عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
مجید مجیدی در نشست خبری فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» در روسیه گفت: بارها اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم فیلم را به طور اختصاصی برای علمای الازهر به نمایش بگذاریم تا واقع‌بینانه درباره آن داوری و قضاوت کنند.

عقیق:نشست خبری فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در خبرگزاری «راشا تودی» روسیه برگزار شد.
مجید مجیدی در این نشست، دغدغه اصلی ساخت فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» را ناشی از تصویر نادرستی که از اسلام در دنیا ارایه شده است، اعلام کرد و با اشاره به رشد جریان‌های تروریستی و افراطی در جهان اسلام و گسترش جریان اسلام‌هراسی در غرب، ضرورت و اهمیت ساخت و نمایش این فیلم در زمان حاضر را مورد تأکید قرار داد.
وی اظهار کرد: تلاش کردم با ساخت این فیلم، پنجره‌ای از اسلام واقعی را برای جهان غرب باز کنم، پنجره‌ای که بتواند قطره‌ای از دریای رحمت للعالمین پیامبر اسلام(ص) و ماهیت رحمانی دین اسلام را به جهان نشان دهد.
کارگردان فیلم «محمد رسول‌الله (ص)»، هدف دیگر خود از ساخت این فیلم را تقویت وحدت و اخوت میان مسلمانان جهان اعلام کرد و این فیلم را عاملی برای وفاق در جهان اسلام دانست و اعلام کرد: در مراحل تحقیقات که نزدیک به سه سال به طول انجامید، هم به منابع معتبر اهل سنت و هم به منابع معتبر شیعه مراجعه کردیم و با علمای اهل سنت و شیعه گفت‌وگو و از مشاوره هر دو گروه استفاده کردیم.
وی افزود: برای ساخت بخش اول از سه‌گانه فیلم پیامبر، مقطع پیش از اسلام و دوران کودکی زندگی رسول گرامی اسلامی (ص) را انتخاب کردیم که کمتر چالش برانگیز و مورد اختلاف باشد، همچنین در هیچ جای فیلم هم تصویری از چهره پیامبر (ص) ارایه نشده است.
وی ضمن اظهار تعجب از داوری و قضاوت نامناسب و زودهنگام برخی از علما در عربستان سعودی و دانشگاه الازهر مصر بدون دیدن فیلم، اظهار کرد: ما بارها اعلام آمادگی کرده‌ایم که حاضریم فیلم را به صورت اختصاصی برای آنها به نمایش بگذاریم تا به صورت واقع‌بینانه نسبت به آن داوری و قضاوت کنند.
مجیدی در این نشست خبری که با حضور خبرنگاران مختلف از خبرگزاری‌های روسیه، راشا تودی، اسپوتنیک و شبکه‌های تلویزیونی قفقاز، المیادین، ترکیه، ارمنستان و سایر خبرگزاری‌های دیگر برگزار شد، همچنین گفت: ساخت این فیلم هفت سال به طول انجامید و برای آن شهرک سینمایی پیامبر که شهرهای مکه و مدینه قدیم را در بر می‌گیرد، به گونه‌ای ساخته شد که حداقل تا ۳۰ سال دیگر برای ساخت فیلم‌های تاریخی اسلامی قابل استفاده باشد.
مجیدی در این نشست خبری با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و بین‌المللی روسیه، وجود اقوام و ادیان مختلف، و همچنین چالش‌های افراطی‌گری و تصاویر نادرست از اسلام که روسیه با آن مواجه است، اظهار امیدواری کرد که مردم روسیه اعم از مسلمان و غیرمسلمان، بتوانند به زودی این فیلم را تماشا کنند.
بنا بر اعلام این خبر، به اهتمام رایزنی فرهنگی ایران در روسیه، به مناسبت سی‌وهفتمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی، فیلم «محمد رسول‌الله (ص)» روز شنبه ۱۷ بهمن در سالن سینمایی اکتیابر، برای اهالی سینما، فرهیختگان و هنردوستان روسیه و ایران مقیم به نمایش گذاشته شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین