عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴
امام جمعه موقت تهران، گفت: حضرت زینب(س) با وجود اینکه خود صاحب ولایت تکوین و تشریع بودند دربست در اختیار امام زمان خود بودند، مدیریت جامعه باید به دست یک نفر باشد در غیر صورت جامعه دوقطبی و تجزیه می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران شامگاه شنبه به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) در برنامه زنده تلوزیونی باران که از شبکه قرآن پخش شد، با اشاره به ولایت تکوینی و تشریعی حضرت زینب(س)، گفت: خداوند به حضرت زینب(س) ولایت تکوینی و تشریعی داده است.

وی افزود: حضرت زینب(س) به هیچ وجه در هیچ جا ناتوانی نداشت در تمام ماموریت هایی که خداوند به ایشان سپرده بود پیروز شدند.

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اینکه بسیاری بر این باورند که ولایت فقیه مطلقه در محدوده قضا نیست، عنوان کرد: ولی فقیه در مقام تشریع هم مبین هم مجری احکام الهی است، حضرت زینب(س) صاحب فتوی و در مقام تشریع صاحب ولایت بود به عنوان مثال هنگام اسارت به بچه‌ها دستور داد که نان و خرما را نگیرند و آنها نیز اطاعت کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با اشاره به اینکه ممکن است در یک زمانی ائمه و انبیای متعدد باشند لکن پرچم مدیریت به دست یک پیامبر است، اظهار داشت: اساسا در مدیریت تجزیه وحود ندارد در مدیریت مدیر کل یک نفر است اما بقیه در زیر مجموعه مبین و مدیر شرع هستند در عین حال که خود عبد هستند.

وی در رابطه با ولایت تکوینی حضرت زینب(س) بیان داشت: حضرت زینب(س) با ولایت تکوینی در همه چیز تصرف داشتند به عنوان مثال بعد از اسارت در کوفه وقتی فرمودند همه ساکت و خاموش باشید نه تنها نفس‌ها خاموش شدند بلکه جرس‌ها و زنگ‌های گردن شترها هم خاموش شدند و این موارد نشان از ولایت تکوینی ایشان دارد.

امام جمعه موقت تهران، افزود: حضرت زینب(س) با وجود اینکه خود صاحب ولایت تکوین و تشریع بودند دربست در اختیار امام زمان خود بودند، ایشان با اینکه عالمه غیرمعلمه بودند بدون واسطه از سرچشمه علام الغیوب علم می‌گرفتند و بدون اذن امام زمان خود قدمی برنمی داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی، با اشاره به اینکه مدیریت جامعه باید به دست یک نفر باشد در غیر صورت جامعه دوقطبی و تجزیه می‌شود، گفت: در زمان امام راحل نیز مراجع بسیار بزرگی مانند گلپایگانی داشتیم که امام راحل را پرچمدار خود می‌دانستند.

وی با اشاره به اینکه پررودگار در سوره تحریم دو بانو را مظهر همه بانوان عالم معرفی می کند، عنوان کرد: حضرت آسیه(س) همسر فرعون و حضرت مریم(س) الگوی اهل مقاومت، صبر، توحید و اهل دل است، حضرت آسیه چنان ذوب در ذات احدیت بود که وقتی او را به چهارمیخ می کشیدند درد را حس نمی‌کرد.

امام جمعه موقت تهران، در رابطه با الگو بودن حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) نه تنها برای مردم بلکه برای ائمه معصومین(ع) نیز الگو بودند، امام زمان(عج) در شان ایشان می‌فرمایند: الگوی من مادرم فاطمه(س) است، کوثر همه ائمه(ع) حضرت زهرا(س) بودند و حضرت زینب(س) در دامان چنین مادی بزرگ شده بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان درباره شجاعت امام راحل، خاطرنشان کرد: امام راحل هیچگاه در طول مبارزات خود نترسیدند؛ زمانیکه همه از آمریکا می‌ترسیدند ایشان می‌فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، گویا که خون شجاعت عمه جانشان حضرت زینب(س) در رگ ایشان جاری بود.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین