عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

پاسخ عبدالرضا هلالی به سئوالات کاربران عقیق
این موضوع مطرح است که طرح سئوالات این چنینی از سمت کاربران بزرگوار و پاسخ آن ها از جانب حقیر چه کمکی به ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی و مسائل مرتبط با هیئات می کند؟ و چه رشدی را موجب می شود به غیر از حاشیه آفرینی در فضای روضه ها!
عقیق: عليرغم هماهنگي قبلي و قول مساعدي كه حاج عبدالرضا هلالی جهت پاسخگويي به سوالات كاربران عقيق داده بود، اعلام كرد كه به دلايلي به اين سوالات پاسخ نخواهد داد و به جاي آن يادداشتي نوشته كه متن کامل آن خدمت خوانندگان ارائه می شود:  

                                                  بسم الله الرحمن الرحیم

به همت زحمت کشان سایت وزین و محترم عقیق، بخشی ایجاد شد تا به پرسش کاربران عزیز،مداحان و سخنرانان مذهبی پاسخ داده تا گامی مثبت در جهت ارتقاء مسائل دینی و فرهنگی داشته باشیم.

و اما...این موضوع مطرح است که طرح سئوالات این چنینی از سمت کاربران بزرگوار و پاسخ آن ها از جانب حقیر چه کمکی به ایجاد فضای فرهنگی و مذهبی و مسائل مرتبط با هیئات می کند؟ و چه رشدی را موجب می شود به غیر از حاشیه آفرینی در فضای روضه ها ؟! اگر قرار است نقدی صورت بگیرد و بیان اشکال و ایرادی باشدکه قطعا ما از اشکال و خطا مبرا نبوده و نیستیم،باید در جهت تاثیر گذار و اصلاح امور باشد نه در مسیر جنجال آفرینی ... وقتی مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران (عنایت بفرمایید ورزشکاران) از حاشیه آفرینی و طرح مسائل فرعی و ایجاد فضای غیر اخلاقی انتقاد می کنند، به نظر شما شایسته است در موضوعات مذهبی حاشیه آفرین باشیم و مسائل فرعی را دامن بزنیم؟! آیا این از غفلت نیست؟

این جانب با کمال احترام ضمن تشکر از عزیزانی که با تخصیص وقت و دغدغه ی دینی به طرح سئوال و نظرات خود پرداخته اند، پاسخ به این سئوالات را در جهت کمال خود و مخاطبان ندانسته و از پاسخگویی پوزش می طلبم و امیدوارم در طرح سئوالات بعدی از دیگر خادمین دستگاه حضرت سیدالشهداء(علیه السلام)،مداحان و پیش کسوتان عرصه ی ستایشگری اهل بیت (علیهم السلام) و سخنرانان فهیم ، این مهم را مد نظر داشته باشیم و ساحت مقدس هیئات مذهبی را با طرح این گونه سئوالات بی ریشه آلوده نکنیم و در جهت ترویج فرهنگ حسینی گام برداریم، ان شاالله.

بر خود لازم می دانم از زحمات و تلاش مسئولین سایت عقیق که پس از سال ها به نیاز موجود در این حوزه پاسخ گفته اند و خلا وجودی چنین رسانه ای را پر نموده اند تشکر نمایم  و وعده کنم در صورت صلاح‌دید مسئولین سایت در فرصتی مناسب پاسخگوی مسائل عمیق و اساسی این حوزۀ مذهبی و فرهنگی برآمده و بتوانم با بیان نکات و مسائل جدی و رفع اشکالات و ایجاد فضای پیشرفت براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این برهۀ حساس تاریخی گام موثر برداشته تا بخشی از دین خود را به این مکتب از این جهت نیز ادا کنم...قطعا محضر حق تعالی نیز روشن کنندۀ همۀ امور خواهد بود.

در پایان دعوت می کنم عزیزان را به مطلبی از کتاب "معالی السبطین" که ذخیرۀ آخرتم باشد:

«...در حالی که همۀ خلق خدا در نگرانی سرنوشت خود هستند گریه کنندکان بر حسین (علیه السلام) دل های شان آرام است و خاطرۀ آسوده دارند...در قیامت همۀ مردم مورد سوال قرار می گیرند ولی گریه کنندگان در اطراف حسین(علیه السلام) جمع می شوند و در پناه عرش با او هم سخن می شوند و از هیچ نوع حسابی نمی هراسند...بر گریه کنندکان بر حسین (علیه السلام) خطاب می شود به بهشت بروید ولی آنان خودداری می کنند و در کنار حسین ( علیه السلام) ماندن را بهتر از بهشت رفتن می دانند...مشتاقان حسین (علیه السلام) سرشان را بالا نمی آورند از بس که با حسین بودن را دوست دارند...با حسین بودن مایۀ شادمانی و موجب سربلندی آنهاست...

امام رضا (علیه السلام) به ریان بن شبیب فرمود: یابن شبیب همیشه یاد ابی عبدالله  و شهدای کربلا باش و همیشه این جمله را زمزمه کن : یا لیتنا کنا معکم فنفوز فوزاً عظیما...یابن شبیب،در شادی های مان شاد باش و در غم اندوه ما غمگین  و از ولایت ما پیروی کن...روزعاشورای حسین(علیه السلام) چشمان ما را گریان کردند و عزیزان ما را در کربلا به ذلت کشاندند و این بار غم و اندوه  تا روز آخر دنیا برپا خواهد بود . پس بر کسی همچون حسین(علیه السلام) باید گریه کرد و بر او شیون نمود که با گریه بر او گناهان بزرگ بخشیده می شود.... . امام صادق به مسمع عراقی فرمودند: هرقطره اشک که از چشمان آنها جاری می شود مورد عنایت خداست، آنهایی که دلشان در مصیبت ما می سوزد این غم قطرات اشک آن ها بر مصیبت های ما اگر روی آتش جهنم ریخته شود شعله های سوزان را خاموش می کند... کسانی که بر غم و اندوه ما دلشان به درد می آیدبدانند در هنگام مرگ با دیدن ما خوشحالند تا روزی که در کنار حوض کوثر بر ما وارد شوند و چه زیباست آن لحظه ای که محب اهل بیت(علیهم السلام) از دست امیر مومنان آب گوارای کوثر بنوشد...

و اما به واسطۀ حسین (علیه السلام) به خدا تقرب می جوییم (انی اتقرب الی الله...) و از دشمنان کافرش تبری می جوییم، برای حسین(علیه السلام) مجالس عزاداری برپا می کنیم و بر او گریه می کنیم که خود ابی عبدالله فرمود: اناالقتیل العبره و صریع الدمعه...»

 

بنده گناهکار و به رحمت حق امیدوار

عبدالرضاهلالی

سوم اردیبهشت ماه سال نود و دو خورشیدی

 

211005



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
به عقیقیا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
22
9
جمع کنید بابا بساطتونو...
مردم و مسخره کردید
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
جنابی که "عقیقیا" را مخاطب قرار دادید:
مشخص است که شما به دنبال حاشیه هستید.
در عقیق جایی برای حاشیه سازی و پرداختند به حاشیه ها نیست و صحبت از اهل بیت(ع) و هیئتی هاست.
از پذیرفتن افراد حاشیه ای معذوریم!
امیدواریم عقیق مسیر خود را ادامه دهد.
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
14
14
خداییش کیف کردم حاج آقای هلالی بهترین جواب رو داد.
تا ما باشیم دیگه دنبال خاله زنک بازی نریم.
خدایا همه ما را آدم کن
الهی آمین
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
13
16
خداییش کیف کردم حاج آقای هلالی بهترین جواب رو داد.
تا ما باشیم دیگه دنبال خاله زنک بازی نریم.
خدایا همه ما را آدم کن
الهی آمین
سیدحمزه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
8
17
درود خدا بر مداح با اخلاص اهل بیت حاج عبدالرضا هلالی
محمدعلی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
7
11
پاسخ خوبی بود - ولی همه سرکار رفتیم حسابی
رضا رسولي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
11
احسنت
تبارك ا....
آفرين
مرحبا
خوب جواب داد
شبير
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
4
5
حداقل از قبلش سايت مي گفت كه اقاي هلالي به سوالات حاشيه ساز پاسخ نميدند كه اينجوري كاربران منتظر نباشند يا اينكه به پاسخ بعضي سوال ها به صورت اجمالي اشاره مي كردند.
اين بي احترامي به كاربران نبود؟
مدیر پایگاه قابل توجه كاربران محترم؛ جناب آقای هلالي طبق وعده‌اش بنا بود كه به سوالات كاربران پاسخ دهد ولي ترجيح داده كه در مصاحبه‌اي به اين كار بپردازد. به هر حال عقيق به وظيفه خود عمل مي‌كند و در عين اينكه نظر اين مداح اهل‌بيت را محترم مي‌شمارد اميدوار است كه سوالات كاربران نيز بي پاسخ نماند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
11
6
كارشون بسيار درست بود.
ان شاالله كى باهاشون مصاحبه مفصل ميكنيد؟چه زمانى؟وعده كرديدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
5
كارشون بسيار درست بود.
ان شاالله كى باهاشون مصاحبه مفصل ميكنيد؟چه زمانى؟وعده كرديدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
5
12
ولی ای کاش برخی سولات راجواب می دادوبه هر حال سلامتی همه ی مداحان حاج رضا صلوات
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
1
12
سلام حداقل به یه سری از سوال ها باید جواب می داد
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
3
6
سلام
به نظر می رسد در شرایط فعلی کشور انرژی و نیروی رفقای هیئتی و مذهبی باید صرف امور مهمتری بشه تا ماشین و لباس و کار و... یک ذاکر که غیر از توفیق مداحی اهل بیت دارای زندگی و حریم خصوصی است.
چه دلیلی دارد که مداحی بخواهد هر شایعه ایی که در جامعه مطرح می شود را جواب دهد.
آیا اگر ما هم در موقعیت او بودیم راضی و حاضر به این امر بودیم...
اگر در جلسه هیئتش به کسی میکروفون نده یکسری مسائل مطرح می شود بدهد یکسری مسائل دیگر...
به مسجد ارگ برود قیلی و نرود قالی، انحرافی را در جلسه اش اصلاح کند بلوای ظلم سر می دهند و سکوت کند اتهام همراهی با ظالم را نثارش می کنند. به راستی ما چقدر از موضوعات اطلاع داریم که اینقدر راحت سخن می گووییم!!!
اگر حضور زیاد در مکانی مالکیت می آورد مبارک رانندگان وسائل حمل و نقل عمومی باشد خیابانهای تهران!
به کجا می رویم؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
4
7
به نام خدا
دوستان آنقدر سوالات پوچ و مبهم از این عزیزان میپرسن که الحق جوابی بهتر از این نوشته که آقای هلالی مرقوم فرمودن نمیشه بهش خطاب کرد .
شاید خواست خدا این بوده که رفقا از این به بعد از سایر آقایون سوالاتی بپرسن که به درد دین و دنیای همه ما بخوره و بشه یه جواب قانع کننده بهش داد اون موقع اگه کسی خواست جواب نده باید تو احترام به مخاطبش شک کرد
به هر حال ما ضمن عرض ادب و احترام به محضر آقای هلالی و خوانندگان وزین این سایت خواهشمندیم اون دسته از سوالاتی که خارج از حاشیه بوده و هست رو پاسخگو باشن .
بازهم از همه زحمت کشای این سایت و عزیزمون جناب آقای هلالی ممنون و سپاسگذاریم .
یاعلی
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
9
8
خدایی عجب ادبی داره این عزیز .
مثل بعضیا همین جوری از کنار سوالا رد نشد . حداقل هم معذرت خواهی کرد هم گفت که بشه یه جایی جواب میده . ایکاش همه آقایون از این جوون یاد بگیرن والله
مطمئنم بخاطر همین ادبش هست که اینقدرهمه دوستش دارن .
مجنون الحسین
|
SWITZERLAND
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
7
8
این کار نشون داد حاجی دنبال حاشیه نیست اما یه مطلبی اگه خود حاجی نوشته باشه این مطالبو نشون میده چقدر با تقوا که توی هییت اینقد عامیانه و سطح پایین حرف میزنه که همه متوجه میشن اما وقتی بیانه میده چقد جملات زیبایی به کارمیبنده تازه اگه خودشم ننوشته باشه پرچمش بالا که همچین رفیقایی داره که درراه دفاع ازحریم سلطان مداحی ایران حاج عبدالرضا قلمشون رو خرج میکنن واز اهل بیت مطلب میارن یه پیشنهاد هم برای عقیق از حاجی خواهش کنید یه بار بیانیه رو از رو بخونه ظبطش کنید بصورت فایل موبایل بذارید واسه دانلود خیلی عالی بود روسیاهی موند واسه یه عده که فقط دنبال ضربه زدن به حاجی هستن عقیق پرچمت بالا
doctor
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
6
8
واقعا صفا کردم با این حرکتت ...
بچه هیئتی های ما کی میخوان درست بشن ... من نمیدونم
مجمع طرفداران هلالی 81
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
3
11
دنبال چی میگردن اینقد اقارضا سرش شلوغه که وقت نداره یه غزل حفظ کنه بعد بیاد به سوال حاشیه ای شماها جواب بده که چرا نمیدونم ایا راسته شما پاکت میگیرید اگه میگرید قبل جلسه یا بعد جلسه راستی اسم ماشینتونو رو بگید رابططون با حاج محمود بهتره یا حاج سعید که تو بورس نیست راست میگن سه تا رستوران سنتی رو شریکی خریدید راجب این کلمات نظرتون رو بگید افترا تهمت دروغ بابا حتما از یه مقتل باید جوابتون رو میداد که دست بردارید حتما باید بهتون میفهموند منتصب به سیدالشهداست بابا حتما باید جواب نمیداد توی یه سایت مذهبی فقط تو مجلات زرد باید مصاحبه کنه چرا یه نفر رو مجبور میکنید از هم صنفی های خودش دوری کند با حاشیه سازی شما که محب اهل بیتید دست از حاشیه بردارید وعامل بی عمل نباشید برید پای منبر چهارتا صاحب نفس بشینید یادبگیرید پولتون وقتتون سوادتون رو تو چه جایی خرج کنید بخدا شرم اوره اما عقیق رسالت شما در قبال این فضای منتصب به اهل بیت سنگینه در قبال این اتفاقات حتما باید فضایی فراهم کنید تا اقا رضا از خودش دفاع بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
حسابی حال کردم از جواب شما
دمتون گرم
ali
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
6
2
.....
خیلی از سوالات حاشیه ای نبود
سوال خودم در مورد یک تکنیک صداسازی در مداحی بود
چرا به سوالات غیر حاشیه ای جواب نداد

.
واقعا تاسف داره
یا پرسش و پاسخ نزارید و یا اگه میزارید مطمئن باشید که اون مسئول جواب میده به سوالات...
مدیر پایگاه دوست عزیز
یادداشت را با حوصله بخوانید.
سئوالاتی که حاشیه ایی نبودند به زودی در مصاحبه عقیق با آقای هلالی مطرح شده، و پاسخ شما منعکس می شود.
110
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۷
3
1
پیامبر فرمود ....
به همه دوستانی که جواناشونو نگرفتن چندمساله عرض میکنم
1- ....
الی
7-یاد رضاهلالی با چفیه و شلوارشیش جیب بخیر
- عقیق اگه دنبال حقیقتی بچاپ
مدیر پایگاه برادر گرامی
بخش اعظم نظرات شما حذف شد.
نظرات شما محترم ولی بهتر است این گونه سئوالات در فضایی غیر از عقیق مطرح و بحث شود (هر چند بهتر است فضای هیئات ما از اینونه مسائل بدور باشد).
عقیق فضایی برای جو سازی، تهمت، حاشیه نیست.
لطفاً رعایت فرمائید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
5
7
آقا رضا آدم خوبيه و زحمت ميكشه براى دستگاه امام حسين ، متن زيبايى هم بود و زيركانه و بى نقص
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
6
6
دم حاج رضا گرم
حاجی جواب بدی جواب ندی دوست داریم
من از دست اندرکاران عقیق تقاضا دارم هرچه زودتر مصاحبه با آقای هلالی رو ترتیب بدن تا ناراحتی مخاطبان هم برطرف بشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
4
7
سلام . تا حالا یه چنین قضیه ای رو ندیده بودم . چه کسی میگه که آقا رضا جواب نداده ؟؟؟؟؟ آقا رضا جواب داده . به خوبی هم جواب داده . متن ارسالی ایشون رو بخونید رفقا . خوب بخونید . چند بار بخونید . خیلی جالبه . کامله . خوبه . اصلا به سن و سال ایشون نمییاد به این زیبایی و زیرکانه جواب همه امثال من رو بده . جواب دادن با مقتل !!!!!!
تا حالا ندیده بودم . تمام سوالات درست و بی حاشیه رو ایشون جواب داده . دقت کنید ولی چون من نمیفهمم دوباره دوست دارم برم سمت حاشیه .
شیطون تا کی میخاد تو جلد من و امثال من رسوخ کنه که تو هیئت ها دنبال حاشیه باشیم . تا کی ؟؟؟؟؟؟

من با اینکه خودم منتظر جوابای آقا رضا بودم ولی وقتی این متن رو دیدم قانع شدم و بدینوسیله از همه کارمندای سایت عقیق متشکرم که این پل ارتباطی رو با این جوون مداحه بی ریا و بی آلایش رو برای من و امثال من که حتی سالی یه بار هم شاید به مجلسش نرم رو ایجاد کردن .

از آقا رضا هم سپاسگذارم و دستش رو میبوسم که با همه ناملایمات دنیاییی هنوز راه حسین و بچه های حسین رو ول نکرده و هر روز پر شورتر از دیروز بی هیچ چشم داشتی داره به حرکت خودش ادامه میده و ازش یه خواهش دارم که دوست دارم با عقیق و یا هر سایت دیگه که خودش قبولشون داره مصاحبه ای ترتیب بده تا این عطش ایجادشده تو کام جوونای این مملکت هم سیراب بشه .


یاعلی مدد
روسیاه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
3
2
به نظرم عقیق هیچ گونه تقصیری ندارد.و این کاربران هستند که سوالات حاشیه ای نبادی بپرسند.که مداح بتواند پاسخ دهد. به نظر من مشکل ما فقط خودمونیم که همش دنبال حاشیه ایم.از تمامی مسولین محترم سایت عقیق تشکر می کنم که سایت پر محتوایی رو در اختیار کار بران گذاشته.یاعلی مدد
عمارنامه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
1
0
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/link/21281
ما را با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
عمارنامه http://ammarname.ir/—- info@ammarname.ir
یا علی
منصورحسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۸
5
4
به نظر من هم آقای هلالی بهترین جواب رو داد
یا علی
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
5
5
سلام
ادب و متانت آقا رضای هلالی همیشه مرا به وجد می‌اورد واقعا برخورد دقیق و حرفه‌ای کردند
خدا بر توفیقاتشان بیفزاید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۹
1
0
http://www.basaer.ir/index.asp
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
4
كلى چيز ياد داد آقا رضا با اين متن
شمهقثظش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۰
5
4
دمت گرم حاج رضا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
4
3
متن زيبايى بود
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۳
3
0
با عرض سلام خدمت مداح دلسوخته اهلبیت(ع) چند سال دنبال کلاس آموزش مداحی خوب میگردم میخواستم بدونم آیا شما کلاس آموزشی دارید یا جایی رو که مورد تایید شما باشه معرفی کنید با تشکر
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۸
1
2
احسنت به حاج رضاى عزيز بسيار دقيق و آموزشى پاسخ دادند
امیر علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۴
1
0
داداشم آقا رضا ی دونه باشه. حاج رضا مشتی هستی. انشاالله خداوند به شما سلامتی و طول عمر عنایت فرماید.
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
0
1
حداقل از اقارضا بخواهید که نمایشگر بازدید کنندگان سایت هیات الرضا را باز بگذاره تا حداقل مردم ببینند بازدید روزانه سایتشون صد هزار تاست که تو برنامه امشب که توسط علی ضیا اداره میشه گفتند.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین