عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
استاد انصاريان در آخرين شب عزاداري فاطميه در مسجد حضرت امير(ع)
محرم و صفرشيعه، ماه مبارك رمضان، حرم هاي امام معصوم (ع) و امامزادگان، همه و همه ابزارهايي هستند كه شيعه براي هدايت در اختيار دارد و هيچ ملتي ندارد.
به گزارش عقيق، استاد شيخ حسين انصاريان در آخرين شب از مراسم عزاداري فاطميه مسجد حضرت امير(ع)، به مسئله هدايت و آثار و نتايج جوامعي كه اين اصل را درپيش گرفته و نگرفته اند پرداخته كه نكات منتخب سخنرانی ایشان را می خوانید:

* انسان ذاتا نيازمند هدايت الهي است. نور هدايت در عالم هستي گسترده شده و انسان نيز زير همين چتر قرار گرفته است.

* انسان نمي تواند طبل استقلال بزند و بگويد كه من تا آخر عمر بدون هدايت الهي منش پاك و صحيحي را در پيش مي گيرم، تاريخ هم اين را نشان داده است.

* از همان روز اول كه قابيل از هدايت الهي روي برگرداند تا بحال، تاريخ گواه بر اين است كه قابيليان عالم زندگي صحيح، بي ظلم و بدون قتل و فحشايي را نداشته اند.

* بايد اين دقت را داشته باشيم كه در جوامع ديني، بي دينان هم زندگي مي كنند و غرض اينكه اين دنيا جاي جدايي بي دين و ديندار از يكديگر به معناي واقعي نيست. براي مثال اگر عذاب و يا نعمتي هم نازل شود براي همه است. قيامت است كه روز جدايي پاكان از گنهكاران محسوب مي شود.

نبايد به جوامع ديني تهمت زد

* در جوامع ديني دينداران واقعي خيرخواه مردم بوده و به فكر گنهكاران هستند. ما در تاريخ داشتيم افرادي كه در جوامع صد در صد غير ديني، دينداري خود را حفظ كرده و از جامعه و شرايط آن كسب گناه نكردند. بايد دقت كرد كه به جوامع ديني تهمت و لطمه اي وارد نشود.

* ما فرق هايي اساسي با جوامع ديگر جهان داريم. در كشورمان ايران، براي متدين ماندن كمك هاي فراواني وجود دارد كه هدايت شويم.

محرم و صفر شيعه را هيچ ملتي ندارد

* ابزارهايي كه شيعه براي هدايت در اختيار دارد، هيچ ملتي ندارد. محرم و صفرشيعه، ماه مبارك رمضان، حرم هاي امام معصوم (ع) و امامزادگان همه و همه ويژگي هاي خاص و البته ابزاري مناسب براي هدايت جامعه ما هستند.

* ريشه رذايل با هدايت خشكانده مي شود. هدايت بايد در سه قسمت از وجود انسان رسوخ كند؛ قلب، نفس و عمل. پس زدن هدايت خداوند كبر در برابر اوست.

* هدايت، سلامت نفس، سلامت قلب و سلامت عمل را با خود به همراه داشته و نتيجه ي آن رسيدن انسان به "فوز عظيم" است.

* اميرالمومنين علي (ع) مي فرمايند: بهترين و نيكوترين راهنما، راهنمايي پروردگار است. كسانيكه قرآن را كه خط هدايت الهي است كنار زدند، ببينند كه حالا به چه روزي افتاده اند.

در پايان منبر، استاد انصاريان با اشاره به اينكه از قديم مرسوم بوده كه شب آخر مجالس را به توسل حضرت قمر بني هاشم (ع) اختصاص مي دادند، اشعاري را در اين ارتباط زمزمه و سپس آقاي قائم مقامي به خواندن روضه پرداخت.

قربان عاشقی که شهیدان کوی عشق
در روز حشر رتبه ي او آرزو کنند

عباس نامدار که شاهان روزگار
از خاک کوی او طلب آبرو کنند

سقای آب بود و لب تشنه جان سپرد
می خواست آب کوثرش اندر گلو کنند

بی دست ماند و داد خدا دست خود به او
آنانکه منکرند بگو روبرو کنند

گردست او نه دست خدائی است پس چرا
از شاه تا گدا همه رو سوی او کنند

درگاه او چو قبله ی ارباب حاجت است
باب الحوائجش همه جا گفتگو  کنند

انتهاي پيام //

كد خبرنگار: 212008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین