عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۰۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
به دو زبان عربی و فارسی؛
مجموعه آثار حضرت آیت الله جعفر سبحانی به دو زبان عربی و فارسی تولید و در اختیار جامعه علمی کشور قرار گرفت.

عقیق:مدیر نمایشگاه های مرکز نور اظهارداشت: این نرم افزار حاوی متن کامل 28 عنوان کتاب در 77 جلد در موضوعات فقه، اصول، طبقات فقهاء و ...می باشد.

سیدمرتضی سجادی نژاد افزود: «متن و ترجمه قرآن کريم با امکان جستجو در متن قرآن از طريق ريشه ها و واژگان»، « امکان مقايسه دو متن مختلف از يک يا دو کتاب با يکديگر»، «محدود کردن دامنه پژوهش و جستجو در کتاب­هاي برنامه با استفاده از امکان دامنه»، « قابليت جستجوهای متنوع و پيشرفته در متن و فهرست کتب از طريق کلمه و ترکيب واژه ها» از قابلیت های این نرم افزار است.

وی با اشاره به قابلیت جستجو در بيش از 21 هزار عنوان باب از طريق فهرست گزينشی و  دسترسی به واژه مورد نظر در متن کتاب جاری به وسيله جستجوی فعال،بیان داشت:  امکان استفاده از متن کامل 10 دوره لغت نامه عربي و فارسي در 62 جلد با قابليت جستجو از طريق ريشه و مشتق، دسترسی به قابليت های  پژوهشي مانند: نمايه زني، حاشيه نويسي، رنگي کردن، علامت گذاری و ارتباط واژگان متون با لغت نامه های برنامه از دیگر امکانات پژوهشی این نرم افزار می باشد.

سجادی نژاد ادامه داد: امکان انتقال مستقيم متن انتخابي به محيط MS-Word، يادداشت و ذخيره متن در فرمت های مختلف همچون زرنگار و MS-Word  به منظور ارائه خدمات پژوهشی بهتر در اختیار کاربران قرار گرفته است.


منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین