد؛ زیرا به هدف بزرگتری می‌اندیشد. امیدوارم این روند با قوت بیشتری دنبال شود.

به نظرشما رسانه های مذهبی چه وظیفه و تأثیری را می‌تواند در جلوگیری یا کاهش دامنه‌های نفوذ دشمن در عرصه های فرهنگی کشور داشته باشد؟

هیئت یکی از اصلی‌ترین ابزار مقابله با نفوذ دشمنان است؛ کاری که شما در این رسانه پرچمدار آن هستید اقدام بسیار پسندیده و ارزشمندی است. زیرا به واسطه جذابیت‌هایی که شما در فضای مجازی برای مخاطب ایجاد می‌کنید نوجوانان و جوانان بسیاری به سمت و سوی هیئت‌ها جذب می‌شوند. هیئتی‌ها، مداحان، واعظان، دست‌اندرکاران و حتی شما دوستان اهل قلم می‌توانید از این فرصت برای پرورش اندیشه‌ و تربیت دینی نسل جدید بهره ببرید.

**محبت امام حسین(ع) به دشمن اجازه نفوذ نمی‌دهد

خوشحالم که عشق امام حسین(ع) را در سینه دارم و خدا نکند اسیر ادعا و نفس شویم، چون خودش رگه‌ای از نفوذ ایجاد می‌کند. فکر می‌کنم اگر این دل مملوء از محبت امام حسین(ع) شود دشمن نمی‌تواند هیچ‌هدفی را در میدان نفوذ و نبرد نرم پیش ببرد.

شما بارها در هیئت ها و مجالس ذکر اهل بیت(ع) هم برنامه اجرا کرده اید و شیوه اداره کردن مجالس اهل بیت(ع) را هم می شناسید . چطور به این آشنایی رسیده اید؟

 در درجه اول برای خواننده بحث محتوایی مطرح هست و در درجه دوم رسالت هنرمندی که برعهده دارد. یعنی یک زمانی بر روی جایگاه اجرا، خواننده موسیقی را قطع می‌کند و بخش‌های شاخصی از آن قطعه را با مخاطبان زمزمه می‌کند. واقعاً مجلس‌گردانی و اجرای زنده یک هنری می‌خواهد که مداحان ما در این میدان همیشه کار سخت و دشواری دارند. من اگر امروز در کار مجلس‌گردانی از یک مهارت کوچکی برخوردارم حتماً به سابقه دوران مداحی و قاری قرآن برمی‌گردد.

* تأثیر عنایت اهل‌بیت(ع) را بر پیشرفت کارتان  چقدر لمس کرده اید؟

اگر بخواهم پاسخ این سوال شما را بدهم باید بگویم هرچه‌دارم از عنایت اهل‌بیت بوده‌است.  من نه کسی بودم و نه کسی را داشتم. اگر امروز مصاحبه‌ای انجام می‌دهم و یا نکاتی را بر زبان می‌آورم جز محبت اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع) نیست. یعنی چه رسانه‌ای بهتر از این‌که من و هدفم را این طور ملموس و برجسته می‌شناساند. همواره سعی کرده‌ام قدردان این لطف و عنایات باشم.


گویا با مداح‌ها هم ارتباط خوبی دارید؟

بله، تقریباً با همه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت ارتباط خوبی دارم. احساس می‌کنم اگر به دامنه این ارتباطات و تعاملات خدشه‌ای وارد شود از این روزهای به یادماندنی و محتوای ارزشی کار فاصله می‌گیرم. اوقاتی که پیش می‌آید دیر به دیر به هیأت بروم کار با تأخیر به به پیشرفت می‌رسد و به لحاظ روحی هم با مشکلاتی مواجه می‌شوم.

شما دو قطعه مشترک با عبدالرضا هلالی اجرا کردید ، آیا این کار را با مداحان دیگری هم شاهد خواهیم بود؟

شاید این کار را انجام بدهم. اما این نکته وجود دارد که بعضی از مداحان ما ایدئولوژی فکری‌شان با حاج‌رضا فرق می‌کند. شاید بسیاری نسبت به این جبهه دغدغه داشته باشند و اعلام آمادگی کنند ما هم علاقه‌مندیم این کارها استمرار داشته باشد.

برخی از قطعات شما در آن سوی مرزها یعنی در خط مقدم جبهه مقاومت- سوریه بسیار تأثیرگذار است. برای چنین فضاهایی برنامه‌ای یا کاری پیش‌بینی کرده‌اید؟

خدا را شاکرم که اثرهای بنده آن‌قدر می‌تواند تأثیرگذار باشد. به هر حال این نوع آثار نیاز است و اگر خداوند توفیق بدهد برنامه داریم که در آن فضاها هم اجرا کنیم. صحبت‌هایی انجام شده ولی من نظرم این است هرکاری که بدون تفکر و تدبیر انجام شود به جایی نمی‌رسد. باید با برنامه به فراتر از مرزها بیندیشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین