عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
حاج عبدالرضا هلالی در گفت‌وگو با عقیق
من اینجا بودنم بهتر از سوریه رفتن است. نباید بحث نفس جلوی پیشبرد یکسری هدف‌های بزرگ را بگیرد. نه اینکه افرادی که رفتند بد کردند؛ آن ها بنابر وظیفه خودشان عمل کردند. من احساس می‌کنم وظیفه رضا هلالی چیز دیگری است

گزارش تصویری


عقیق:مجتبی برزگر/ نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال روزهای پایانی خودش را سپری می‌کند و شاهد بازدید مخاطبین بسیاری از غرفه‌های متنوع رسانه‌ای، آموزشی و هنری این نمایشگاه، هستیم. حاج عبدالرضا هلالی مداح و ذاکر اهل بیت(ع) نیز از چهره هایی بود که از این نمایشگاه بازدید کرد. این مداح برجسته کشور با حضور در غرفه عقیق درباره نقش رسانه‌ها در ترویج مفاهیم انقلاب اسلامی، تقویت همایش‌های مدافعان حرم و رفتن به سوریه گفت‌وگو کرد.

مشروح این مصاحبه را در ذیل می‌توانید بخوانید.

*به عنوان مقدمه مهمترین رسالت رسانه هایی مثل عقیق را در شرایط فعلی چه نکاتی می دانید؟

یک نکته‌ای که فکر می‌کنم نسبت به آن کم توجهی شده و اگر انجام شود انگیزه‌ها دوچندان می شود  و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود می‌رسد جذب حداکثری است. یعنی جذب این بچه‌هایی که بسیجی و هیئتی هستند به عقیق یا دیگر رسانه‌های مذهبی کشور کار سختی نیست. هنر آن است دوستان فارغ از این فضاها را جذب کنیم که به واسطه حضور در این فضای رسانه‌ای با منش امام حسین(ع) و اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی آشنا شوند. آن روز باید دست را به نشانه افتخار بالا گرفت و فریاد زد که این هنر، هنر بچه‌های انقلابی است.

*اتفاقی که امروز شاهد آن هستیم گستردگی فضای مجازی با فعالیت چشمگیر شبکه‌های اجتماعی است. شما این تغییر رویه و حضور گسترده همه اقشار خصوصاً مداحان در عرصه شبکه‌های اجتماعی را چگونه می‌بینید؟

ببینید! الان جنگ، جنگ رسانه‌ای است. ما بچه حزب‌اللهی‌ها و هیئتی‌ها اگر در  این فضا نباشیم دیگر اقشار می‌آیند و از این خلأها بهره لازم را می‌برند. اینکه بدانیم کجا باید باشیم و در هر شرایط چه واکنش و موضع‌گیری‌هایی صورت بگیرد هم حائز اهمیت است. البته نقش موثر شما را هم نباید نادیده گرفت که در این حوزه بسیار فعال هستید و این وظیفه خطیر را با قوت و قدرت دنبال می‌کنید.

*زمانی که هجمه های زیادی علیه میثم مطیعی از سوی عده ای به وجو آمده بود شما یکی از کسانی بودید که به هیئت ایشان رفتید. این روحیه  از کجا می‌آید؟

میثم مطیعی از ما جدا نیست! حاج منصور ارضی به ما یاد داد که همیشه همدیگر را عضوی از یک خانواده بدانیم و بنده هم اعتقاد داشتم ما یک خانواده هستیم. اگر هم یک موقعی مشکل و یا بحثی پیش بیاید موضوع بزرگی نیست و نباید آن را به یک هجمه بزرگ تبدیل کرد. در واقع دعوا، دعوای برادری بوده است. سوء تفاهمی بود که در مرور زمان با صبر و حوصله، مرتفع شد.


*در بحث تقویت جبهه مدافعان حرم شما با برپایی همایش‌های مستمر پیش‌قراول بوده‌اید. چه شد که این ضرورت را احساس کردید؟

واقعاً خوشحال هستم از این احیاء و تقویت همایش‌های مربوط به مدافعان حرم. هیئت‌الرضا(ع) پای کار آمد و در بحث پشتیبانی و کمک به بچه‌های مدافع حرم مخصوصا بچه‌های افغانستان کارهایی هرچند کوچک انجام شد. وقتی در مراسم یادبود شهید ابوحامد از شهدای افغانستانی مدافع حرم حضور پیدا کردم شاهد این قدم‌های کوچک و غیرمحسوس شدم. جایی که خانواده این شهید از عدم توجه به این اقشار می‌گفت و گلایه‌ها داشت. یعنی بچه‌های مذهبی و حزب‌اللهی و حتی مداحان ما قوی عمل نکردند. تا جائی که به بنده بگویند مگر شهید ما فرقی با دیگر مدافعان حرم فرقی دارد..! ما هم همان راهی که مربوط به دفاع از حرم حضرت زینب(س) بوده را رفتیم. حرف‌هایشان کاملاً منطقی و درست بود. باعث شد قدری بیشتر بر روی این مسئله متمرکز شویم. تقریباً سه سال‌ است برای مدافعان حرم همایش برگزار می‌کنیم در ابتدای راه با مشکلات و چالش‌هایی روبرو بودیم اما رفته‌رفته با استقبال مناسب از سوی مخاطبین و خانواده‌های معظم شهداء کار با قدرت پیش می‎رود.  

*سوال پایانی؛ نمی خواهید به سوریه بروید؟

من اینجا بودنم بهتر از سوریه رفتن است. نباید بحث نفس جلوی پیشبرد یکسری هدف‌های بزرگ را بگیرد. نه اینکه افرادی که رفتند بد کردند؛ آن ها بنابر وظیفه خودشان عمل کردند. من احساس می‌کنم وظیفه رضا هلالی چیز دیگری است و بودنش در این جا موثرتر از رفتن به سوریه است که بخواهد مثلاً یک تیر شلیک کند. فکر می‌کنم دفاع از حریم ولایت واجب‌تر باشد. این که ما بدانیم کجا باید بایستیم. البته اگر نیاز بشود ان شاالله سرمان را هم می‌دهیم.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دوکوهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
1
عالی بودمخصوصا جمله آخر
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین