عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۹۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف:
حاتمی گفت: اعتبارات قطره چکانی مجلس شورای اسلامی و دولت پاسخگوی نیازهای مساجد کشور نیست.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی حاتمی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در خصوص اعتبارات دولتی اختصاص یافته به امور مساجد و بقاع متبرکه اظهار کرد: آنچه که مجلس شورای اسلامی مصوب کرده با پرداختی دولت بسیار متفاوت است و ما به هر دو مبلغ نقد داریم.

وی افزود: مبلغ مصوب مجلس شورای اسلامی برای مساجد در پنج سال 370 میلیارد تومان است اما این مبلغ بسیار ناچیز بوده و به خاطر سراسری بودن این مصوبه در کل کشور، این مبلغ نمی‌تواند نیاز مساجد اعم از تعمیر و ترمیم و ساخت مساجد در مناطق دارای ظرفیت را تعیین نماید.

معاون حقوقی سازمان اوقاف کشور عنوان کرد: تأسف‌بارتر از کم بودن مبلغ مذکور میزان پرداختی دولت از این اعتبارات است که با در نظر گرفتن 5 ساله بودن این طرح تاکنون فقط 47 میلیارد تومان از این اعتبارات توسط دولت پرداخت شده است و این در حالی است که مبلغی که خیرین برای مساجد هزینه می‌کنند چند برابر اعتبارات دولتی است.

وی در رابطه با پرداخت سالانه اعتبارات دولتی گفت: از این 47 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده توسط دولت در سال 90 مبلغ 17 میلیارد تومان، سال 92 مبلغ 20 میلیارد تومان و در سال 93 مبلغ مبلغ 10 میلیارد تومان پرداخت شده اما در سال 91 و 94 تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

حجت‌الاسلام حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: با این 12.7 درصد اعتبار پرداخت شده از 370 میلیارد تومان اعتبار مصوب نباید انتظار تحولی بزرگ در حوزه مساجد و ترویج امور دینی در شهرها و مناطق محروم داشته باشیم.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین