عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
دبیر نخستین کنگره شعر فاطمی بیت الاحزان از برگزاری این کنگره در ایام فاطمیه امسال خبر داد و گفت: مراسم اختتامیه همراه با معرفی و تقدیر از برگزیدگان ۲۰ اسفندماه در تالار مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار می‌شود.
عقیق:وحید قاسمی، شاعر اهل بیت(ع)، از برگزاری نخستین کنگره شعر فاطمی با عنوان «بیت‌الاحزن» در ایام فاطمیه امسال خبر داد و گفت: این کنگره به صورت کاری خودجوش توسط کارگاه آموزشی شعر اهل بیتی(ع) بیت‌الاحزان برگزار می‌شود و وابستگی به نهاد خاصی ندارد.

وی ادامه داد: این کنگره قرار است هر سال برگزار شود و این نخستین دوره آن خواهد بود. هدف ما از برگزاری این کنگره آن است شعرهای برگزیده آن تفاوت ماهوی و کیفی شده با شعرهایی داشته باشد که صرفا به منظور حضور در کنگره‌ها سروده می‌شود؛ از این رو شاخصه‌های داوری این کنگره بر مبنای حال و هوای خوب شعر، عاطفه، احساس، حماسه، انطباق محتوایی شعر با تاریخ اهل بیت(ع) و... است.

دبیر نخستین کنگره شعر فاطمی بیت الاحزان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این کنگره تا 10 اسفندماه است اظهار کرد: هر شاعر با حداکثر 3 اثر کلاسیک می‌تواند در این کنگره شرکت کند. نحوه ارسال آثار هم از طریق پست الکترونیکی کارگاه شعر بیت‌الاحزان به آدرس beitol.ahzan.petry@gmail.com  خواهد بود.

وحید قاسمی درباره برگزاری مراسم اختتامه این کنگره توضیح داد: معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز به آنها در مراسم اختتامیه این کنگره که 20 اسفندماه در تالار مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار می‌شود، صورت خواهد گرفت.

وی در پایان درباره جوایز این کنگره خاطرنشان کرد: جوایز در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این کنگره سکه‌های تمام بهار آزادی و نیم سکه بهار آزادی و ربع سکه بهار آزادی خواهد بود، اما هنوز سقفی برای تعداد برگزیده‌های این کنگره مشخص نشده است؛ در حقیقت تعداد برگزیدگان نهایی این کنگره بستگی به کارهای خوبی دارد که به این کنگره ارسال می‌شود.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین