عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۶۹۳۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
سی و سومین شماره از ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه ‌وصل» با محوریت نقد برون‌ گفتمانی جشنواره عمار انتشار یافت.
عقیق: ماهنامه فرهنگی حلقه ‌وصل شماره دی ماه خود را به این اتفاق مبارک اختصاص داده و جشنواره بودن عمار را از نگاه دبیران جشنواره فیلم فجر، مردمی بودن و سینما بودن عمار از نگاه منتقدان و صاحب ‌نظران و عمار بودن جشنواره مردمی فیلم عمار از نگاه صاحب ‌نظران جبهه فرهنگی انقلاب به طور کامل زیر ذره بین برده است.
در شماره سی ‌وسوم ماهنامه فرهنگی تشکیلاتی «حلقه ‌وصل» ابتدا صحبت ‌های رهبر انقلاب در دیدار با دست ‌اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار بازخوانی می ‌شود تا تلنگری دوباره برای آنها باشد و متوجه باشند که جشنواره آنها «عمار» است.
شماره سی ‌وسوم ماهنامه حلقه ‎وصل به صورت ویژه به جشنواره مردمی فیلم عمار پرداخته است.

* دیباچه
در بخش دیباچه، گفت ‌وگویی اختصاصی با وحید جلیلی، مسئول شورای سیاست‌ گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار دربارۀ جشنواره مردمی عمار و سینما نبودن این جشنواره را با او در میان گذاشته است.
در ادامه بخش دیباچه نشریه، در قالب یک گزارش به خلوت پنج دوره گذشته جشنواره عمار رفته و روزگار سپری شده این جشنواره را «از بایکوت خبری دیروز تا دوران پر سوءتفاهم امروز» مورد واکاوی قرار می‌ دهد.

* جشنواره مطلوب
در این پرونده در آستانه ششمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار به شاخص ‌های یک «جشنواره مطلوب» از نگاه علیرضا رضاداد، علی معلم، محمد حیدری، محمدرضا عباسیان و داود مرادیان پرداخته شده است.

* مسیر حرکت
حسن رحیم‌ پور ازغدی، جواد شمقدری، ابراهیم فیاض، حسن عباسی و علیرضا پناهیان ماهیت، هدف و راهی که باید عمار می ‎رفت را در پرونده «مسیر حرکت» مورد بررسی قرار داده ‌اند. در این پرونده جواد شمقدری روایت متفاوتی را از شکل‎گیری و هدفی که عمار باید به آن سمت می ‎رفت، بیان می ‎کند و با نسبت دادن ایده عمار به خود می‎‌گوید که «می ‌ترسیدم هیچ‌ کس سرپرستی عمار را بر عهده نگیرد!» این تمام گفته ‎هایی نیست که در این پرنده گفته شده است. چرا که علاوه بر معاون سینمایی دولت دهم ابراهیم فیاض هم گله دارد و حرف‎ های شنیدی زیادی دارد.

* جشنواره همۀ حزب ‌اللهی ‌ها
«جشنواره همۀ حزب ‌اللهی ‌ها» عنوان پرونده دیگر شماره جدید حلقه ‎وصل است که در آن فعالین جبهه فرهنگی انقلاب در قالب یادداشت ‌های شفاهی به این سوال پاسخ می ‌دهند که عمار چه نقشی در تداوم و توسعه این جبهه داشته است!؟. رضا برجی، محمد صادق کوشکی، سعید مستغاثی، سعید نعمت ‌الله، سلیم غفوری، محسن یزدی و... فعالینی هستند که به این سوال پاسخ گفته ‌اند.

* مردمی بودن و سینما بودن عمار
پس از پنج دوره از برگزاری جشنواره فیلم عمار هنوز هم بحث‌ های زیادی در مورد مردمی شدن سینما توسط عمار وجود دارد که حلقه‌ وصل آن را در پرونده ‌ای با عنوان «سینمای مردمی؛ سراب یا واقعیت!؟» با مسعود فراستی، خانم دکتر راودراد و... بررسی کرده است.

* عمار از نگاه برگزیده ‌ها
در این پرونده با چند تن از برگزیده‌ های بخش اکران‌ های مردمی، داوران و برگزیده بخش آثار گفت ‎وگو شده است. مهدی نقویان، محمدتقی رحمتی، عبدالرضا رستمی ‎فر، رضا تکبیری، فاطمه نصیری ‌فرد در مورد سیاست ‌های جشنواره مردمی فیلم عمار و درس ‌ها و تجربیاتی که در این «راه» آموخته ‌اند، می‌گویند.

* خروج عمار از بایکوت رسانه ‌ای
در این پرونده، جشنواره مردمی فیلم عمار از بایکوت رسانه ‌ای خارج می ‎شود و سردبیران روزنامه صبا، روزنامه هفت ‎صبح، سایت سینما ژورنال، سایت سینما مثبت و همچنین خبرنگاران سینمایی رسانه ‎های مکتوب و مجازی از عمار می ‎نویسند.
ششمین دوره جشنواه مردمی فیلم عمار از هشتم دی ماه شروع و تا هفدهم در سینما فلسطین در حال برگزاری است.
ماهنامه فرهنگی - تشکیلانی «حلقه وصل» به مدیرمسئولی و سردبیری صادق یزدانی منتشر می‌ شود. برای دریافت این نشریه با شماره تلفن ۵-۷۷۶۵۵۱۳۴ 021تماس بگیرید.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین