عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۱۰۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
تا ميوه اى، پوست بر تن دارد، مدت هاى زيادى دوام خواهد داشت. ولى وقتى پوست ميوه اى گرفته شد بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت.
عقیق:امروزه شاهد برخی حرکت های ناهنجار اجتماعی چه در فضای فیزیکی جامعه و چه در فضای مجازی دربارۀ حجاب هستیم و متاسفانه برخی تصاویرخود را در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند؛ آثار و عواقب این گونه رفتارهای هنجارشکنانه علاوه بر آثار فردی مخرّب، آثار اجتماعی زیان باری به همراه دارد.

آنچه در پی می خوانید نمایه ای از پیامدهای مخرب و آثار شوم بی توجهی به عفاف و حجاب است که بیش از هر تهدیدی کانون خانواده و جامعه را از هم می پاشد.

* حجاب و آرامش

كساني كه زنان را به بى حجابى یا بدحجابی دعوت مى كنند، در حقيقت آنان را به تبهكارى خوانده و به قربانگاه مى كشانند و مى خواهند شرافت و عفّت را از آنان سلب كرده، به اسم شعارهاى پوچ و سخنان باطل، عظمت و احترام را از آنها بگيرند.

اگر بخواهیم به درستى به این سخن پى ببريم، از بزرگسالان خود، از پدران و بزرگترهای خود، كه گذشته را به خاطر دارند، بپرسيم: آيا اين جنايات و حوادث، دخترربائى و تجاوز، در آن زمان ها وجود داشته يا نه؟.

طبعا پاسخ اين سؤال منفى خواهد بود.

اين جنايات و حوادث از كجا به وجود آمده؟ مى گويند: در اثر عوامل گوناگونى كه مهم ترين آنها بى حجابى و بدحجابى و بى بندوبارى است به وجود آمده؛ پاسخ صحيح همين است.

*به اسم پیشرفت، مردم را به گناه می کشانند

دشمنان اسلام پس از بررسي هاى طولانى، راه و نقشه و روش هاى گوناگونى براى نابود كردن تدريجى اسلام و مسلمانان ترسيم نموده اند.

يكى از مهم ترين راه هاى شيطانى دشمن برای نابودی تدریجی اسلام به كار گرفته : دعوت به فساد و بى حجابى است كه زير پوشش شعارهاى جلوه دار، و ماسك هاى قلّابى و تبليغات باطل، از آن ترويج مى كنند.

مثلا: به نام هنر از فساد تبليغ مى كنند، و به اسم پيشرفت، مردم را به گناه مى كشانند، و به عنوان تمدّن و با اسم آزادى خواهى، آنان را به هرزگى و بى بندوبارى و اعمال زشت دعوت مى نمايند.

متأسفانه بسيارى از زنان و مردان مسلمان، در برابر اين شعارها، فريب خورده و به دنبال اين سخنان مسموم كه ذلّت و بدبختى براى آنان به بار مى آورد، راه افتاده اند.

این افراد با لباس ارزنده اسلامى (يعنى حجاب) مخالفت نموده و از آشيانه ايمان و شرف بيرون آمده و لباس هاى بيگانگان را كه از كشورهاى بى دين شرق و غرب وارد مى شود به تن كرده اند.

حتى عده اى از مردم مسلمان هم با اين تبليغات سوء و زهرآلود فریب خورده اند، تا حدّى كه زنان خويش را به بى حجابى وادار نموده اند كه طبعاً اين عمل، خطرات وحشتناكى به همراه دارد.

آرى اينها متوجه نیستند، آن كساني كه در غرب يا شرق، به اشاعه بى حجابى دامن مي زنند، خواهان فساد و تباهى در جامعه پاك مسلمانان هستند.

آنها مى خواهند كشورهاى جهان به ويژه كشورهاى اسلامى عزيز را به بدبختى، گرفتارى و بى عفتى بكشانند آنها مى خواهند با دود تمدّن جديد، چشم ملّت هاى مسلمان را كور كنند، و آنها را به لجن بكشانند.

به همین منوال هدف استعمار و دشمنان اسلام تحقق مى يابد و جامعه اسلامى در گودال پستى و انحطاط سقوط مى كند؛ اجتماع پس از آن كه پاك بود به صورت اجتماعى فاسد و متلاشى در مى آيد و جناياتى از قبيل زنا، تجاوز، سقط جنين و كورتاژ رواج مى يابد.

*بدحجابى باعث بيمارى هاى خطرناك

يكى از مفاسد بى حجابى، فساد اخلاق جوانان و گرايش آن ها به انحراف جنسى است. زنى كه با بى حجابى و خودنمائى به بازار و خيابان مى آيد، اگر جوانى او را ببيند،  چه بر سر او خواهد آمد؟.

طبعاً غريزه جنسى در او تحريك مى شود، و در صدد برمي آيد به هر وسيله اى غريزه خود را اشباع كند. او اگر متدين و معتقد به اسلام نباشد، به استمناء، لواط، زنا، تجاوز به ناموس ديگران پناه مى برد و اين جنايات، گذشته از آن كه مخالف دين خدا و حكم خداست، باعث بيماري هاى خطرناك و پيش آمدهاى ناگوار خواهد شد.

شكّى نيست كه آن زن بدحجاب كه باعث انحراف جوانان مى شود، در جرم، كيفر و عذاب آنها شريك است، زيرا او به خاطر خودنمائى و هرزگى خود، غريزه جوانان را تحريك كرده و آنان را به سمت فساد سوق داده است.

اين در صورتى است كه جوان، متدّين نباشد، ولى اگر متّدين و معتقد به اسلام باشد، غريزه جنسى را در درون خود فرو مى نشاند، با تمايلات خود مبارزه مى كند، به خدا پناه مى برد، و هرگونه رنجى را در اين زمينه متحّمل مى شود. و چه بسا به ناراحتي هاى روانى مبتلا مى شود.

در اين صورت نيز زن بى حجاب مسئول است، زيرا او باعث آزار اين جوان شده، و گناه كيفر آن را به عهده گرفته است.

* بدحجابى عامل خودكشى ها

در كشورهايى كه قانون حجاب رعايت نمى شود، افزايش روزافزون بيماري هاى روانى به خوبى مشهود است.

پرفسور سيمورهالك مدير قسمت روانى دانشگاه ويسكونيسن مى گويد: فقط در اين دانشگاه سالانه بيش از 800 دانشجو به كلينيك بيماري هاى روانى مراجعه مى كنند. نه تنها من و همكارانم بلكه اكثر روان شناسان دانشگاه هاى آمريكا از وضع روحى نسل جديد آمريكا دچار وحشت شده اند.

توماس اكمبس مى گويد: لذت هاى جسمانى در اوّل كار به ما لبخند مى زند، ولى عاقبت نيش زهرآلود خود را در روح ما فرو برده و هلاكمان مى كند.

آمار وحشتناك خودكشى ها در غرب نيز نشان دهنده ميزان اختلالات روانى موجود در غرب مى باشد. بنابر نوشته ديل كارنگى روان شناس مشهور آمريكا، در آلمان سالانه ده هزار نفر خودكشى كرده اند.

البته اين رقم جدا از 13000 نفرى هستند كه نجات يافته اند.

بنابراين به نمايش گذاشتن اندام يا زيورهاى خويش در زنان نه تنها علامت يك بيمارى روانى محسوب مى گردد، بلكه بيمارى زا نيز بوده و امراض روانى را در ديگران ايجاد خواهد نمود. اينها نشان دهندۀ گوشه اى از مسائل روانى فساد است.

* تفکری نادرست

بعضى از كوته فكران خيال مى كنند كه اگر فرهنگ برهنگى رواج پيدا كند كم كم به صورت عادى در مى آيد و ديگر، افراد تحريك نمى شوند. از نظر جنسى شايد چنين باشد، ولى عطش روحى با افزايش مناظر تحريك آميز نه تنها كاهش نمى يابد، بلكه به طور مدام افزايش خواهد يافت؛ اگر چنين بود، در غرب آزادانه تجاوزات جنسى تحقق نمى يافت، ولى بنابه نوشتهPlaintruth  تجاوز به عنف از هر 34 دقيقه يك فقره، به 14 دقيقه رسيد و طبق نوشته مجلّه آمريكایى نيوزويك هر سال ده ها هزار كودك در اروپا مورد تجاوز جنسى و سوء استفادهاى ديگر قرار مى گيرند.

* بدحجابى و قتل

جوانى را كه متهم به قتل بود دستگير كردند و از او سؤال كردند؛ چرا چنين عمل شنيع را انجام دادی؟.

جواب داد: جوانى مجرد بودم كه با هزار زحمت وارد دانشگاه شدم در آنجا چشمم به دختران بدحجاب زيادى بر مى خورد كه با آن زيبايى در حياط و كلاس دانشگاه قدم مى زدند با هم مى خنديدند و اصلاً رعايت هيچ چيزى را نمی کردند.

من هم كم كم با آنها طرح دوستى ريختم و با نیرنگ يكى از آنها را فريب دادم كه مى خواهم با تو ازدواج كنم؛ بعد از مدت ها كه با هم دوست بوديم، يك روز او گفت؛ من حامله هستم و بايد با من ازدواج کنی.

من كه وضعم مناسب نبود به او قول امروز و فردا مى دادم تا اينكه يك روز كارمان به مشاجره و آبروريزى كشيد با او گلاويز شده وقتى كه به خود آمدم متوجه شدم او را خفه كرده ام و او مُرده است.

* تمثيلات حجاب

* غنچه و حجاب

غنچه تا غنچه بوده و در حجاب است، هيچ كس هوس چيدن آن را نمى كند. اما همين كه حجاب را كنار نهاد و باز شد، آن را خواهند چيد. وقتى كه چيدند چند روزى هم ممكن است در جاى مناسب قرارش دهند. اما ديرى نمى پايد كه پژمرده و پرپر مى شود و آن را در سطل زباله مى ريزند.

زنان باحجاب هم همچون غنچه اند، تا زمانی که در حجاب هستند هيچ كس دست طمع و تصرف، به سمت آنها دراز نمى كند. اماّ همين كه اين حجاب را كنار بگذارند مورد طمع ديگران واقع خواهند شد.

* رمز زيبايى

تا زماني كه سرشيشه عطر بسته است، عطر داخل آن هم محفوظ خواهد بود، ولى به محض اين كه چند ساعتى سر شيشه عطر برداشته شود عطر داخل آن مى پَرد و تنها شيشه خالى بدون عطر مى ماند و كسى بدان ميلى ندارد.

حجاب همانند سر شيشه عطر است كه بوى خوش آن، زيبايى، حلاوت و طراوت زن ها را حفظ مى كند و با برداشتن حجاب، آن زيبايى و حلاوت از بين مى رود. رمز زيبايى زنان مسلمان هم همين حجاب است.

* حجاب و سلامتى

تا ميوه اى، پوست بر تن دارد، مدت هاى زيادى دوام خواهد داشت. ولى وقتى پوست ميوه اى گرفته شد بيش از دقايقى دوام نخواهد داشت.

حجاب همانند پوست ميوه است كه حافظ تازگى و سلامت زنان است و تا زمانى كه زن ها اين حجاب و عفّت را دارند از طراوت، زيبايى، تازگى و سلامت بهره مندند، ولى با برداشتن حجاب، سلامتی و زيبايى زن از بین می رود.

منبع: کتاب «داستانهايى از پوشش و حجاب» على ميرخلف زاده.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین